2017-01-04, 20:54
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Aftonbladets/Melins:

"Det här är den mest skrämmande opinionsmätning jag har läst i hela mitt liv. Den visar med vilken styrka, bredd och omfattning som Sverigedemokraterna tar plats i den svenska opinionen"

Hon vill baaaaraaa värna om demokratin när det gäller azozialdemokratiska/högskattepartiröster.

Nu är demokratin fullständigt åthelvete.

Och vad är det egentligen hon säger?

Hon säger faktiskt att Hon är Rädd för Sverigedemokraterna - hon är Rädd
för Jimmie Åkesson o Mattias Karlsson - vilken jävla feeegiiiis.

Men det är de etablerade partiernas värdelöshet som bäddat för detta.

Enough is Enough men inte för fegisen Lena Mellin

Jag tror knappast hon är rädd för SD, jag tror bara hon är rädd för att erkänna att hon har haft 100% fel om allting hon trott sig veta om den politiska utvecklingen i Sverige.
2017-01-04, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Jag tror knappast hon är rädd för SD, jag tror bara hon är rädd för att erkänna att hon har haft 100% fel om allting hon trott sig veta om den politiska utvecklingen i Sverige.

Men hon säger ju själv att hon är skrämd - dvs rädd - läs noga det hon skrivit.

En typiskt feg ankdammsidiot - sånt här skrämer inte trump eller negrerna i afrika
2017-01-04, 21:39
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Men hon säger ju själv att hon är skrämd - dvs rädd - läs noga det hon skrivit.

En typiskt feg ankdammsidiot - sånt här skrämer inte trump eller negrerna i afrika

Jag tror hon försöker signalera till andra "journalister" och inte minst socialdemokratiska politiker att börja ta SD:s framgångar på allvar och börja ta tuffa beslut. Mellin klagar på att de andra partierna är ängsliga. Knappast konstigt med tanke på den politiska korrektheten som finns i Sverige och de självutnämnda moralpoliserna i media som snabbat är framme så fort någon politiker andas invandringskritiskt. Media har misslyckats med att marginalisera SD och nu växer de, och vilka motåtgärder som ska användas vet hon inte.
2017-01-04, 22:59
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Dessutom är det nog missvisande på ett annat sätt också, nämligen väljare som inte ens för sig själva vill medge eller acceptera att dom vet att SD har helt rätt i migrationsfrågan.
Detta har vi haft uppe flera ggr och jag instämmer. Skulle en OU gjord på sakfrågor alá valtesten som dyker upp innan valen som man sedan bryter ned till vilket parti man måste uppge i OU så skulle vi se SD-siffror på 50-60%.
2017-01-05, 00:15
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Konkreta lagförslag om tex indraget PUT och medborgarskap pga saknad av dokumentation etc, ålderstester och utvisningar. Även hårdare krav om medborgarskap. De borde även se över och förändra grundlagen som rör mångkultur och inte minst få till baka tjänstemannaansvaret och ånyo tillsätta domstolen som ställer politiker inför rätta. Byt dessutom ut hela migrationsverket och reformera om polismyndigheten.

Med dessa konkreta förslag hoppas folket att SD har goda chanser, kanske de sista, att överhuvudtaget få tillbaka det drömsamhälle vi en gång hade, vilket skulle ge dem en radikal ledning. De måste även påpeka och varna för sjuklöverns falskspel de konstant sysslar med när tex deras egna nya förslag var "rasistiska" för bara nåt år sedan bara för att de kom från SD.
Absolut, hoppas verkligen att SDs valstrateger läser och tar till sig detta.
2017-01-05, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Åsnan Mellin erkänner att SD är starkare än undersökningarna visar!
Hon måste veta något som vi andra inte vet.
De officiella opinionsundersökningarna är manipulerade.
2017-01-05, 00:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dags att Breitbart skickar hit ett team till Sverige i god tid inför valrörelsen.
Fox News kunde/borde öppna en svensk/skandinavisk icke pk-kanal.
Skulle annat än SVT's och TV4 's indoktrinering nå massorna och Fox kunna ställa 7 klöverns politiker mot väggen tror jag PKismen spolas bort från makten.
2017-01-05, 06:19
Medlem
RingRing2014s avatar
44% håller med om SDs migrationspolitik, det är helt enorma siffror! Med skämsfaktor inräknat så är vi nog över 50%-strecket redan.

