2017-01-02, 01:47
Medlem
Pungsvings avatar
Raketer råkar flyga runt inne i hus och byggnader? Du pratar nog om småfåglar. Och ja, de bör förbjudas. De kastar bort pengar.
Citera
2017-01-02, 01:51
Medlem
Pungsvings avatar
"Vi har ett land som har på allvar diskuterat en "Civilkurages-lag"."

Och om man ingriper och brottar ner ficktjuven så åker man själv dit för misshandel eller liknande. Ficktjuven går fri för det var synd om honom och han kunde inte hejda sig. Vilken mardröm. Du måste ingripa så att staten får en laglig anledning att slänga dig och andra vita i fängelse medan invandrarna som begår brotten går fria.
Citera
2017-01-02, 07:29
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Det handlar inte om att landet är snöpt, det handlar om total kulturkrock och det dyker upp överallt. Det finns ingen civilkuragelösning mot den anarki som ni kan se från firandet i t.ex. Malmö när horder av idioter står och matar fyrverkerier åt höger och vänster.

Jag håller med om att polisingripande och riktiga straff vore det mest önskvärda men det är vi inte ens i närheten av för tillfället med idioter som Eliasson och ett domstolsväsende infiltrerat av vänstertomtar. Därför tror jag att en reglering av dessa farliga substanser i vart fall skulle kunna göra något åt detta demoraliserande kaos.

Ja.
Då har vi det så.
Vi kommer att fortsätta inskränkningar av alla det slag, Du kan inte köpa samma saker som din Farfar gjorde, du kan inte ens heller köpa samma saker som din far gjorde.

Istället får du ökad brottslighet, trots fler lagar, och du får ökade skatter så skiten kan fortsätta finansieras..

Men cheer up, det är det värt!

Tack för debatten.
Citera
2017-01-02, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chicksdigit
Nyårsfirande i centrala Malmö:
http://nyheteridag.se/har-attackeras-manniskor-med-nyarsraketer-mitt-i-malmo/

Bra film, - men Nyheter Idag glömmer att berätta att ytterst få svenskar var ute. Det var lätt 95% arabiska män ute som ÄGER gatan. Vanligt folk vågar inte gå ut sedan många år, de blir attackerade av araberna. För övrigt såg jag hur en raket sköts mot en polisbil runt 23.45 vilket polisen i Malmö förnekar. Araberna ÄGER gatorna i Malmö och visar absolut ingen hänsyn mot något eller någonting. Notera att det handlar om vuxna män med.
Citera
2017-01-02, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Raketer råkar flyga runt inne i hus och byggnader? Du pratar nog om småfåglar. Och ja, de bör förbjudas. De kastar bort pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
"Vi har ett land som har på allvar diskuterat en "Civilkurages-lag"."

Och om man ingriper och brottar ner ficktjuven så åker man själv dit för misshandel eller liknande. Ficktjuven går fri för det var synd om honom och han kunde inte hejda sig. Vilken mardröm. Du måste ingripa så att staten får en laglig anledning att slänga dig och andra vita i fängelse medan invandrarna som begår brotten går fria.
Jomen visst kan raketer flygga in i hus och byggnade. För många år sedan flög en raket i en kyrka. Att det förekommit att det har flygit in i andra hus vet jag ingenting om. Men det har det säkert gjort.

Sen kan det absolut vara så att människor kan skjuta raketer med flit in i hus och så. Och absolut, det är bortkastade pengar, rejält bortkastade pengar. Man känner ju dessutom bara en orolighet. Det kan ske en olycka närsom helst om de där explosionerna.

Det där med civilkurage lagen har jag aldrig hört talas om. Jag har hört tvärtemot, att man faktiskt får stoppa tjuven genom att brotta ner honom eller henne, tills polisen kommer till platsen och gripen personen.

Så länge man inte använt onödigt med våld på personen. Precis som polisen, så skall man absolut inte använda onödigt våld.

Men nödvändigt, som att brotta ner polisen och höla fast tills polisen kommit till platsen, kan man mycket väl göra.

