2017-01-05, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Men vem tror på något SIFO släpper ifrån sig, förutom apologeterna i den här tråden.
SIFO's agenda är pinsamt uppenbar.

Jag tror inte att SIFO:s förtroendesiffror ovan är ens i närheten av att vara med verkligheten överensstämmande. Jag tror inte heller SIFO har en agenda med dem. Jag tror helt enkelt att SIFO:s metoder att mäta opinionen i Sverige är obsolete.
Var det inte ett tillräckligt svart eller vitt svar?
2017-01-05, 10:14
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Fox News kunde/borde öppna en svensk/skandinavisk icke pk-kanal.
Skulle annat än SVT's och TV4 's indoktrinering nå massorna och Fox kunna ställa 7 klöverns politiker mot väggen tror jag PKismen spolas bort från makten.
Hur skulle det gå till?vänstern lyckades ju stoppa FOX news i det svenska tvutbudet.
Finns den ens i dag någon annanstans än på nätet?
2017-01-05, 10:44
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Detta har vi haft uppe flera ggr och jag instämmer. Skulle en OU gjord på sakfrågor alá valtesten som dyker upp innan valen som man sedan bryter ned till vilket parti man måste uppge i OU så skulle vi se SD-siffror på 50-60%.
Att det är så vet jag eftersom jag själv i många år har suttit i den sitsen, jag visste att mina vänner som kritiserade "flykting"mottagandet av rationella skäl hade rätt samtidigt som jag var rädd att det låg rasism eller främlingsfientlighet bakom.

Herregud så jobbigt det var att försöka bagatellisera och relativisera alla avarter som jag till min förargelse såg hela tiden!

Detta var på 80 till 90 talet, det som till slut fick mig att skärpa mig var flatheten inför islamismen.
Nu ser jag samma beteende hos många i min omgivning, de kämpar med sin avsky för det som pågår och rädslan för att stå upp för det som de tror på.
2017-01-05, 10:47
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inför valet låg Åsa Linderborg helt rätt i sin uppskattning av SDs siffror. Jag är övertygad om att sossarna, LO & Aftonbladet har egna opinionsundersökningar som utförs på ett mer realistiskt vis avseende SD.
Det tror jag också, jag tror att både politiker och msm har siffror som skrämmer dem betydligt mer än de siffror som allmänheten får hålla till godo med.
2017-01-05, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
44% av väljarna anser att SD har bäst invandringspolitik. Tvåa är S med bara 11%.
44% stödjer alltså SD i den mest kontroversiella frågan.......egentligen är detta sprängstpff. Vilken tillväxtpotential det finns.

Etablissemangets lögner, mörkläggning och propaganda håller inte längre. Inte när mångkulturen nu är högst framträdande för gemene svensk.

Det är även svårt för en normal människa att anamma en politisk modell som INTE tål att problematiseras, kritiseras eller en diskuteras.

Men Varför har man gjort så här mot Sverige?
Senast redigerad av chicksdigit 2017-01-05 kl. 11:33.
2017-01-05, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
SD borde, en bra bit innan nästa riksdagsval, lägga i en högre växel angående invandringen och bli något tuffare. De som redan valt sida kommer förmodligen inte gå tillbaka i första taget.

De måste på ett smidigt sätt presentera förslag till massdeporteringar en bra bit innan och sedan hålla benhårt fast vid det och varför. Det kan inte vara många som vill ha kvar alla nordafrikaner, somalier och afghaner som är här på falska premisser. Könsfördelningen är dessutom helt skev, majoriteten kommer inte från ett direkt krig och de kommer sluka resurser vi hade kunnat ge till riktiga behövande. De måste vara den i särklass sämsta målgruppen att ta in inert land. Komplett odugliga.

Konkreta lagförslag om tex indraget PUT och medborgarskap pga saknad av dokumentation etc, ålderstester och utvisningar. Även hårdare krav om medborgarskap. De borde även se över och förändra grundlagen som rör mångkultur och inte minst få till baka tjänstemannaansvaret och ånyo tillsätta domstolen som ställer politiker inför rätta. Byt dessutom ut hela migrationsverket och reformera om polismyndigheten.

(Till MOD och tråddeltagare) Först det här kommer försvinna som off-topic snart, vilket jag tycker är synd. Visst vi kan göra en ny tråd där det handlar om hur vi vill SD ska förändra, förstärka eller inte förändra sin politik för att öka i opinionen men diskussionen är utifrån opinionsundersökningarna. Jag skulle hellre se en breddning av denna tråd, inte bara för att den skulle bli mer levande men också för att det är en logisk fortsättning på diskussionen när väl resultaten uppvisat. Just nu är den enda diskussionen som inte är off-topic ett konstant bråk om opinionsinstituten är falska djävlar som medvetet gör fel eller om de inkompetenta.

