2017-01-03, 21:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Så han har börjat sjunga? Finns det möjlighet till att han fått klart för sig att man får strafflindring om man medverkar att utreda sitt eget brott tro? Ja, sjunger han lär hon ligga risigt till det är ett som är säkert.

Enligt media så har han mjuknat och börjat sjunga.

Tror att det finns länkat i tråden redan, men jag får nog min julklapp trots allt JM ligger ju djävligt pyrt till om MR sjunger som en kanariefågel.
Citera
2017-01-03, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dulcis
Nu fantiseras det helt vilt här men så jobbar inte polisen vet jag. Polisen har begränsade resurser och dykning är svindyrt, delvis riskfyllt och har lång handläggningstid vid lågprioritet då detta hade med största sannolikhet lett till en nypa frisk luft i en sk. "vallning" på plats.

Fast det är ju verkligheten och så mycket roligare och tänka sig in hur mördaren måste känt. Lite Flashback som lockar fram spekulationer och snack. Ett helt annat snack på stationerna. Verklighet osv.

Har han inte vallats så går man antagligen på tips det är min åsikt.

Här håller jag med till fullo. Hade MR sjungit ut hade åtal redan varit väckt och "vapnet" funnits.

Nu gäller varken det ena eller det andra. Inget åtal, inget vapen och "grabben" är 18 bast.
Man drar inte ut på tiden med så "ungt folk"och därtill vid erkännanden brukar restriktioner
"avta" i "vanliga mordfall", gällande gängkriminalitet osv är läget annat men här, nope.

Lite regler har en ÅK trots sina vida armar.

Man skall inte lyssna på allt som står i media är mitt råd.....
Citera
2017-01-03, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och med det inlägget ville du ha något sagt antar jag?

Det borde fan vara obligatorisk ipkontroll på varje inlägg som skrivs för att sålla bort troll ur trådar.
Trampade jag på någon tå?

Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Här håller jag med till fullo. Hade MR sjungit ut hade åtal redan varit väckt och "vapnet" funnits.

Nu gäller varken det ena eller det andra. Inget åtal, inget vapen och "grabben" är 18 bast.
Man drar inte ut på tiden med så "ungt folk"och därtill vid erkännanden brukar restriktioner
"avta" i "vanliga mordfall", gällande gängkriminalitet osv är läget annat men här, nope.

Verkligen inte. Än mindre vad som spekuleras om media. Står inget i artikeln om att någon har "mjuknat" eller "glappat". Vad roligt att vi tänker lika
Citera
2017-01-03, 22:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Trampade jag på någon tå?

Verkligen inte. Än mindre vad som spekuleras om media. Står inget i artikeln om att någon har "mjuknat" eller "glappat". Vad roligt att vi tänker lika

Absolut inte, jag har stålhätta på mina skor så några tår kommer inte att trampas på.

Sedan hur länge du blir kvar i spelet får tiden utvisa men förhoppningsvis inte alltför länge kan ju jag önska i all stillhet.

http://www.svt.se/nyheter/nyhetstecken/mordmisstankta-41-aringen-har-fatt-traffa-sin-barn

Här får du länken till vad som har blivit trådens fokus just nu och som sagt jag tror lilleman har börjat glappa och det är ju bra för mig, eller vad tror du?
Citera
2017-01-03, 22:36
Medlem
Man ställer sig då ett antal frågor

Skulle MR sjungit hela psalmboken med fingrarna på bibeln el.motsv. så skulle han ändå inte bli trodd.
Skulle han peka ut ett vapen som han själv använt? Varför i så fall?
Om JM berättat något om en bro så lär hon veta vilken, försåvitt hon inte likt en tvååring glatt pekar än hit än dit bara för att djävlas.
Om någon annan sett något så vet man vilken bro, men det vet man inte om någon bara hört talas om det. Och så här kan man hålla på ...
Varför är då det dyra letande på gång igen?
För att JM också hållit i en kniv?
Då får jag följande scenario för mig: de utförde gemensamt en kommandoattack; rusade uppför trappan, kastade sig in i rummet med varsin kniv, högg till några gånger och rusade ut igen under triumfatoriska rop ... Halleluja! resp. A-Akbar! i korus
(Håll till godo, flashback!)
Citera
2017-01-04, 00:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Nä, dom letar väl i blindo eller fått tag i någon spåkärring va? Det är därför dom är ute och dyker efter mordvapnet. Herregud tänk lite, så ska du se att man väcker åtal när allt är undersökt och man fått alls svar man väntar på. Det tar tid många gånger och ingen impulsiv åklagare ränner iväg på stört utan exempelvis NFC, och dom kan du liksom inte rappa på. Dom arbetar och förhör killen som man kallar har mjuknat i media. 18 år eller 25 vad fan vet vi. Bevisligen har den här sk pojkvännen suttit ganska länge nu trots sin påstådda ålder. Så februari lär det vara dags för åtal eller mars man vet aldrig.
Citera
2017-01-04, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nä, dom letar väl i blindo eller fått tag i någon spåkärring va? Det är därför dom är ute och dyker efter mordvapnet. Herregud tänk lite, så ska du se att man väcker åtal när allt är undersökt och man fått alls svar man väntar på. Det tar tid många gånger och ingen impulsiv åklagare ränner iväg på stört utan exempelvis NFC, och dom kan du liksom inte rappa på. Dom arbetar och förhör killen som man kallar har mjuknat i media. 18 år eller 25 vad fan vet vi. Bevisligen har den här sk pojkvännen suttit ganska länge nu trots sin påstådda ålder. Så februari lär det vara dags för åtal eller mars man vet aldrig.

