2017-01-04, 15:00
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jag ser på Sd som jag ser på Trump. Vid inflytande kommer saker att hända, nu är det bara snömos. Sd har uppmärksammat problematiken när övriga slängt mer eld på brasan. Jag är övertygad om att Sd idag är det enda parti som kommer att våga sig på relevanta åtgärder om de får chansen. Jag tror även att många med mig har samma känsla. Varför/hur kan någon sätta sin tilltro till regering och/eller alliansen i dylika spörsmål då det är dessa tomtar satt oss i skiten!?

Det verkar som om Aftonbladet idag gav dig rätt, även om jag måste inflika att jag ser den här undersökningen som ett gigantiskt uttryck för hur svaga och förvirrade de andra partierna är i förhållande till SD. Alla vet vad SD tycker, men vad tycker egentligen de andra? Som det ser ut nu kommer förvirringen kring de andra partierna gynna SD, men så fort SD kommer bli svaret skyldiga över vad de tänker göra konkret finns det en stor risk att förtroendet försvinner om de inte har färdiga politik som de kan presentera, och någon sådan färdig politik har jag inte sett i fler frågor än invandringen. Men än så länge tycks det räcka.

Jag håller förövrigt med Mellin om att nästa val kan bli ett blodbad för en del partier.
2017-01-04, 15:33
Avslutad
Hur är det möjligt att SD kan vara tredje största parti i Inizio när dom uppenbarligen äger så många viktiga frågor och ligger nära toppen i många andra?
2017-01-04, 15:35
Avslutad
SD borde, en bra bit innan nästa riksdagsval, lägga i en högre växel angående invandringen och bli något tuffare. De som redan valt sida kommer förmodligen inte gå tillbaka i första taget.

De måste på ett smidigt sätt presentera förslag till massdeporteringar en bra bit innan och sedan hålla benhårt fast vid det och varför. Det kan inte vara många som vill ha kvar alla nordafrikaner, somalier och afghaner som är här på falska premisser. Könsfördelningen är dessutom helt skev, majoriteten kommer inte från ett direkt krig och de kommer sluka resurser vi hade kunnat ge till riktiga behövande. De måste vara den i särklass sämsta målgruppen att ta in inert land. Komplett odugliga.

Konkreta lagförslag om tex indraget PUT och medborgarskap pga saknad av dokumentation etc, ålderstester och utvisningar. Även hårdare krav om medborgarskap. De borde även se över och förändra grundlagen som rör mångkultur och inte minst få till baka tjänstemannaansvaret och ånyo tillsätta domstolen som ställer politiker inför rätta. Byt dessutom ut hela migrationsverket och reformera om polismyndigheten.

Med dessa konkreta förslag hoppas folket att SD har goda chanser, kanske de sista, att överhuvudtaget få tillbaka det drömsamhälle vi en gång hade, vilket skulle ge dem en radikal ledning. De måste även påpeka och varna för sjuklöverns falskspel de konstant sysslar med när tex deras egna nya förslag var "rasistiska" för bara nåt år sedan bara för att de kom från SD.

Jag tror de flesta ser igenom sjuklövern och tillhörande massmedia vid det här laget, vilket avväpnat dem rejält.

De ska självklart ha en solid politik i övrigt och vilka stärka Sverige på alla plan.

Om de spelar sina kort rätt tror jag på närmare 40 %. Faktiskt. Samhället kommer vara på ruinens kant innan valet och de flesta kommer bli så varse 7ks politik att de inte har nåt val.
Senast redigerad av barfotalasse 2017-01-04 kl. 15:37.
2017-01-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellania
Aftonbladets/Melins pladder:

"Det här är den mest skrämmande opinionsmätning jag har läst i hela mitt liv. Den visar med vilken styrka, bredd och omfattning som Sverigedemokraterna tar plats i den svenska opinionen"

Det är naturligtvis enbart självklara insikter som pladdret behandlar. Men oerhört väsentligt för den kommande opinionsbildningen att de presenteras i Aftonbladet, av alla fientliga organ.

Några extra muslimska Blattebomber behövs knappast för att väsentligt säkra opinionen för SD och Sverige.

