2017-01-03, 15:37
Medlem
Jag har flera hypoteser.
För att skulle vara seriös jag skulle behöva mera fakta (vad polisen och kanske döttrar borde veta och ha)....
Fast Leif GW påstår att polisen ha missat mycket i utredningen och att "GM borde köpa en tårta till utredningsledare"....
http://www.allehanda.se/angermanland/harnosand/gw-om-att-brattasfallet-avslutas-garningsmannen-borde-skicka-en-graddtarta-till-polisen
Citera
2017-01-03, 16:00
Medlem
Skickar han en tårta blir han lätt att spåra via bageriet
Citera
2017-01-03, 16:37
Medlem
Hahaha. GM kommer inte bli så snäll
Citera
2017-01-03, 17:00
Medlem
Vem vet, när fan blir gammal blir han religiös sägs det.
Iofs är de redan det enl en av mina teorier
Citera
2017-01-03, 18:02
Medlem
Jag kommer inte ihåg var jag hört det, det kan mycket väl vara en felaktig information, men det är att DNA:t skulle härröra ifrån spya inifrån ladugården där Tor mördades. Kräktes gärningsmannen eller ev. medhjälpare? Är det därför man säger att det kan ha naturliga orsaker och inte behöver ha avsatts av ev. gärningsman? Kanske allt utom blod räknas som andra tänkbara "normala" orsaker, att de kan ha hamnat där av annan orsak än en våldsam händelse?
Citera
2017-01-03, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
Jag kommer inte ihåg var jag hört det, det kan mycket väl vara en felaktig information, men det är att DNA:t skulle härröra ifrån spya inifrån ladugården där Tor mördades. Kräktes gärningsmannen eller ev. medhjälpare? Är det därför man säger att det kan ha naturliga orsaker och inte behöver ha avsatts av ev. gärningsman? Kanske allt utom blod räknas som andra tänkbara "normala" orsaker, att de kan ha hamnat där av annan orsak än en våldsam händelse?
Var läste du den? Intressant!
Citera
2017-01-03, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback159
Var läste du den? Intressant!

Jag har inte läst det. Det har talats om det, sant eller inte vet jag inte. Låter ju inte otroligt då det borde vara lite läbbigt att ta ihjäl nån, eller bara att se någon nerblodad.
Citera
2017-01-03, 19:53
Medlem
Det som GM tog med sig var Gerds väska, familjens affärs pärm samt Tors och Gärds pass är borta. Vem kan bli intresserad av såna grejer?
Citera
2017-01-03, 19:53
Medlem
Överhuvudtaget borde de kunna släppa lite mer info nu. 10 år av hemlighetsmakeri har ju inte varit någon succehistoria direkt. De har ju ändå dnat att matcha mot, så hittar vi en GM så åker han ju dit.
Gäller ju bara att hitta rätt. (Om han lever ännu, var han också 70 då så vettifan).
Citera
2017-01-03, 20:52
Medlem
Stulna pass finns det väl en marknad för?
Enklaste är ju "lookalike passen" men liten risk att man hittar någon som ser ut som de dära som vill köpa ett pass. Är väl typ afrikaner som sysslar med sånt, för alla de ser ju lika ut.

Mer avancerade kan ju byta bild på passen.
Citera
2017-01-03, 21:52
Medlem
Nån som vet varför föräldrarna till den döda knarkaren i sundsvall misstänkte att han var inblandad förresten? Hittade de nått gods bland hans grejjer?
Citera
2017-01-03, 22:12
Medlem
Normalt så lägger man passen på ett speciellt ställe kanske i pärmen i en plastficka, då dom kanske inte reser varje vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in