2017-01-04, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Att du skrivit att smält flygplansaluminium (t.ex. leg. 7075, smältpnkt 480 C.) kunnat reagera med betong och rost i byggnaden har jag uppmärksammat, t.ex. här, men att du någonsin ifrågasatt de energimängder som krävdes för att pulverisera tornen har jag inte förstått (än?)... det krävdes t.ex. 10 gånger mer energi för att pulverisera betongen i tornen än vad kollapsen i sig kunde åstadkomma...

... inte heller har jag uppmärksammat någon hänvisning till de flagor av sprängmedel som hittats i dammet från 9/11... aluminiumet som förekom i de flagorna är ju av en helt annan kvalitet än vanligt smält flygplansaluminium t.ex., vilket noggrant förklaras och visas med bilder här...

Fullt av lögner igen från dig...

Ja vissa påstår att energimängden för raset inte skulle räcka att pulvrisera betongen i tornen, men det var ju så att betongen inte pulvriserades totalt. Mycket fanns kvar i mindre eller större bitar, då allt definitivt inte blev pulver. Så påståendet du hittat och svalt på en konspirationssida är alltså bara ännu ett påstående utan bevis. Givetvis har de fixat en tillsynes imponerande uträkning för att det ska se seriöst ut, men hur många kan dubbelkolla att allt i den ekvationen stämmer? Kan du?

Nej, man har inte funnit minsta spår efter sprängmedel i resterna av raset. Det närmaste man funnit är rost eller färgflagor. Men man påstår, utan att kunna bevisa, att man funnit rester av sprängmedel, och du sväljer det med hull o hår direkt...
Det finns en dansk idiot, Harrit, som påstår han funnit rester av Thermite i damm från rasen. Men hur dammet hittats, var, hur det förvarats etc etc är oklart, noll spårbarhetsutredningen alltså mer än påståenden igen. Sen har han använt olämplig utrustning för ändamålet, med förstora avvikelser etc. Han har dessutom funnit svavel vilket finns i massor i alla de gipsskivor som fanns på varje våning i innerväggar etc. Men inte lyckats finna den unika restprodukter som blir av Thermite, och han har heller inte låtit andra undersöka samma prover och försöka replikera hans resultat. Han säger dessutom själv i en intervju att det skulle behövas hundratals ton av Thermite för att fixa dessa torn, och hur sannolikt är det att kunna smuggla in allt detta osett, och kunna applicera allt på alla kritiska punkter, på den började konstruktionen, utan att någon skulle märka det? Betänk nu att det tar veckor, månader, att rigga en sprängning av en stor byggnad (ändå mycket mindre än tornen) fast man får jobba fritt utan att behöva smyga, i en helt rensad byggnad där alla bärande väggar etc är frilagda.

Nästa sak du kommer dragande med, som ett tvärsäkert påstående för det har du läst, är väl att man minsann tog bort bombhundarna från tornen så lägligt strax före attackerna. Men även det är ett falskt påstående. Sanningen är att man en tid ökat antalet bombhundar efter det att man ansåg det fanns en ökad hotbild mot byggnaderna (det kommer faktiskt in div hot närmast dagligen till sådana byggnader, nästan alltid falska) och det var bara dessa extra bombhundar man tog bort, de ordinarie fanns kvar. Men givetvis säger de inte sanningen på konspirationssidorna utan basunerar ut det som att man tog bort alla bombhundar, det genererar ju många fler klick det.....

Fan, konspirationstroende är så lättlurade att man oroar sig för framtiden när det dyker upp fler o fler av dessa stollar runt oss, som är helt blinda för källkritik och logiskt tänkande....
Citera
2017-01-04, 17:41
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Fullt av lögner igen från dig...

