2017-01-03, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Låter som en påverkad eller allmänförbannad som kickade glaset och så en femåring som stod själv och blev omkullsprungen när mannen drog. Men det blir ju bättre rubriker om man skriver knuffad

Verkar som om det bara är du och jag som tror det, resten verkar ta till sig rubriken till punkt och pricka.
Citera
2017-01-03, 07:29
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Låter som en påverkad eller allmänförbannad som kickade glaset och så en femåring som stod själv och blev omkullsprungen när mannen drog. Men det blir ju bättre rubriker om man skriver knuffad

Citat:
Ursprungligen postat av byling
Verkar som om det bara är du och jag som tror det, resten verkar ta till sig rubriken till punkt och pricka.
Jo men så är det nog. Den linjen har jag tänkt utefter redan från första stund. Fast ändå hänsynslöst att inte vara mer aktsam än att springa omkull ett litet barn för att komma undan, ja han kan till och med ha knuffat men inte i avsikt att skada men för att få fri väg för att kunna fly.
Senast redigerad av nobbens 2017-01-03 kl. 07:34.
Citera
2017-01-03, 07:30
Medlem
Schlemms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Problemet här är att det (i dagens läge) blir meningslöst att nämna sådant som hudfärg, eftersom det inte är särskilt särskiljande. (Kontrollfråga: hade det varit meningsfullt att lägga till "vit man" ovanpå den (också rätt meningslösa) uppgiften 20-25 år ? )

Att det handlar om drogproblem låter som en bra gissning.

"20-25 år" <-- Kan ju vara lite fel men vi kan redan sålla bort ganska mycket folk.
"Man" <-- Nämen, nu kan vi redan sålla bort hälften av populationen.
"Vit" <-- Lite närmare igen

Se det lite som att googla, ju mer specifik, desto bättre.
Citera
2017-01-03, 08:05
Bannlyst
Usch, jävla pundare.

Hoppas femåringen klarar sig och mår bra idag
Citera
2017-01-03, 08:16
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Hur bör man då gå ut med ett signalement om man nu vill ha hjälp, med att beskriva personen så bra man kan, tala om i all oändlighet hur han inte ser ut eller som i detta fall i princip inget signalement alls?
Varför är det så känsligt att beskriva en person på ett korrekt sätt?
Är rädslan att SD skulle få ett dussin röster till så stor att man hellre ser att en GM kanske kommer undan, eller är vissa så överdrivet anti-rasistiska att man faktiskt tycker att det är rasistiskt att beskriva en GM om personen inte ser svensk ut?

Jag drar ju helt enkelt slutsatsen att polisen, i detta fall, INTE vill ha allmänhetens fria åkning på stan i detta.
Citera
2017-01-03, 08:35
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Det här har jag fått förklarat av bekanta jag pratat med under kvällen;
Killen kraschade glaset på rulltrappan som finns bakom McDonalds servering där gamla informationsdisken låg. Han fortsatte upp för rulltrappan och sprang igenom en korridor som leder till den delen av centrum där Burger King ligger. Där finns ytterligare en rulltrappa som leder ner till entrén till bl.a BK. I början av den rulltrappan ska han tydligen ha knuffat en liten kille på väg ner.

Det här är vad jag såg; Jag kom gående från Godismonstret mot BK och ser en massa människor i änden på rulltrappan. Några människor försöker hjälpa lillkillen medan en yngre tjej är förtvivlad. Sekunden senare kommer väktarna fram till tjejen. En annan person skriker åt henne på bruten svenska att han minsann såg att det var hon som knuffade och att han skulle vittna. När en av väktarna är på väg fram mot honom så lägger han benen på ryggen och sticker ut genom entrén på torget.

Jag gick vidare och mötte ambulanspersonal på min väg mot puben.

För er som bryr er om nationalitet så kan jag säga att tjejen inte hade ett nordiskt utseende och killen hade helskägg och såg ut att komma från mellanöstern.

Det fanns gott om vittnen på Burger King så jag tror nog att att det klaras upp snabbt.
Så det verkar alltså som det var araben som var GM eller var det tjejen?
Citera
2017-01-03, 12:08
Medlem
DreamTwisters avatar
Den glasskiva som krossades är precis där rulltrappan ansluter till våning 2. Alltså precis vid Dea/Axelssons.
Citera
2017-01-03, 13:30
Medlem
Det mest fascinerande här är att ingen ingrep eller bad mannen stanna på platsen.

Kan ha förståelse om det var en ung person som blev tokilsk och sparkade till på en ruta och råkade snava på en unge. Fick panik och smet ut på torget.

Tyvärr finns det alltför många sådana människor. Man får hoppas han sansar sig och ger sig själv till känna.

Hade han stannat på plats hade han fått ursäkta sig till en sur förälder och kanske betalt för det han ställt till. Nu är han eftersökt och händelsen kommer få orimliga proportioner. Att göra det moraliskt rätta kan ibland vara det billigaste dessutom.
Citera
2017-01-03, 14:53
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Det mest fascinerande här är att ingen ingrep eller bad mannen stanna på platsen.

Kan ha förståelse om det var en ung person som blev tokilsk och sparkade till på en ruta och råkade snava på en unge. Fick panik och smet ut på torget.

Tyvärr finns det alltför många sådana människor. Man får hoppas han sansar sig och ger sig själv till känna.

Hade han stannat på plats hade han fått ursäkta sig till en sur förälder och kanske betalt för det han ställt till. Nu är han eftersökt och händelsen kommer få orimliga proportioner. Att göra det moraliskt rätta kan ibland vara det billigaste dessutom.

Jag var med om ett rån en gång och jag kan säga att man är inte så kaxig när det väl gäller.
Många som råkar ut för extrem chock och påfrestning förstår inte vad som händer i ens hjärna. Man vet inte hur man reagerar.
När nånting så här händer så är första skyddsmeknismen att ta skydd för att förstå vad som sker. Och redan där är killen ute ur huset.

Har man då sitt barn i närheten så skyddar man sitt barn innan man börjar gå till attack. Man vill ju sett barnet inte är skadat, ta hand om det, skydda det och säga: Det är bra, jag är här...
Citera
2017-01-03, 15:32
Medlem
Bajsolle1s avatar
Fullt av lösdrivande babbar i Farsta , fler Afgahner & Negrer än i svennar i Farsta
Citera
2017-01-03, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flagella

Svenskar har oftast självbevarelsedrift och araber har oftast bruschor.
Citera
2017-01-03, 17:03
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stokke
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/w2wOo/femaring-skadad--knuffades-i-rulltrappan-av-okand-garningsman

En okänd man har först sparkat sönder ett fönster i en rulltrappa i Farsta centrum så det regnat glassplitter över människor.
Därefter har han knuffat en femåring i rulltrappan.
”Femåringen har fått ett öppet sår på ett ben och har även slagit i huvudet”, skriver polisen.
Nu jagar polisen gärningsmannen som flytt mot Farsta torg. Mannen ska vara mellan 20 och 25 år gammal.
Larmet till polisen kom klockan 13.12.

Nån som vet nåt?
Låter som en helt vanligt påverkad person.

Finns det fler detaljer som man missat bland alla inlägg?
Senast redigerad av Overkokt.Blomkal 2017-01-03 kl. 17:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in