2017-01-05, 01:19
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdkennet
kan tillägga att enligt en säker källa så "hängde" hon mycket med blatte grabbar samtidigt som hon var i lag med killen. mycket stor chans att detta lede till att bägaren rann över
So fucking what?
Hon skulle kunna gängknulla hela Rinkeby på torget, men fortfarande inte förtjäna stryk av muppen.

Jag kan tillägga från en säker källa att folk som tycker Lotta fick "skylla sig själv" lider av någon form av störning man bör söka omedelbar hjälp för.
Citera
2017-01-05, 01:20
Medlem
sdkennets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
So fucking what?
Hon skulle kunna gängknulla hela Rinkeby på torget, men fortfarande inte förtjäna stryk av muppen.

Jag kan tillägga från en säker källa att folk som tycker Lotta fick "skylla sig själv" lider av någon form av störning man bör söka omedelbar hjälp för.

har inte försvarat att han döda henne. jag menar bara att man inte ska vara så snabb att dömma. mvh
Citera
2017-01-05, 01:21
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men det stämmer ju inte med verkligheten.

I verkligheten blir offret dödat. Det anser jag vara ett problem. Inte huruvida någon blir provocerad eller ej.
Men har du Aspbergers eller? I frågan ifall Lotta vs Martin bär skuld till Martins våld mot Lotta så bär förövaren på problematiken i sitt huvud.
Citera
2017-01-05, 01:24
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdkennet
har inte försvarat att han döda henne. jag menar bara att man inte ska vara så snabb att dömma. mvh
Döma vem?
Så ifall min fru är otrogen eller ligger med andra män fast jag hotat henne, slagit henne, brutit revben på henne, hotad att döda hennes familj, hund och vänner.

Ja då är det ju självklart att jag som man får basha in skallen på henne för att "lära henne en läxa", bitch please...
Citera
2017-01-05, 02:05
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Döma vem?
Så ifall min fru är otrogen eller ligger med andra män fast jag hotat henne, slagit henne, brutit revben på henne, hotad att döda hennes familj, hund och vänner.

Ja då är det ju självklart att jag som man får basha in skallen på henne för att "lära henne en läxa", bitch please...

Kan du då förklara varför en kvinna som Lotta valde en kille som misshandlat, begått narkotikabrott och suttit inne 12 år? Och varför hon inte spolade honom direkt när han efter tre veckors bekantskap misshandlade henne??

Den är ingen som tycker att du får slå in skallen på din otrogna fru, tvärt om. Men om du slagit många av dina andra kvinnor och suttit inne för det, börjar hota och misshandla din nya kvinna redan när ni just träffas - är det ju märkligt att denna kvinna vill bli din "fru" och planerar för framtid och barn med dig, eller?

Går du inte fett bort som partner då?
Senast redigerad av Solglittret 2017-01-05 kl. 02:31.
Citera
2017-01-05, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Varför kan du inte vara nyanserad? (Jag tror att jag vet…)
Offret skrev bestämt att hon ville avsluta relationen med de två männen i sitt liv. Hon skrev det. Själv. Hon var ambivalent. Det är väl känt att det behövs mycket stödinsatser när dörren för hjälp och stöd öppnas. Offer är ofta ensamma, och de dör ensamma.

Man kan inte vara både bestämd och ambivalent samtidigt. Då är man bara ambivalent, eftersom självaste [b][/B]definitionen av ordet ambivalent är att man är “osäker, kluven, tveksam, vacklande”...

Så helt oavsett vad hon SKREV I dagboken som du TOLKAR vara en “bestämd önskan” eller ett BESLUT från Lottas sida så var det inte det, eftersom hon var – enlligt dina egna ord – AMBIVALENT.

Hon var alltså inte säker.

Och hon var dessutom AMBIVALENT även när det gällde Per så Martin och hans psykopatiska drag har inget med det att göra. Hon var tydligen ambivalent till sin karaktär när det gällde relationer.