--- vissa påstår --- Så påståendet du hittat --- påstående utan bevis. --- rost eller färgflagor. -- man påstår, utan att kunna bevisa, --- en dansk idiot, Harrit, --- olämplig utrustning för ändamålet, --- inte låtit andra undersöka samma prover ---
Nästa sak du kommer dragande med, ---
Fan, --- fler o fler av dessa stollar runt oss, som är helt blinda för källkritik och logiskt tänkande....
Källor, källor, källor... var är de?
Här är min...
Citat:
Active Thermitic Material Discovered in Dust from the 9/11 World Trade
Center Catastrophe
Niels H. Harrit*,1, Jeffrey Farrer2 , Steven E. Jones*,3, Kevin R. Ryan4 , Frank M. Legge5 ,
Daniel Farnsworth2 , Gregg Roberts6 , James R. Gourley7 and Bradley R. Larsen3

Indeed, the red chips can be ignited using a torch and they have properties of a pyrotechnic nanocomposite. All the required ingredients are present – aluminum, iron, oxygen, silicon, and carbon – and they are incorporated in such a way that the chip forms (and sometimes ejects) very hot material when ignited.
---
7. Could the Red Chip Material be Ordinary Paint?
We measured the resistivity of the red material (with very little gray adhering to one side) using a Fluke 8842A multimeter in order to compare with ordinary paints, using the formula:
Specific resistivity = RA / L where R = resistance (ohms); A = cross-sectional area (m2 ); L
= thickness (m).
Given the small size of the red chip, about 0.5 mm x 0.5 mm, we used two probes and obtained a rough value of approximately 10 ohm-m. This is several orders of magnitude less than paint coatings we found tabulated which are typically over 1010 ohm-m [31].
Another test, described above, involved subjection of red chips to methyl ethyl ketone solvent for tens of hours, with agitation. The red material did swell but did not dissolve, and a hard silicon-rich matrix remained after this procedure. On the other hand, paint samples in the same exposure to MEK
solvent became limp and showed significant dissolution, as expected since MEK is a paint solvent.

http://www.911research.wtc7.net/mirrors/bentham_open/ActiveThermitic_Harrit_Bentham2009.pdf
Senast redigerad av studentroland 2017-01-04 kl. 17:51.
Citera
2017-01-04, 18:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Att du skrivit att smält flygplansaluminium (t.ex. leg. 7075, smältpnkt 480 C.) kunnat reagera med betong och rost i byggnaden har jag uppmärksammat, t.ex. här, men att du någonsin ifrågasatt de energimängder som krävdes för att pulverisera tornen har jag inte förstått (än?)...

Det har jag inte gjort heller - jag tror verkligen inte att aluminiumet skulle ha räckt för att riva tornen.
Däremot kan det exempelvis ha orsakat stänkande metallexplosioner som ledde till att folk hellre kastade sig ut ur tornen än stannade kvar. Men det är ju endast under förutsättning att några kemiska termitliknande reaktioner skedde vilket förstås inte har bevisats. Att det skulle skett i sådan skala och på precis rätt ställen för att ens kunna påskyndat rasen finner jag närmast skrattretande.

Citat:
det krävdes t.ex. 10 gånger mer energi för att pulverisera betongen i tornen än vad kollapsen i sig kunde åstadkomma...

Källa på det?

Citat:
... inte heller har jag uppmärksammat någon hänvisning till de flagor av sprängmedel som hittats i dammet från 9/11... aluminiumet som förekom i de flagorna är ju av en helt annan kvalitet än vanligt smält flygplansaluminium t.ex., vilket noggrant förklaras och visas med bilder här...
Det är ju målarfärg och smälta mikroskopiska järnfragment.. Blev debunkat för åratal sedan och ingen har visat på någonting som inte borde funnits i resterna även utan termit.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-01-04 kl. 18:11.
Citera
2017-01-04, 18:13
Medlem
Citat:
Källor, källor, källor... var är de?
Här är min...

Alla källor till detta jag skrev har presenterats massor med gånger i tråden, och finns sannolikt även i länktråden. Annars är det rätt drygt att behöva sitta och skedmata varje ny gökunge som dyker upp i tråden varje vecka eller så, om och om igen, när de verkar så duktiga på att googla fram allehanda skit. Ska det vara så förbannat omöjligt för dig och alla andra gökungar att googla på t ex Harrit Thermite debunk....? Då får du gott om träffar där man seriöst går igenom alla påståendena steg för steg och motbevisar dem grundligt.