Vi kan alltså mycket val ha en absolut majoritet i Sverige som stödjer en nationalistisk politik vad gäller invandringsfrågan, wow. 50% fullblodsnazister givetvis enligt Löfven, Reinfeldt och Batra.

Jag tror såhär - så länge regeringen inte kan visa på ett ihållande nettoutflöde av utländska människor så kommer inte SDs stöd vara i någon större fara.

Nettoutflöde över tid gäller nu för sjuklövern. Ribban ligger ruggigt högt nu för att sjuklövern ska kunna rädda sig ur denna härdsmälta i opinionen.

Annars blir det som vår nyvunne sverigevän säger, ett blodbad.

Kom igen Lena! Skäll ut etablissemanget nu med dina härligt rökskadade och raspiga stämband. Det är nästan som musik. (78-varvare)
Senast redigerad av RingRing2014 2017-01-05 kl. 06:58.
2017-01-05, 06:46
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
En helt osannolik artikel! Åsnan Mellin erkänner att SD är starkare än undersökningarna visar! Hon erkänner att svensken föredrar SD politik. Hon förutspår "blodbad" på de övriga partierna i nästa val! Vad har hänt? Är hon för första gången i sitt vuxna liv nykter?

Jag reagerade också på det, både just det påståendet (i hennes fall snarare: erkännandet) och att artikeln även i övrigt saknade förväntade falska sakpåståenden och psykotiska verklighetsbeskrivningar. Men samtidigt har flera gamla regimpolitruker, inte minst inom sossenomenklaturen, förefallit på senare tiden glida från de gamla psykotiska beskrivningarna mot beskrivningar som ligger närmare verkligheten (samt flera har samtidigt uttryckt viss kritik mot de gamla psykotiska beskrivningarna eller åtminstone mot den värsta sortens renlärligt PK-dravel av det postmarxistiska slaget).

Det är ju egentligen inte överraskande, då det har i offentligheten skett en skarp kantring åt ett håll. Vissa står väl förvisso kvar i det värsta PK-träsket (Aftonbladets Virtanen och Lindgren, Expressens Lindström), andra har inte direkt rört sig för att de alltid har varit PK-kritiker och kritiker av de verkligen problemen (t.ex. Thomas Gür), men nog har det skett en allmän förskjutning hos många från fanatiskt PK till mindre PK och från föga PK till häftigt anti-PK (se sådana som t.ex. Ann Heberlein).

Mycket har så klart att göra med att problemen är nu så omfattande att de inte längre går att helt förneka (t.ex. skjutningar, sprängningar, terrorhotet, fyrverkerikrigsföring, de omfattande anlagda bränderna, attacker på alla möjliga slags anställda, taharrushen, gruppvåldtäkterna, den havererande sjukvården, försvarets haveri, kommunerna klarar inte av sina mest grundläggande uppgifter o.s.v.). Dessutom gick av förklarliga skäl luften ur det hela en aning när regeringen i november 2015 framförde förslag som dels pekade på att resurserna att ta emot asylsökande inte är obegränsade (och påståendena om motsatsen endast propaganda från nazister), att "ensamkommande barn" är ibland vuxna (istället för att det endast är en myt som sprids av nazister) o.s.v. Det som fram till nyligen hade varit nazism att ens andas framlades nu plötsligt som regeringens inställning.

Visst har man under 2016 försökt bedriva damage control, t.ex. med svenska "forskare" som t.ex. hävdar att taharrushen utförd av folk som kom hit igår beror på medeltida svenska traditioner, men de har av förklarliga skäl mest mött hån och löje. Att det har gjort det på Flashback är inte så överraskande, att det hörs lite av det på Twitter är väl inte heller så anmärkningsvärt, men den stora förändringen jag har märkt av är att det även har hörts här och där i gammelmedia, samt inte minst i t.ex. mitt Facebookflöde (och många gånger från folk som är offentligt kända). Men visst, det beror så klart vilka man följer (om man t.ex. följer sådana som Gür, Sanandaji, Ledarsidorna.se, Nyheter idag, Fablernas värld, Jens Ganman o.s.v.). Mitt fejanflöde gick på ett endaste år från ett närmast fullständig och monoman PK-psykos till enorm daglig kritik mot och drivandet med hela det politiska etablissemanget, de tidigare offentliga "sanningarna" i Sverige, de vanliga PK-flosklerna, genuspseudovetenskapen och feministerna, samt allt annat som tidigare inte har fått kritiseras, medan även de allra värsta PK-hjonen är i stort sett blivit helt tysta, förutom att de ibland skriver något ytterst vagt och luddigt som vittnar om hur ledsna och missförstådda de känner sig.