Vill inte heller det ska bli generell diskussion om partiet utan att varje "svar" ska vara utifrån opinionsundersökningarna. Inlägget ovan som jag tagit som exempel kanske skulle behöva vara lite tydligare kopplat, genom att till exempel nämna att han/hon tagit sin utgångspunkt i att Inizios undersökning visar att SD är överlägset störst i frågan invandring/integration och därför tycker SD ska trycka på dessa åsikter (som de delvis redan står för) för att utöka ledningen i den nyckelfrågan vilket i sin tur kommer visa sig i vanliga opinionsundersökningar.
Håller ni i tråden med?

Tror du har rätt men en början kan såklart vara att inte kalla det massdeportering
Jag skulle nog säga att man ska starta ett migrationsverket 2,0 där de finns en avdelning som har ansvar för att kritiskt granska alla PUT och medborgarskap som delats ut de senaste 40 åren. Visar de sig felaktiga ska det leda till utvisning. Få säger emot att människor som lurat sig till medborgarskap ska få behålla dom.
Familjeåterförening där flest familjemedlemmar finns. Ta bort möjligheten att skicka ankarbarn eller ankarföräldar. Det ska lanseras som ett sätt att stoppa illegal smuggling och att människor inte ska få hoppa före i kön för att få komma till Sverige. Kommer leda till mycket gråt och skrik om fascism! Tror de flesta dock är överens om att det är orättvist att de rika kommer hit medans de fattiga dör i hemlandet.
Ändra reglerna för säkert land, har du lämnat krigszonen så tar Sverige endast emot kvotflyktingar. Finns det säkra områden i landet, eller grannländerna så ska Sverige stödja där. Kommer igen leda till mycket gråt och skrik om fascism men de flesta svenskar håller med om att det är orimligt att människor flyr från områden där det inte är krig.
Utvisning vid alla som döms till brott som kan ge fängelsestraff. Vid upprepade brott av lägre karaktär (säg specifikt 3) sker även då utvisning. Kan personen inte utvisas på grund av säkerhetsläget så hålls personen i fängelse tills den frivilligt väljer att återvända. Ingen hänsyn skall tas till det landets lagstiftning, svensk lagstiftning står inte över andra länders. Vansinnigt mycket skrik om fascism men vanliga människor håller med om att brottslingar ska ut! Att vi tar hänsyn till att fängelserna är dåliga i östeuropeiska länder och därför inte utvisar dit är löjligt. De sitter av straffet i Sverige och återkommer som fria människor när de sen utvisas. Det vill säga inget vi ska ta hänsyn till.
Långsiktig målsättning borde också vara att ändra grundlagen som beskrivs ovan av barfotalasse men det krävs en stabil majoritet över två olika val. Inte något som görs i en handvändning.

Jag tror det skulle leda till ett klart ökat stöd för SD om dessa presenteras som förslag, med rätt vinkling. Det kommer dock verkligen få extrem vänstern att sätta kaffet i halsen men det är dags att flytta debatten ytterligare, något SD varit väldigt bra på hittills.
2017-01-05, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag reagerade också på det, både just det påståendet (i hennes fall snarare: erkännandet) och att artikeln även i övrigt saknade förväntade falska sakpåståenden och psykotiska verklighetsbeskrivningar. Men samtidigt har flera gamla regimpolitruker, inte minst inom sossenomenklaturen, förefallit på senare tiden glida från de gamla psykotiska beskrivningarna mot beskrivningar som ligger närmare verkligheten (samt flera har samtidigt uttryckt viss kritik mot de gamla psykotiska beskrivningarna eller åtminstone mot den värsta sortens renlärligt PK-dravel av det postmarxistiska slaget).

Det är ju egentligen inte överraskande, då det har i offentligheten skett en skarp kantring åt ett håll. Vissa står väl förvisso kvar i det värsta PK-träsket (Aftonbladets Virtanen och Lindgren, Expressens Lindström), andra har inte direkt rört sig för att de alltid har varit PK-kritiker och kritiker av de verkligen problemen (t.ex. Thomas Gür), men nog har det skett en allmän förskjutning hos många från fanatiskt PK till mindre PK och från föga PK till häftigt anti-PK (se sådana som t.ex. Ann Heberlein).

Mycket har så klart att göra med att problemen är nu så omfattande att de inte längre går att helt förneka (t.ex. skjutningar, sprängningar, terrorhotet, fyrverkerikrigsföring, de omfattande anlagda bränderna, attacker på alla möjliga slags anställda, taharrushen, gruppvåldtäkterna, den havererande sjukvården, försvarets haveri, kommunerna klarar inte av sina mest grundläggande uppgifter o.s.v.). Dessutom gick av förklarliga skäl luften ur det hela en aning när regeringen i november 2015 framförde förslag som dels pekade på att resurserna att ta emot asylsökande inte är obegränsade (och påståendena om motsatsen endast propaganda från nazister), att "ensamkommande barn" är ibland vuxna (istället för att det endast är en myt som sprids av nazister) o.s.v. Det som fram till nyligen hade varit nazism att ens andas framlades nu plötsligt som regeringens inställning.