Hörrö "fru" du känner typ såhär: " du, "LKVN" tror på spåkärringar och jag "M" på media"

Okej säger jag till det, varken mer eller mindre. Jo mer förresten, minns dig när du sist köpte
media utan att ens läst den låsta huvudartikeln men ville stämma tidningar och fan och hans
moster pgaatt du vart så borttrollad. All media dementerade sedermera sina artiklar efter
att Amanda Hikes uttalade sig, handlar inte om Egypten resan sa hon Minns du ??

Blir lite fånigt detta, ditt försök att kontra.

Mjuknat säger media, på vilket vis frågar jag ?

Står inget om det serru men kanske du kan utveckla ditt citat till mig , framförallt sitter MR på
fulla restriktioner eller gör han ? JM gör så i vart fall.

Du om någon vet vad kollusionsfara betyder, nu talar vi inte mc skit och annat.
Senast redigerad av LKVN 2017-01-04 kl. 01:51.
Citera
2017-01-04, 01:03
Medlem
"Enligt uppgifter till SVT Västmanland ska pojkvännen ha mjuknat i förhören och börjat prata om var han befann sig kvällen den 3 augusti."

Väldigt mjukt. Inte något om vad som hände den kvällen. Han kan lika gärna ha sagt att han var någon annanstans efter att ha vägrat yttra sig tidigare. Anonyma uppgifter från okänt håll.

Men vi kan ju alltid hoppas på att han säger något som gör att fallet klaras upp.
Citera
2017-01-04, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
"Enligt uppgifter till SVT Västmanland ska pojkvännen ha mjuknat i förhören och börjat prata om var han befann sig kvällen den 3 augusti."

Väldigt mjukt. Inte något om vad som hände den kvällen. Han kan lika gärna ha sagt att han var någon annanstans efter att ha vägrat yttra sig tidigare. Anonyma uppgifter från okänt håll.

Men vi kan ju alltid hoppas på att han säger något som gör att fallet klaras upp.

Just så.....

Läste det men mjuknat, på vilket vis ? Vad betyder mjukna ? Och vad får "mjukna" att vara synonymt
med erkännande. Då om någonsin hade man inte flyttat anstiftaren till "andra sidan jordklotet"!

Anstiftan är svårt, JM behövs nog närmare men ändock förflyttades hon. Nja....

Vi behöver nog reda ut begreppet "mjuknat" tycker jag, vad tycker du ?
Citera
2017-01-04, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
http://www.svt.se/nyheter/nyhetstecken/mordmisstankta-41-aringen-har-fatt-traffa-sin-barn

Här får du länken till vad som har blivit trådens fokus just nu och som sagt jag tror lilleman har börjat glappa och det är ju bra för mig, eller vad tror du?

Artikeln kom långt efter de första dyksöken kan du försök hålla isär händelser och "mediauppgifter" från källor som inte namnges.

Citat:
Hörrö "fru" du känner typ såhär: " du, "LKVN" tror på spåkärringar och jag "M" på media"

Okej säger jag till det, varken mer eller mindre. Jo mer förresten, minns dig när du sist köpte
media utan att ens läst den låsta huvudartikeln men ville stämma tidningar och fan och hans
moster pgaatt du vart så borttrollad. All media dementerade sedermera sina artiklar efter
att Amanda Hikes uttalade sig, handlar inte om Egypten resan sa hon Minns du ??

Blir lite fånigt detta, ditt försök att kontra.

Mjuknat säger media, på vilket vis frågar jag ?

Står inget om det serru men kanske du kan utveckla ditt citat till mig , framförallt sitter MR på
fulla restriktioner eller gör han ? JM gör så i vart fall.

Du om någon vet vad kollusionsfara betyder, nu talar vi inte mc skit och annat.

Poängen är given om lättande i restriktioner. Om någon i sina önskedrömmar tror att MR börjat erkänna så skulle han vallats på plats angående kastat vapen. Moosky kan inte ta till sig detta att MR är tyst som muren och bygger sitt försvar såsom oskyldig.

Nej ett tips tippar jag gör att polisen famlar i vattnets mörker och önskedrömmar om julklappsåtal och att få stämma media är möjligtvis blöta men tyvärr helt fel.

MR döms och detta hårt. En satans jävla mördare. Han mjuknar inte om det inte gynnar honom.
Citera
2017-01-04, 10:30
Medlem
Både JM och MR har dolt informationen på sina tidslinjer på fejjan. Hände det innan de häktades?
Citera
2017-01-04, 12:43
Bannlyst
Citat:
Artikeln kom långt efter de första dyksöken kan du försök hålla isär händelser och "mediauppgifter" från källor som inte namnges.

Poängen är given om lättande i restriktioner. Om någon i sina önskedrömmar tror att MR börjat erkänna så skulle han vallats på plats angående kastat vapen. Moosky kan inte ta till sig detta att MR är tyst som muren och bygger sitt försvar såsom oskyldig.

Nej ett tips tippar jag gör att polisen famlar i vattnets mörker och önskedrömmar om julklappsåtal och att få stämma media är möjligtvis blöta men tyvärr helt fel.

MR döms och detta hårt. En satans jävla mördare. Han mjuknar inte om det inte gynnar honom.

"Han sitter där han sitter" är välbekanta ord och visst kan det vara så men att MR erkänt
tar jag inte till mig för som du säger så skulle "barnet" i så fall fått lite frisk luft och visat
"vapen" gömman.

Han vinner inget på att erkänna, inget alls om det är uppbyggt på så vis det står i
häktningsframställan. Han utfört dådet, JM anstiftat.

Såklart något tips, polis gick ju ut i media och picka på allmänheten att dom tacksamt
tog emot tips gällande Johannas "firmabil". Tips har dom säkert fått så ogillad som JM
verkar vara fast det vet du va ? Hur ogillad JM är, det kan väl inte undgått någon.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in