Blattebomber bör om möjligt istället placeras under Sifos och jämställdas rövar, för att mätresultaten för SD bättre skall överensstämma med verkligheten...

44% av väljarna anser att SD har bäst invandringspolitik. Tvåa är S med bara 11%.
44% stödjer alltså SD i den mest kontroversiella frågan.......egentligen är detta sprängstpff. Vilken tillväxtpotential det finns.
2017-01-04, 16:08
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
44% av väljarna anser att SD har bäst invandringspolitik. Tvåa är S med bara 11%.
44% stödjer alltså SD i den mest kontroversiella frågan.......egentligen är detta sprängstpff. Vilken tillväxtpotential det finns.

Ja, det visar hur fel ute de andra partierna och svensk media har varit under så många år. Synd att inte alla partier redovisas. Idag är det bara Centerpartiet och Vänsterpartiet som vill ändra den nuvarande invandringspolitiken. Det är dessa två partier som samlar de invandringspositiva väljarna. Jag undrar hur stor andel av befolkningen det utgör. Mellan 10-15% vill öka invandringen, medan resten vill minska den. Det visar ganska klart var svenska folket står i den här frågan.
Senast redigerad av Cannabisministern 2017-01-04 kl. 16:13.
2017-01-04, 16:22
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hur är det möjligt att SD kan vara tredje största parti i Inizio när dom uppenbarligen äger så många viktiga frågor och ligger nära toppen i många andra?

Bra fråga!

Det finns begrepp som inkompetens, medveten agenda och hederlig korruption, som förklaring!

Inizio förefaller dock i stort sett förhållandevis hedersamma.

Bortsett från att SD sannolikt redan nu är största riksdagspartiet...
Senast redigerad av Bellania 2017-01-04 kl. 16:42.
2017-01-04, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Om de spelar sina kort rätt tror jag på närmare 40 %. Faktiskt. Samhället kommer vara på ruinens kant innan valet och de flesta kommer bli så varse 7ks politik att de inte har nåt val.
Att de skulle få 40 % känns naturligtvis avlägset, men det är omöjligt att sia valresultatet. Det är något av en perfekt storm nu där två faktorer samverkar, omvärldsutvecklingen och kollapsen för vårt eget land.

Om ett par veckor tillträder Trump. I mars har Nederländerna parlamentsval som kan sluta med att Wilders blir statsminister. I maj får Frankrike en invandringskritisk högerpresident, oavsett om den heter Le Pen eller Fillon. Till hösten kan sedan Merkel sparkas som förbundskansler efter valet i Tyskland, och ungefär samtidigt börjar det svenska valåret.

När Sverige går till val om ett och ett halvt år kan det nästan vara så att SD ses som det tryggaste alternativet i kraft av att man har de bästa relationerna med västvärldens nya politiska ledare. Moderaterna och Socialdemokraterna kommer då ses som riskfyllda alternativ som cementerar Sveriges politiska isolering. Tanken svindlar.

Det andra är utvecklingen inom landets gränser. Vi kommer få en valrörelse som uteslutande handlar om invandringen. Polisens kris, skolan, vården, statsfinanserna, terrorhotet är alla invandringsfrågor, och den här gången finns det ingen chans för sjuklövern att komma undan. Alla måste lägga förslag för att lösa dessa problem, och då blir det klart att allt kretsar kring invandringen.

Detta är en perfekt storm och det kan leda till mycket höga siffror för SD. Jag räknar med att man kommer börja öka igen när vi går in i valåret och sedan kommer hela valdebatten göra att de exploderar i opinionen.
2017-01-04, 16:55
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Hjärntvätt kort och gott!

Svensken har sedan 2008 dagligen tvångsmatats med "information" om att SD inte är regeringsdugliga och att partiet består av svingande järnrörsmän som heilar och skrattar år döda Judar på fester.

Media har fått folket att på fulla allvar tro att SD inte skulle kunna regera ett land samtidigt som de utan att blinka ger sitt förtroende till en neandertalare med en tvåårig gymnasieutbildning samt en 18 veckors svetskurs i bagaget. Hjärntvätt som sagt.

Om lika många som sympatiserar med SD.s politik även röstade på partiet vid val så skulle de redan nu haft 35-40%.