Ett plus är ju att man kan ta den stulna saken ifrån personen och ge till målsägande, om den mönniska skulle finnas precis i närheten.

Det låter mer logiskt, än att vi skulle ha det där lagen om civilkurage, aldrig hört talas om att vi har den lagen.
Citera
2017-01-02, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Bra film, - men Nyheter Idag glömmer att berätta att ytterst få svenskar var ute. Det var lätt 95% arabiska män ute som ÄGER gatan. Vanligt folk vågar inte gå ut sedan många år, de blir attackerade av araberna. För övrigt såg jag hur en raket sköts mot en polisbil runt 23.45 vilket polisen i Malmö förnekar. Araberna ÄGER gatorna i Malmö och visar absolut ingen hänsyn mot något eller någonting. Notera att det handlar om vuxna män med.

Man kan jämföra med film från Köln detta nyår:
https://www.youtube.com/watch?v=RT4QbMlR9LY

Där var det lugnare än på Möllevången, men så var det också massivt med poliser. Tyvärr är det det Europa vi skapat oss. Om inte kaoset skall ta över stadsbilden måste polisen stå på rad och visitera den här kategorin människor.
Citera
2017-01-02, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist

Ett gäng nunnor hade kunnat ta över Sverige.
Ryggraden har evolverats bort.
Folket har inte utsatts för några prövningar.

Människor kan duperas och manipuleras fullt ut, ingen vågar ifrågasätta.
De svenska politikernas bristande förmågor är symptomatiska för hela samhället.

http://nyheteridag.se/har-attackeras-manniskor-med-nyarsraketer-mitt-i-malmo/
Citera
2017-01-02, 13:35
Medlem
Sanheribs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Förbjud invandrare/utlänningar så har ni löst majoriteten av dessa problem.
Bättre att förbjuda invandrare/utlänningar då man även ser till så att många många andra problem löses på samma gång.

Där har ni lösningen, de korkade svennebananer som är som blattar och skjuter raketer på folk kan man förbjuda också. Tillbaks in i OBS klasser/skolor med dessa.

Enkel lösning på ett enkelt problem.

Snälla det e skillnad på blatte och invandrare. Invandrare som är integrerade gör inte så men blattar däremot...
Citera
2017-01-02, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Det sker en massa olyckor på NyÅr, eller all sorts firande som sker via fyrverkerier?

Det kanske är dags att stoppa attcskjuta raketer, framförallt i Nyår. Stoppa att sälja de, stoppa att tillverka de?

Raketer kan även användas emot andra, för att skoja lite, som givetvis kan leda till allvarlig

Raketer, kan råka flyga inne i hus, lägenheter eller andra byggnader.

Det är väldigt onödigt. Bort kastade pengar.

För att skicka en sådant brev, vem vänder man sig till då?
Vem skriver man till?

Vad tycker ni om förslaget?

Ditt förslag stinker, liksom din meningsbyggnad.

Låt folket ha lite roligt.

Ska det bli lag på att alla bara får sitta framför platt-TVn och se på "Nyår på skansen" på nyår?
Citera
2017-01-02, 16:39
Bannlyst
Sånt här skräp ska man lagligt få misshandla blodiga.

Smällare kastad i barnvagn: ”Har helt spårat ur”
http://omni.se/smallare-kastad-i-barnvagn-har-helt-sparat-ur/a/qaGyL
Citera
2017-01-02, 17:34
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Då tycks vi för ovanlighetens skull vara överrens.
Vi har ett land som har på allvar diskuterat en "Civilkurages-lag".

Det säger det mesta om hur snöpt landet är.

Vi är ofta överens. Det är bara ett par småsaker vi tjafsar om...
Citera
2017-01-02, 18:17
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PJKre/marie-louise-min-hund-diesel-dog-av-fyrverkerierna Det här då för jävligt
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterst.Krankt
Sånt här skräp ska man lagligt få misshandla blodiga.

Smällare kastad i barnvagn: ”Har helt spårat ur”
http://omni.se/smallare-kastad-i-barnvagn-har-helt-sparat-ur/a/qaGyL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in