Och även om jag så gav dig alla länkar i världen så kommer du att göra som många andra idioter som tror på konspirationsteorierna, att bara förneka och ignorera alla sakliga kontrollerbara motbevis, och fortsätt att tro på konspirationssidornas alla galna och lögnaktiga påståenden.

Annars är ju forumet utrustad med en skapligt kapabel sökfunktion.

Du kan ju även kika in på Vof forum och söka på DrSadako, eller läsa från denna sida och framåt. DrSadako jobbar med sådana mätinstrument som Harrit säger att han använt, och går noga igenom alla fel det är i Harrits rapport. http://forum.vof.se/viewtopic.php?f=38&t=22&start=3825
Citera
2017-01-04, 19:14
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
--- Källa på det?

Det är ju målarfärg och smälta mikroskopiska järnfragment.. Blev debunkat för åratal sedan och ingen har visat på någonting som inte borde funnits i resterna även utan termit.
Källan fanns i länken, och... källa på debunkningen?
Citera
2017-01-04, 19:30
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
---
Du kan ju även kika in på Vof forum och söka på DrSadako, eller läsa från denna sida och framåt. DrSadako jobbar med sådana mätinstrument som Harrit säger att han använt, och går noga igenom alla fel det är i Harrits rapport. http://forum.vof.se/viewtopic.php?f=38&t=22&start=3825
Jag efterfrågar källor, och du hänvisar till en websida som blivit utnämnd till "Årets förvillare" 2011?
Citera
2017-01-04, 19:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Källan fanns i länken, och... källa på debunkningen?

Förlåt mig - jag borde ju om inte annat kunnat gissa att det var din powerpoint som var källan igen
Här har du debunkingen: http://www.911myths.com/html/pulverised_concrete.html
Det finns flera olika svar och det är rätt krångligt så jag kan tyvärr inte lägga upp en enkel förklaring till dig direkt här på FB . mod får skrota mitt inlägg om det är för mycket länkpost.
Citera
2017-01-04, 19:50
Medlem
Citat:
Jag efterfrågar källor, och du hänvisar till en websida som blivit utnämnd till "Årets förvillare" 2011?

Du kanske skulle läsa på lite vad NewsVoice är innan du gör bort dig totalt....

Det en jubeldåre och rättshaverist vid namn Torbjörn Sasserson som står bakom den sidan, en snubbe som tror stenhårt på att man kan prata med andar, med döda, remote viewing, tidsresor och fan vet allt, givetvis helt utan seriösa bevis. Och man sensurerar bort alla kommentarer som kritiserar vad som Sasserson säger och tycker, och det visar ju hur seriösa de är på den webbsidan.

Så vad han och hans webbsida utser har noll slagkraft i världen förutom inom de egna ryggdunkarleden.

Läs istället vad som DrSadako skriver och förklarar om mängden fel som stolpskottet Harrit gjort i sin sk analys av damm från 9/11.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2017-01-04 kl. 20:00.
Citera
2017-01-04, 19:55
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underground1
I building 7 brann det bara lite på en våning och sen kollapsade den, osannolikt utan sprängmedel. Det fanns utredningar och dokument i den byggnaden om Wall Street osv som folk ville ha bort.
Det är ganska lustigt hur du och till synes alla andra 911-konspirationstroende misslyckas att se den ofattbart mycket enklare och ofattbart mer sannolika konspirationen.

1. WTC7 rasade.
2. "Wall street" ljög sedan om att "utredningar och dokument" som man "ville ha bort.", råkade finnas i just den där byggnanden. Nedrans osis liksom. Och inga off site-backuper av något slag fanns det heller

Men nä just det, för ni måste tro på att motivet controlled demolition var att bli av med besvärliga dokument, annars går ju hela er världsbild sönder. Så när det passar då duger det att lita blint även på "wall street". Lita så blint att ni ser "deras" påståenden som empiriska bevis till och med.