Nu ses de dock inte som regeringsdugliga och därför har de större förtroende i enskilda politiska frågor. Det ger en liten fingervisning om vad SD behöver jobba med för att bli riktigt stora. Jag är rädd för att Ekeroth måste offras.
2017-01-04, 17:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
SD borde, en bra bit innan nästa riksdagsval, lägga i en högre växel angående invandringen och bli något tuffare. De som redan valt sida kommer förmodligen inte gå tillbaka i första taget.
Dags att Breitbart skickar hit ett team till Sverige i god tid inför valrörelsen.
2017-01-04, 17:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Att de skulle få 40 % känns naturligtvis avlägset, men det är omöjligt att sia valresultatet. Det är något av en perfekt storm nu där två faktorer samverkar, omvärldsutvecklingen och kollapsen för vårt eget land.

Om ett par veckor tillträder Trump. I mars har Nederländerna parlamentsval som kan sluta med att Wilders blir statsminister. I maj får Frankrike en invandringskritisk högerpresident, oavsett om den heter Le Pen eller Fillon. Till hösten kan sedan Merkel sparkas som förbundskansler efter valet i Tyskland, och ungefär samtidigt börjar det svenska valåret.

När Sverige går till val om ett och ett halvt år kan det nästan vara så att SD ses som det tryggaste alternativet i kraft av att man har de bästa relationerna med västvärldens nya politiska ledare. Moderaterna och Socialdemokraterna kommer då ses som riskfyllda alternativ som cementerar Sveriges politiska isolering. Tanken svindlar.

Det andra är utvecklingen inom landets gränser. Vi kommer få en valrörelse som uteslutande handlar om invandringen. Polisens kris, skolan, vården, statsfinanserna, terrorhotet är alla invandringsfrågor, och den här gången finns det ingen chans för sjuklövern att komma undan. Alla måste lägga förslag för att lösa dessa problem, och då blir det klart att allt kretsar kring invandringen.

Detta är en perfekt storm och det kan leda till mycket höga siffror för SD. Jag räknar med att man kommer börja öka igen när vi går in i valåret och sedan kommer hela valdebatten göra att de exploderar i opinionen.

Över 40 % kanske känns orimligt nu, men du kan vara lugn. När detta årer är slut kommer du ha en annan uppfattning.

Att SD skulle bli sveriges största parti kändes säkert också helt avlägset för ett par år sedan.

Med tanke på en ökning från 12,9 till ca 25 % (enligt de mest pålitliga) på bara ett par år så har jag svårt att se ett tak faktiskt. Förstår du hur många som bytt sida? Folk man aldrig trodde skulle göra det. Det börjar således bli helt legitimt att sympatisera med SD, öppet.

Personligen sa jag för 4-5 år sedan att jag aldrig skulle rösta på SD. Nu förstår jag överhuvudtaget inte hur folk ens kan fundera att rösta på något annat parti.

Det har tagit över, och de är här för att stanna.

SD 2018 - Make Sweden great again!
2017-01-04, 19:03
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Du får hålla tillgodo med Melins pladder så länge
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/bxR03/sa-blev-tappet-efter-kommunalskandalen

En helt osannolik artikel! Åsnan Mellin erkänner att SD är starkare än undersökningarna visar! Hon erkänner att svensken föredrar SD politik. Hon förutspår "blodbad" på de övriga partierna i nästa val! Vad har hänt? Är hon för första gången i sitt vuxna liv nykter?
2017-01-04, 20:11
Medlem
Aftonbladets/Melins:

"Det här är den mest skrämmande opinionsmätning jag har läst i hela mitt liv. Den visar med vilken styrka, bredd och omfattning som Sverigedemokraterna tar plats i den svenska opinionen"

Hon vill baaaaraaa värna om demokratin när det gäller azozialdemokratiska/högskattepartiröster.

Nu är demokratin fullständigt åthelvete.

Och vad är det egentligen hon säger?

Hon säger faktiskt att Hon är Rädd för Sverigedemokraterna - hon är Rädd
för Jimmie Åkesson o Mattias Karlsson - vilken jävla feeegiiiis.

Men det är de etablerade partiernas värdelöshet som bäddat för detta.

Enough is Enough men inte för fegisen Lena Mellin

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in