Hon kunde inte ens avsluta relationen till Magnus oavsett hur illa hon blev behandlad av honom.

Hon klarade helt enkelt inte av att göra slut. Med någon.

Man kan inte anklaga Martin för allt mellan himmel och jord och försöka förklara alla Lottas karaktärsdrag mha hans karaktärsdrag.
Citera
2017-01-05, 04:15
Medlem
Citat:
Döma vem?

Varför skulle någon vilja vara din fru om du beter dig på det där sättet?
Citera
2017-01-05, 04:20
Medlem
Citat:
Men har du Aspbergers eller? I frågan ifall Lotta vs Martin bär skuld till Martins våld mot Lotta så bär förövaren på problematiken i sitt huvud.

Du måste finslipa din diskussionsteknik en aning till..

Du förstod inte mitt svar. Därför blev du arg.

Mitt svar lydde: ifall jag själv riskerar att bli DÖDAD då spelar det mindre roll om min gärningsman i EFTERSKOTT får 3xlivstid eller 1000 årigt straff - för JAG är ju död och begraven så hans straff tröstar inte MIG ett dugg.

Därför är straffet mindre viktigt för lottor och angelicor och helenes. Det som är viktigt är deras eget beteende.

Martins beteende kan de inte ändra på.

Känner du dig bättre nu, eller är du fortfarande arg?
Senast redigerad av sno 2017-01-05 kl. 05:14.
Citera
2017-01-05, 04:30
Medlem
Citat:
So fucking what?

Man kan ju tycka det. Mycket möjligt att många håller med. Alla tycker dock inte likadant.

Killen som Lotta åkte på en kryssning med reagerade tills Lottas flörtade med andra killar på båten genom att lämna Lotta på fläcken.

Alla killar reagerar dock inte lika beslutsamt som han. Vissa killar kanske är mer som Lotta till sin karaktär. Dvs AMBIVALENTA.

De kanske skulle ha velat lämna Lotta, eftersom de hade känt sig kränkta pga flörtandet, men samtidigt skulle de inte haft balls nog att bara dra och söka en ny tjej.

De kanske skulle ha hängt kvar och behandlat Lotta illa istället.
Citera
2017-01-05, 05:02
Medlem
Citat:
Man kan ju tycka det. Mycket möjligt att många håller med. Alla tycker dock inte likadant.

Killen som Lotta åkte på en kryssning med reagerade tills Lottas flörtade med andra killar på båten genom att lämna Lotta på fläcken.

Alla killar reagerar dock inte lika beslutsamt som han. Vissa killar kanske är mer som Lotta till sin karaktär. Dvs AMBIVALENTA.

De kanske skulle ha velat lämna Lotta, eftersom de hade känt sig kränkta pga flörtandet, men samtidigt skulle de inte haft balls nog att bara dra och söka en ny tjej.

De kanske skulle ha hängt kvar och behandlat Lotta illa istället.

Jag skulle bli lite kåt av att hon flörtade med andra och kanske till och med gick lite längre än så. Kåt var ordet.

Säg nu inte att jag är undantag bla bla bla... Alla är vi olika. Lika unika.
Citera
2017-01-05, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubla.for.kerleken
Jag skulle bli lite kåt av att hon flörtade med andra och kanske till och med gick lite längre än så. Kåt var ordet.

Säg nu inte att jag är undantag bla bla bla... Alla är vi olika. Lika unika.
.

Jag säger inte att du är ett undantag. Jag skrev redan tidigare att folk reagerar olika.
Citera
2017-01-05, 11:57
Avslutad
Citat:
.

Jag säger inte att du är ett undantag. Jag skrev redan tidigare att folk reagerar olika.

Precis.
Och därmed borde du begripa att Lotta inte har ansvar för det Martin gjorde henne, bara för att du och glittret inte gillar Lotta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in