Citat:
Ursprungligen postat av
flagella
Det mest fascinerande här är att ingen ingrep eller bad mannen stanna på platsen.
Kan ha förståelse om det var en ung person som blev tokilsk och sparkade till på en ruta och råkade snava på en unge. Fick panik och smet ut på torget.
Tyvärr finns det alltför många sådana människor. Man får hoppas han sansar sig och ger sig själv till känna.
Hade han stannat på plats hade han fått ursäkta sig till en sur förälder och kanske betalt för det han ställt till. Nu är han eftersökt och händelsen kommer få orimliga proportioner. Att göra det moraliskt rätta kan ibland vara det billigaste dessutom.
Jag var med om ett rån en gång och jag kan säga att man är inte så kaxig när det väl gäller.
Många som råkar ut för extrem chock och påfrestning förstår inte vad som händer i ens hjärna. Man vet inte hur man reagerar.
När nånting så här händer så är första skyddsmeknismen att ta skydd för att förstå vad som sker. Och redan där är killen ute ur huset.
Har man då sitt barn i närheten så skyddar man sitt barn innan man börjar gå till attack. Man vill ju sett barnet inte är skadat, ta hand om det, skydda det och säga: Det är bra, jag är här...