Edit: Bara för att förtydliga. Jag har inte den blekaste aning om vilka dokument som fanns eller inte fanns i WTC7. Jag är bara fascinerad utav hur blint ni väljer att lita på dom som ni tror ligger bakom eran tänkta konspiration.
Citera
2017-01-04, 20:02
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Förlåt mig - jag borde ju om inte annat kunnat gissa att det var din powerpoint som var källan igen
Här har du debunkingen: http://www.911myths.com/html/pulverised_concrete.html
Det finns flera olika svar och det är rätt krångligt så jag kan tyvärr inte lägga upp en enkel förklaring till dig direkt här på FB . mod får skrota mitt inlägg om det är för mycket länkpost.
Den debunkningen mer eller mindre sammanfattar ju läget som så att sprängning med nanothermite ju är tänkbar...
Citat:
We’ve already made our lack of qualifications clear, though. Why should you believe us? No reason at all. So let’s say we’re wrong on every single point, and Hoffman is 100% correct. What would that imply?
----
Nearly 1.9 million pounds of explosives placed without noticing? Per tower? How many detonators do you think might be required for that? How much cabling? Is this sounding just a tiny bit unlikely to anyone?

There are more powerful explosives, of course: C4 will offer 34% more energy, for instance, reducing out requirements to 642,104 kilogrammes. Let's assume the conspirators used something ten times more powerful still: now we're down to 64,210 kg, or 141,558 pounds of this mystery explosive. Per tower. We're being generous here, but this still isn't sounding very plausible.
---
Either Hoffmans calculations are correct, in which case he's managed to prove that it's most unlikely conventional explosives can possibly have brought down the WTC.
http://www.911myths.com/html/pulverised_concrete.html
,,,medan Harrit et. al. ju säger att;

Citat:
It is striking that some of the red/gray chips release more energy in kJ/g than does ordinary thermite, as shown in the blue bar graphs above. The theoretical maximum for thermite
is 3.9 kJ/g [27]. We suggest that the organic material in evidence in the red/gray chips is also highly energetic, most likely producing gas to provide explosive pressure.
http://www.911research.wtc7.net/mirrors/bentham_open/ActiveThermitic_Harrit_Bentham2009.pdf
Harrit säger också i en dansk intervju att mellan 10 - 100 ton sprängämnen krävdes för att demolera de tre byggnaderna WTC 1,2 och 7.
Citera
2017-01-04, 20:12
Medlem
Citat:
Varför flög man vad som enligt dig var omöjligt fort och lågt för det man föreställde - ville de bli avslöjade på en så enkel miss?

Hur kunde man få byggnaden att falla "omöjligt" fort? och varför gjorde de det, - ville de bli avslöjade på en så enkel miss?

Shanksville glömde du visst kommentera??

Var det missiler vilket det troligen var så är hastigheten inte konstig, farten tyder på att det var missiler och ser man på kraschen med byggnaden så kan det omöjligt varit ett flygplan, det ser inte ut så.

Byggnaderna revs med kontrollant rivning. De hade aldrig kunnat falla ihop annars

Shanksville, du menar där planet försvann ?
Citera
2017-01-04, 20:15
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Den debunkningen mer eller mindre sammanfattar ju läget som så att sprängning med nanothermite ju är tänkbar...

,,,medan Harrit et. al. ju säger att;

Harrit säger också i en dansk intervju att mellan 10 - 100 ton sprängämnen krävdes för att demolera de tre byggnaderna WTC 1,2 och 7.
Kan inte begränsa dig till att bara förklara varför just WTC7 behövde förstöras?

Var det verkligen för att bli av med besvärliga dokument? Är det verkligen vad du tror?

Om du inte tror det:
Borde du inte fundera på om du blivit rätt grundlurad gällande hela 911 då?

Om du verkligen tror det:
Borde du inte fundera på om det borde ha funnits betydligt enklare, billigare och mindre riskabla metoder för att nå samma mål? T ex en begränsad brand och/eller inbrott i byggnad 7?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in