2017-01-04, 17:31
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Antingen svarar jag på det jag kan eller så slutar vi här. Val av aktioner beror på vart hatet är som värst. Syfte är att se till så hatet blir mindre och meningen är också att få fler moderatorer/admins att ta bort kränkande kommentarer, hat, hot eller rasistiska kommentarer.
Vi har i en rad fall visat när er ledning säger åt er att skriva i trådar där det inte funnits något hat, där det snarare ter sig som ni dirigeras dit för att föra en politisk agenda.

Du får gärna ge dina reflektioner över det, jag gav några exempel i det här inlägget:
(FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär

Sedan ser jag att du öppet skriver att ni strävar att inlägg raderas. Det är bra att du är så öppen med det. Vi har flera gånger påpekat att syftet inte är att lyfta diskussioner, syftet är att tysta. Problemet är att många av er inte ser någon skillnad på "hat" och motargument, det var något ni fick kritik för av tv4-profilen Marcus Oscarsson:

Du får gärna ge dina reflektioner även vad gäller detta när du har tid och möjlighet.
Senast redigerad av Tinuviel 2017-01-04 kl. 17:39.
Citera
2017-01-04, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huminten
Förminska och försöka flytta fokus. Tar #jagärhär ansvar för detta beteende?

Uppfattar att #jagärhär fungerar som nyttiga idioter åt regimen, helt okritiskt så bidrar denna tantarmé till mörkläggning av allvarliga brott mot oskyldiga människor.

Bästa huminten - om du kallar JÄH för tantarme och beskyller de som skrivit likartade inlägg för att förminska och flytta fokus tycker jag att du själv gör exakt det - förminskar och flyttar fokus..
Är det relevant vilket kön JÄH medlemmar har ? Är det verkligen så konstigt att fler än en person kan ha likartade åsikter när gruppen har 52 000 medlemmar?

Observera att alla i gruppen agerar som individer och själva är ansvariga för vad de skriver

Tycker också att du bör fundera på att JÄHs främsta syfte är att motarbeta näthat och nätmobbning i kommentarsfältet till trådar så att alla vågar och vill delta i diskussioner. INTE att driva någon speciell politisk linje.
Citera
2017-01-04, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
1. Varför vill ni förstöra debatter som behandlar ytterst viktiga samhällsproblem?

2. 190 "utanförskapsområden" brinner bokstavligt talat i Sverige, varför lägger ni ert fokus på ett icke existerande "näthat"?

3. Är inte detta initiativ extremt korkat och är det inte uppenbart att medlemmarna i denna grupp besitter ett extremt låg IQ och beter som sektmedlemmar snarare än självständigt tänkande människor?

4. Varför blev du inte ett Jehovas vittne istället? Misstänker att det är grupptillhörigheten och sektkänslan som är det primära trots allt?

5. Skäms du inte?

Nu är detta iofs riktat till spunkankan men jag tyckte det var så roliga frågor att jag inte kan låta bli att kommentera.

Den enda frågan som nästan kan besvaras är nummer ett. Fast det är väl mer en beskyllning än en fråga.

Min syn på JÄH är att syftet år att främja sund debatt utan hat/hot/nedsättande tillmälen/ icke-faktabaserade baserade inlägg. Kort sagt - främja debatt.
Jag tycker det tidigare blev väldigt fel och spammartat när vissa medlemmar fyllde kommentarsfältet endast med taggen jagärhär. Det har upphört vad jag sett - däremot verkar ickegruppmedlemmar också tagga med JÄH och inte vara intresserade att bidra till ovan.

Resten av "frågorna " är ju bara komiskt dumma och kan inte besvaras . Tack för ett gott skratt !
Citera
2017-01-04, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karagd
Nu är detta iofs riktat till spunkankan men jag tyckte det var så roliga frågor att jag inte kan låta bli att kommentera.

Den enda frågan som nästan kan besvaras är nummer ett. Fast det är väl mer en beskyllning än en fråga.

Min syn på JÄH är att syftet år att främja sund debatt utan hat/hot/nedsättande tillmälen/ icke-faktabaserade baserade inlägg. Kort sagt - främja debatt.
Jag tycker det tidigare blev väldigt fel och spammartat när vissa medlemmar fyllde kommentarsfältet endast med taggen jagärhär. Det har upphört vad jag sett - däremot verkar ickegruppmedlemmar också tagga med JÄH och inte vara intresserade att bidra till ovan.

