2017-01-04, 21:23
Medlem
gils avatar
Någon som vet hur Svenskarna tränar för att vara beredda på en sån där monsterbacke?
När jag cyklade i Husqvarna för några år sen så åkte, vad som verkade vara elitåkare, rullskidor uppför Klevaliden. Den backen är ju dock bara 135 Höjdmeter så jag antar att dom kör värre saker också?
2017-01-04, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gil
Någon som vet hur Svenskarna tränar för att vara beredda på en sån där monsterbacke?
När jag cyklade i Husqvarna för några år sen så åkte, vad som verkade vara elitåkare, rullskidor uppför Klevaliden. Den backen är ju dock bara 135 Höjdmeter så jag antar att dom kör värre saker också?

Jag har inte jättebra koll, men jag vet att Hellner tidigare kört på dundret hemma i Gällivare. Övriga svenska längdcentrum ligger ju också ganska nära alpinområden, så jag skulle tro att många kör något pass där. Annars handlar det ju mer om att kliva än att åka skidor i de tuffaste delarna.
2017-01-04, 22:01
Medlem
gils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Jag har inte jättebra koll, men jag vet att Hellner tidigare kört på dundret hemma i Gällivare. Övriga svenska längdcentrum ligger ju också ganska nära alpinområden, så jag skulle tro att många kör något pass där. Annars handlar det ju mer om att kliva än att åka skidor i de tuffaste delarna.

Ok. Verkar som att det går att klättra 350 höjdmeter där och det borde ju vara fullt tillräckligt. Bara att köra lite snabbare än i Alpe Cermis
2017-01-05, 00:33
Medlem
Vad är det för skorrande "r" Rikard Grip har lagt sig till med här? http://www.svt.se/sport/vintersport/video/videoKlipp-11801550/

Det låter som om han har umgåtts med Tor Arne Hetland ett tag och smittats av den sydnorska dialekten.
2017-01-05, 03:51
Medlem
leddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Vad är det för skorrande "r" Rikard Grip har lagt sig till med här? http://www.svt.se/sport/vintersport/video/videoKlipp-11801550/

Det låter som om han har umgåtts med Tor Arne Hetland ett tag och smittats av den sydnorska dialekten.
Inget nytt han lagt sig till med, han har alltid pratat så vad jag vet. Antagligen ett medfött talfel.
2017-01-05, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leddan
Inget nytt han lagt sig till med, han har alltid pratat så vad jag vet. Antagligen ett medfött talfel.

Hm, har ju hört honom i mången intervju. Aldrig tänkt på, eller åtminstone inte upplevt det så pass tydligt att jag reagerat på det.
2017-01-05, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Heikkinen känns som ett väldigt hot om pallplatser nu bra klättrare och bra distanser kvar
Han har också bränt ganska mycket krafter. Sparade visserligen lite kraft mot de andra i sprinten, men fick kämpa desto mer från en dålig startposition dagens efter. Kostade sen mycket att åka fel i skiathlonen. Hade väl fått 12 bonussekunder + kanske 5 i mål + någon sekund i åktid om han inte åkt fel. Sa att det var väldigt tufft att starta så hårt som han tvingades göra i jaktstarten sen. Han hade kanske inte varit så mycket närmare täten utan skiathlon-tabben, men han hade sparat en hel del kraft.
2017-01-05, 09:19
Medlem
Någon av er vitblå som hört något från Mononen angående i går?
2017-01-05, 10:07
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubwa
Någon av er vitblå som hört något från Mononen angående i går?
Lite oklart, var sparsam med intervjuer efter jakstarten, enda tidbiten jag snappat upp var att hon sovit dåligt de sista nätterna.
2017-01-05, 10:10
Medlem
R.O.S.Hs avatar
17 minusgrader under förmiddagen i Toblach imorgon
Eller som legkov skulle sagt, lite för varmt
2017-01-05, 10:31
Medlem
Shut up donnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Hm, har ju hört honom i mången intervju. Aldrig tänkt på, eller åtminstone inte upplevt det så pass tydligt att jag reagerat på det.

Ha ha, det är så sjukt. Jag upptäckte också detta sent. Men det är som att han går in och ur talfelet under långa intervjuer. I början hör man inget, men mot slutet skorrar han som attan. Det är också skillnad i nivå av skorr på olika intervjuer.
2017-01-05, 11:51
Medlem
Räknas verkligen flugan och Matti som gårdagens VC-segrare? På FIS statistiksida är det så, men ska väl inte vara så när det är mitt i en tour?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in