2017-01-05, 02:47
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Han den sk Magnus i podden, som var misstänkt för mordet. Vad gör han idag?
Citera
2017-01-05, 03:47
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman

Vad hen gör i dagsläget är okänt. Tidigare har hen varit engagerad i Radio Totalnormal och Fountain House för personer med psykisk ohälsa. Det finns uppgifter om att hen var medlem i After Dark i början av 80-talet.

Det finns mer om detta längre bak i tråden...
Citera
2017-01-05, 05:19
Medlem
Kan väl inte vara en slump att någon satt en cykel där, verkar konstigt. Och sett från stig ut till sveneriksons väg låg cykeln på höger sida o Reijo hittades på vänster sida framför cykel så där barncykeln står verkar ju vara en markering för dödsplatsen. Hade känts bättre med ett kors el nåt nu verkar det makabert
Senast redigerad av tjej7h 2017-01-05 kl. 05:25.
Citera
2017-01-05, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Två filmer, en mot Mast 1 och en mot Mast 2.

På dessa båda filmer har jag lagt en halv-transparent version av "cykelbilden". Jag har försökt att anpassa bildstorlek och liknande med filmerna. Det var enklare att få cykelbilden stämma med filmen mot Mast 1 än filmen mot Mast 2.

Man fick klippa i bilden, flytta vilden och justera storlek allt eftersom.

Här är de båda filmerna:

Mast 1
https://www.youtube.com/watch?v=ochSsLAOvYU

Mast 2
https://www.youtube.com/watch?v=eLMfBG3F6K0
Masterna har ju kommit till senare, o när de ställdes upp ändrades naturen lite. Cykelbilden kan inte vara ungefär där masten stod, dvs cykeln låg där ungefär?
Citera
2017-01-05, 11:13
Medlem
Har kollat runt. Om man går in vid mast 2 från Rydboholm där jag vet att R hittades. Går förbi den lilla cykeln och förbi bommen. Längre fram på v sida finns en rotvälta kan vara samma som på kortet där R cykel hittades. Forsätter man en bit in till på vägen kommer man till en glänta på v sida jämför man med kortet som R hittades så är det där polisbilen stod och tittar man längre fram där R hittades så stämmer det med korsningen och omgivningen. Området ser annorlunda ut eftersom det vuxit upp så mycket skog men tittar man på tallen som står vid början av gläntan så verkar det vara samma tall som på bilden.Någon i tråden har pekat ut exakt samma ställe. Bilden på R cykel är tagen mot skogen och det är gläntan man ser inte Sven Ericsson väg och där står en bil.Forsätter man vägen fram delar den på sig går man rakt fram mynnar vägen ut i en stig och går man åt vänster kommer man fram till där huset låg det man inte ser så mycket utav. Forsätter man den vägen kommer man till en grind med stort staket som är området till sobacken en stor sopanläggning där av allt skräp man hittar kan också vara därifrån den lilla cykeln kommer tror bara det är en slump att den hamnat där. Innan kunde man komma in på sobackens område när inte staketet fanns.
Citera
2017-01-05, 14:14
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjej7h
Masterna har ju kommit till senare, o när de ställdes upp ändrades naturen lite. Cykelbilden kan inte vara ungefär där masten stod, dvs cykeln låg där ungefär?

Nej, cykelbilden är inte vid själva masten, men vi använder ju begreppen Mast 1 och Mast 2 för att vi inte ska blanda ihop de olika platserna.
Citera
2017-01-05, 15:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Parkerad cykel och märkligt "vägmärke".

Citat:
Kan väl inte vara en slump att någon satt en cykel där, verkar konstigt. Och sett från stig ut till sveneriksons väg låg cykeln på höger sida o Reijo hittades på vänster sida framför cykel så där barncykeln står verkar ju vara en markering för dödsplatsen. Hade känts bättre med ett kors el nåt nu verkar det makabert

Tror inte heller att detta är någon slump att en cykel har blivit parkerad där.

I o f s hade det passat bättre med ett kors men så var detta också ett mycket makabert mord.

Sedan har vi det märkliga "vägmärket". Vad betyder detta? Av vilken anledning har detta blivit uppsatt?
Citera
2017-01-05, 15:21
Medlem
Skaraborg2s avatar
Masterna fanns ej i april 1976.

Citat:

Detta har jag funderat en hel del över om dessa master fanns där i april 1976.

Har jag nu fått mina funderingar besvarade att mast 1 och mast 2 har tillkommit senare. I samband med att dessa uppfördes så måste naturen ha blivit något förändrad. Även utan dessa masters tillkomst så förändras naturen hela tiden.

Bara som kuriosa när blev dessa master uppförda?
Citera
2017-01-05, 15:44
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abba76
Har kollat runt. Om man går in vid mast 2 från Rydboholm där jag vet att R hittades. Går förbi den lilla cykeln och förbi bommen. Längre fram på v sida finns en rotvälta kan vara samma som på kortet där R cykel hittades. Forsätter man en bit in till på vägen kommer man till en glänta på v sida jämför man med kortet som R hittades så är det där polisbilen stod och tittar man längre fram där R hittades så stämmer det med korsningen och omgivningen. Området ser annorlunda ut eftersom det vuxit upp så mycket skog men tittar man på tallen som står vid början av gläntan så verkar det vara samma tall som på bilden.Någon i tråden har pekat ut exakt samma ställe. Bilden på R cykel är tagen mot skogen och det är gläntan man ser inte Sven Ericsson väg och där står en bil.Forsätter man vägen fram delar den på sig går man rakt fram mynnar vägen ut i en stig och går man åt vänster kommer man fram till där huset låg det man inte ser så mycket utav. Forsätter man den vägen kommer man till en grind med stort staket som är området till sobacken en stor sopanläggning där av allt skräp man hittar kan också vara därifrån den lilla cykeln kommer tror bara det är en slump att den hamnat där. Innan kunde man komma in på sobackens område när inte staketet fanns.

Så att inte några missförstånd uppstår... Skulle du vilja titta på nedanstående video och se om jag filmat "rätt plats" när det gäller det som du benämner som Gläntan. Skriv i så fall minutangivelsen i filmen.

https://www.youtube.com/watch?v=w0077osFdxU
Citera
2017-01-05, 17:14
Medlem
Gyllenborsts avatar
Är det någon som har bild på hur K*rl Ingem*r Sj*blom såg ut under skoltiden?
Citera
2017-01-05, 17:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Foto från skoltiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenborst
Är det någon som har bild på hur K*rl Ingem*r Sj*blom såg ut under skoltiden?

Det har funnits en liten ansiktsbild på honom när han gick i skolan i tråden. Detta foto är det enda jag har sett då han var en han. Antagligen från ett skolfoto.

Detta foto visade en mycket blond yngling med litet halvlångt hår har jag för mig. Utifrån fotot fick i a f jag den uppfattningen att han var feminin.
Citera
2017-01-05, 17:51
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kanske är hon numera ålderspensionär?

Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman

Kanske är hon idag ålderspensionär med tanke på att hon har den rätta åldern?

Bor kvar i Stockholmstrakten. Det finns en del uppgifter vad personen ifråga har gjort tidigare i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in