Resten av "frågorna " är ju bara komiskt dumma och kan inte besvaras . Tack för ett gott skratt !

Vi lever i ett fritt land och skratta på om du vill, fattar bara inte denna håneri ?
Beskyllningar hit och dit, skulle vi ha en dialog eller kränka varandra ? Välj du ?
Citera
2017-01-04, 17:56
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karagd

Är det på fulla allvar din syn att JÄH främjar debatt? Ursäkta min Franska men hur i hela helvetet kan du dra denna verklighetsfrånvända slutsats?

Du är sannolikt inte någon MENSA-medlem med tanke på att du är med i gruppen utan infiltratörs-intentioner men du måste väl ändå begripa vad ni i praktiken åstadkommer? Helt tomt kan det väl ändå inte vara på loftet?
Citera
2017-01-04, 17:58
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Oj, ja du, klart det skulle vara för ett föremål för gruppen, hade ingen aning.
Självklart så kan jag ställa den frågan i gruppen om du vill ?

Gruppens Admins spionerar redan på tråden. Det vet jag eftersom jag sett dem göra realtidsförändringar i sin framtoning varje gång jag skriver ett förklarande och pedogogiskt "just nu dödar ni er själva"-inlägg i den här tråden, om någon av deras pågående och mer självmördande aktioner.

Citat:
Hej igen, är ingen van flashare

Ingen fara. Jag kommer att bistå dig med all teknisk support du behöver för att vara effektiv i tråden.

Jag har till och med uppdaterat mitt första svar till dig med länkar, där du hittar respektive persons samtliga inlägg i den här tråden.

Citera
2017-01-04, 18:00
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Så glad för Gunnel att hon äntligen hittat hem. Och grattis till #jagärhär för en riktig tillgång.
Gunnel har lång erfarenhet av att tysta debatt, använd den! Och om inte Gunilla Madegård redan är med borde ni snarast rekrytera.

Gunnel är mycket aktiv medlem, faktiskt tillagd i gruppen av Minna Dennert själv. Gunilla Madegård är inte medlem, åtminstone inte under det namnet.
Citera
2017-01-04, 18:02
Medlem
Citat:
1. Varför vill ni förstöra debatter som behandlar ytterst viktiga samhällsproblem?

2. 190 "utanförskapsområden" brinner bokstavligt talat i Sverige, varför lägger ni ert fokus på ett icke existerande "näthat"?

3. Är inte detta initiativ extremt korkat och är det inte uppenbart att medlemmarna i denna grupp besitter ett extremt låg IQ och beter som sektmedlemmar snarare än självständigt tänkande människor?

4. Varför blev du inte ett Jehovas vittne istället? Misstänker att det är grupptillhörigheten och sektkänslan som är det primära trots allt?

5. Skäms du inte?

Svar

Oj vilka märkliga frågor. Ganska många kränkande frågor dessutom. Men det är så det är på flashback antar jag.
Viktiga frågor är alla frågor i samhället men när allt handlar om "det är invandrarnas" fel så blir det fel, är det verkligen så ?
Näthat är ett stort problem och kan orsaka uppvigling till att mer händer irl.
IQ frågan är personangrepp.
Sekter har jag inget för och det är inte heller JÄH grppen. Jo jag skäms, skäms över de människor som hela tiden säger att det är "invandrarnas" fel. Det är nog nu !!
Citera
2017-01-04, 18:16
Medlem
Citat:
Oj, nu har inte jag twitter tyvärr så där går jag bet. Vill gärna svara på det jag kan.
Jag har inte heller Twitter, men trots det kan jag läsa Schyfferts Twitter. Här bjussar jag på citat, originallänkar och allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Schyffert
Lägg ner nu... det smartaste som kommit ur din mun är min stenhårda kuk!
https://twitter.com/schyffert/status/591925926579015680
Citat:
Sug min håriga kulturelit-pung!
https://twitter.com/Schyffert/status/591921210772029441

Citat:
Precis det där sa din mamma igår innan hon ville att jag skulle runkbajsa henne i munnen!
https://twitter.com/Schyffert/status/591924048344576000

Kan du (eller någon annan #jagärhärare) förklara varför Schyffert får vara kvar i gruppen när han uttrycker sig på det sättet? Vi är många som undrar.
Senast redigerad av Nebeltag 2017-01-04 kl. 18:48.
Citera
2017-01-04, 18:18
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
1. Den enda gång invandrare beskylls för något är då invandrare gjort något. Punkt.