Visst har man under 2016 försökt bedriva damage control, t.ex. med svenska "forskare" som t.ex. hävdar att taharrushen utförd av folk som kom hit igår beror på medeltida svenska traditioner, men de har av förklarliga skäl mest mött hån och löje. Att det har gjort det på Flashback är inte så överraskande, att det hörs lite av det på Twitter är väl inte heller så anmärkningsvärt, men den stora förändringen jag har märkt av är att det även har hörts här och där i gammelmedia, samt inte minst i t.ex. mitt Facebookflöde (och många gånger från folk som är offentligt kända). Men visst, det beror så klart vilka man följer (om man t.ex. följer sådana som Gür, Sanandaji, Ledarsidorna.se, Nyheter idag, Fablernas värld, Jens Ganman o.s.v.). Mitt fejanflöde gick på ett endaste år från ett närmast fullständig och monoman PK-psykos till enorm daglig kritik mot och drivandet med hela det politiska etablissemanget, de tidigare offentliga "sanningarna" i Sverige, de vanliga PK-flosklerna, genuspseudovetenskapen och feministerna, samt allt annat som tidigare inte har fått kritiseras, medan även de allra värsta PK-hjonen är i stort sett blivit helt tysta, förutom att de ibland skriver något ytterst vagt och luddigt som vittnar om hur ledsna och missförstådda de känner sig.

Sedan har så klart försök gjorts för att försöka vrida tillbaka klockan och försöka få allt från myndigheter (t.ex. polisen) till svensk gammelmedia från att sluta sprida information om vad som händer, som t.ex. i samband med de omfattande bilbränderna. Den här tweeten från den ökände PK-politruken Ehsan Fadakar här om dagen är rätt symptomatisk:

https://twitter.com/ehsanfadakar/status/816371249366573056

Men de predikar för döva öron. Det går inte att vrida tillbaka klockan. Anledningen är att misstron mot svensk ljugmedia och många andra inom det svenska etablissemanget nu är så omfattande, samt informationsspridningen på nätet så pass oberoende av etablissemanget, att man bara hugger sig i benet om man försöker gå tillbaka till att bedriva lögnkampanjer och fullständig mörkläggning, eftersom det bara leder till att man förlorar ännu mer i trovärdighet.

Lustigt nog verkade ovanstående i det sista stycket inte riktigt gå upp för många inom det svenska etablissemanget förrän valsegern för Brexit och Trump. Nog tycker jag att det hade varit lättare att förutsäga från allt det vi kan se redan i Sverige i sig, utan att blanda in Brexit och Trump, men tydligen var det först det som väckte många inom svenska etablissemanget på allvar. T.ex. har vi i den här tråden diskuterat länge och väl hur olika mätföretag tenderar att visa fel stöd för vissa politiska alternativ (inte minst SD), men det var först efter Brexit och amerikanska presidentvalet som denna insikt plötsligt blev verklig även i många svenska tidningar. Ja, när jag tänker på det, så tror jag faktiskt Melin har berört det ämnet efter Trumps seger...

Träffsäkert!
Tack.

Det bisarra är hur chimären varit ytterst genomskinlig och ihålig, men ändå fortsatt matats ut i media.
Lögnerna, propagandan och mörkläggningen har blivit mer och mer desperata, mer framträdande.
Folket har levt i en verklighet, etablissemanget i en annan.

Det säger ju sig självt att det kommer att haverera, det är bara en fråga om tid.

Möjligtvis har internet och fri information varit avgörande?
SVT´s och tidningarnas informationsmonopol har upphört att existera......

Men, varför varför varför har man bedrivit en LÖGNAKTIG, demoraliserande politik mot sitt eget folk..?
Senast redigerad av chicksdigit 2017-01-05 kl. 11:16.
2017-01-05, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag är övertygad om att sossarna, LO & Aftonbladet har egna opinionsundersökningar som utförs på ett mer realistiskt vis avseende SD.
Jag hoppas på att Janne Josefsson avslöjar detta någon gång i framtiden.
2017-01-05, 11:41
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Men vem tror på något SIFO släpper ifrån sig, förutom apologeterna i den här tråden.
SIFO's agenda är pinsamt uppenbar.

Tyvärr kan f.n. inte uppenbar inkompetens, medvetna manipulationer och korruption beivras!

Men självklart och anständigtvis borde grova försök att vilseleda valmanskåren i en civiliserad demokrati vara kriminellt!
2017-01-05, 13:00
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Det tror jag också, jag tror att både politiker och msm har siffror som skrämmer dem betydligt mer än de siffror som allmänheten får hålla till godo med.

Sant, men Åsa har ju också berättat om hur man på AB-redaktionen blev fullständigt förvånad över att SD ens blev kvar i riksdagen 2014 (inte hon, men de andra har hon sagt).

Ja, så har hon ju sagt att samma redaktion köpte skumpa och öppnade när "Järnrörs-skandalen" kom, för de trodde att detta helt skulle krossa SD en gång för alla.
2017-01-05, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chicksdigit
Men, varför varför varför har man bedrivit en LÖGNAKTIG, demoraliserande politik mot sitt eget folk..?

The Kalergi Plan.
2017-01-05, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mortdecai
The Kalergi Plan.

Nej. Ingen som jobbar på Aftonbladet eller någon annan tidning i landet har någonsin hört talas om The Kalergi Plan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in