Sedan har så klart försök gjorts för att försöka vrida tillbaka klockan och försöka få allt från myndigheter (t.ex. polisen) till svensk gammelmedia från att sluta sprida information om vad som händer, som t.ex. i samband med de omfattande bilbränderna. Den här tweeten från den ökände PK-politruken Ehsan Fadakar här om dagen är rätt symptomatisk:

https://twitter.com/ehsanfadakar/status/816371249366573056

Men de predikar för döva öron. Det går inte att vrida tillbaka klockan. Anledningen är att misstron mot svensk ljugmedia och många andra inom det svenska etablissemanget nu är så omfattande, samt informationsspridningen på nätet så pass oberoende av etablissemanget, att man bara hugger sig i benet om man försöker gå tillbaka till att bedriva lögnkampanjer och fullständig mörkläggning, eftersom det bara leder till att man förlorar ännu mer i trovärdighet.

Lustigt nog verkade ovanstående i det sista stycket inte riktigt gå upp för många inom det svenska etablissemanget förrän valsegern för Brexit och Trump. Nog tycker jag att det hade varit lättare att förutsäga från allt det vi kan se redan i Sverige i sig, utan att blanda in Brexit och Trump, men tydligen var det först det som väckte många inom svenska etablissemanget på allvar. T.ex. har vi i den här tråden diskuterat länge och väl hur olika mätföretag tenderar att visa fel stöd för vissa politiska alternativ (inte minst SD), men det var först efter Brexit och amerikanska presidentvalet som denna insikt plötsligt blev verklig även i många svenska tidningar. Ja, när jag tänker på det, så tror jag faktiskt Melin har berört det ämnet efter Trumps seger...
Senast redigerad av Europe 2017-01-05 kl. 06:54.
2017-01-05, 06:54
Medlem
Sifo alltså

FAKTA: SÅ STORT FÖRTROENDE HAR SVENSKARNA FÖR PARTILEDARNA
Dölj
Stefan Löfven (S): 43 procent
(35 procent i senaste mätningen i maj)

Gustav Fridolin (MP): 26 procent
(25 procent i senaste mätningen)

Isabella Lövin (MP): 21 procent
(18 i senaste mätningen)

Jonas Sjöstedt (V): 31 procent
(31 i senaste mätningen)

Anna Kinberg Batra (M): 40 procent
(45 i senaste mätningen)

Annie Lööf (C): 45 procent
(40 i senaste mätningen)

Jan Björklund (L): 34 procent
(32 i senaste mätningen)

Ebba Busch Thor (KD): 18 procent
(19 i senaste mätningen)

Jimmie Åkesson (SD): 20 procent
(20 i senaste mätningen)
Källa: TNS/Sifo
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofvens-starka-start-pa-2017-okar-mest-i-sifos-fortroendematning
2017-01-05, 07:27
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Sifo alltså

FAKTA: SÅ STORT FÖRTROENDE HAR SVENSKARNA FÖR PARTILEDARNA
Dölj
Stefan Löfven (S): 43 procent
(35 procent i senaste mätningen i maj)

Gustav Fridolin (MP): 26 procent
(25 procent i senaste mätningen)

Isabella Lövin (MP): 21 procent
(18 i senaste mätningen)

Jonas Sjöstedt (V): 31 procent
(31 i senaste mätningen)

Anna Kinberg Batra (M): 40 procent
(45 i senaste mätningen)

Annie Lööf (C): 45 procent
(40 i senaste mätningen)

Jan Björklund (L): 34 procent
(32 i senaste mätningen)

Ebba Busch Thor (KD): 18 procent
(19 i senaste mätningen)

Jimmie Åkesson (SD): 20 procent
(20 i senaste mätningen)
Källa: TNS/Sifo
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofvens-starka-start-pa-2017-okar-mest-i-sifos-fortroendematning
Men vem tror på något SIFO släpper ifrån sig, förutom apologeterna i den här tråden.
SIFO's agenda är pinsamt uppenbar.
2017-01-05, 08:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Hon måste veta något som vi andra inte vet.
De officiella opinionsundersökningarna är manipulerade.
Inför valet låg Åsa Linderborg helt rätt i sin uppskattning av SDs siffror. Jag är övertygad om att sossarna, LO & Aftonbladet har egna opinionsundersökningar som utförs på ett mer realistiskt vis avseende SD.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in