2. Nej, IQ-frågan var inget personangrepp utan ett krasst konstaterande efter att ha läst åtskilliga inlägg med hashtagen #jagärhär under sig. Det ÄR korkade människor som använder sig av den. Punkt.

3. Åter till punkt ett, när muslimska araber och negrer kastar sten och skjuter raketer på blåljuspersonal etc. Ska de muslimska araberna och negrerna inte då fördömas i tex ett kommentarsfält? Ska andra folkgrupper beskyllas istället? Oskyldiga svenska ungdomar? Ska det bara tystas ner?

4. Åter till fråga två, du är ganska korkad ändå va?
En kompletterande fråga avseende punkt 3.

En återkommande tema är att nyheter överhuvudtaget inte ska publiceras då de kan väcka "fel reaktioner". Igår var ni kritiska mot att Glen Hysén fick uttala sig, en annan gång riktade ledningen en attack mot svt för att de publicerade en viss nyhet.

Hur ställer ni er till att nyheter som kan väcka starka reaktioner publiceras?
Citera
2017-01-04, 18:18
Medlem
Citat:
Hej, ja här fanns det mycket och svara på.
Personligen vill jag hjälpa till så att främlingsfientligheten blir mindre på FB t e x för det kan leda till att det blir värre irl, integrationen i sig kan jag tycka inte går som jag personligen skulle vilja.
Att debattera på nätet kan ibland bli svårt beroende på vem man debatterar med, en del spottar på en så fort man försöker förklara, så ja det var lite hur jag tänker just nu.
Jag tror inte främlingsfientligheten blir ett dugg mindre för att man tystar de som är frustrerade. Istället blir det en bisarr pseudodebatt om vad man får tycka på Facebook. JÄH tycker inte man skall få kritisera något problem som är invandringsrelaterat. De stora medierna och polisen har redan sedan innan bestämt att invandringsrelaterade problem skall censureras.

Det behövs inte mer censur, det behövs en öppnare debatt. Det behövs något sätt att få de som förstör vårt samhälle, att förstå att det inte är ok. JÄH är visserligen många, men de representerar inte folkets röst. Alldeles uppenbart är det många i JÄH som inte förstår vad som menas med att lyfta debatten, istället går man till angrepp mot både GP och Glenn Hysén, man börjar blanda ihop raketbeskjutningar och fotbollshuliganer. Det blir ett tjafsande blandat med "kärleksbombande".

Vad blir resultatet? Jo det blir att sakfrågan hamnar i skuggan, runt om i Sverige skjuts det raketer på ett vansinnigt sätt, det är inte förortens befrielsekamp, det är en huliganism som ofta drabbar viktiga samhällsfunktioner som polis, brandkår och ambulans. Och som i Husby ledde till att människor blev hemlösa.

Som jag frågade innan, vad har egentligen JÄH åstadkommit? Då menar jag inte på nätet, det är inte där integrationsproblemen visar sig.

Vill JÄH göra någon nytta tycker jag ni kan åka ut till HVB-hem och till no-go zoner och informera om vad som är ok och vad som inte är ok i vårt samhälle. Att försöka dränka frustration och ilska på FB med censur och spam sopar bara ett uppenbart problem under mattan.

På några få decennier har Sverige förvandlats från ett relativt tryggt land till ett land, där bilbränder, stenkastning, våldtäkter, rån och religiöst förtryck hör till vardagen. Vi behöver nu en öppen debatt om varför det blivit så, vi behöver inte en grupp som skriker rasism och kräver censur. Vi behöver definitivt åtgärder mot integrationsproblem. Rasistkortet är överutnyttjat och är säkerligen en stor del anledningen till att man inte vågat ta itu med problemen.
Citera
2017-01-04, 18:33
Moderator
Ruskigbusss avatar
Svara på de inlägg som finns, eller kom med nya uppgifter/påståenden. Fråga inte vad andra vill veta. Det framgår med all tydlighet om man orkar läsa tråden.

OT raderat.
/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in