2017-01-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Ett tips till Hellner, gör som Rydqvist och lätta hjärtat med ett blogginlägg om stavincidenten istället för att vara en pajas i målområdet, framför allt om den man skäller ut vinner och man själv inte ens tar en pallplats. Pinsamt.
Du har aldrig vart i en tävlingssituation va? Med adrenalin sprutade..då är det inte ett pluttinuttigt blogginlägg man tänker på i första hand..
Klart man blir förbannad!
2017-01-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Man behövde inte det på hans tid. Han avslutade inte stafetterna och det fanns ingen masstart.

Gunde han med att avsluta rätt många stafetter men tror han bara åkte en masstart på WC nivå och där blev han ändå tvåa
2017-01-03, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Tänker du på sprintfinalen i Sotji?

(Ett av de märkligaste loppen man sett f.ö.)
Naturligtvis.

Dyrhaug fick tillbaka sina sekunder och slapp undan ett gult kort efter att förhör hållits med honom och Burman.

Citat:
after hearing of both athletes (BIB 13 and 20) jury has decided to delete the sanction
2017-01-03, 18:10
Medlem
rainbowias avatar
Ser ju ganska bra ut för Hellner med lite sällskap på jakten (Iversen). Har just nu Tönseth/Manificat/Heikkinen på behörigt avstånd. Räknar bort Harvey från en slutlig pallplats och vad gör snöfallet med Ustiugov och Sundby som får köra helt alena.

Burman fortsatt bra med en 18:e plats. På tal om Burman är det någon som vet om Jens har någon connection med Kent Burman som vann 7-milaloppet 1977 och kom 9:a på SM-femmilen året efter? Farfar?

Kan vågen möjligtvis gå vid 4:00 i herrloppet?
2017-01-03, 18:11
Medlem
Vad är de med Rydan någon som hört något ? för så här dåligt ska de ju bara inte vara utan någon större orsak
2017-01-03, 18:11
Medlem
Bara positivt att Hellner blir lite tjurig. Till imorgon drömmer jag att Hellner och Iversen går ikapp Cologna, för att sedan gå ikapp Harvey och så har vi nästan helt jämnt om tredjeplatsen. Kan komma någon mer bakom också, Manificat och Heikkinen kommer nog som dårar bl.a. Men ska dom ikapp Harvey får dom ligga i.
2017-01-03, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Ser ju ganska bra ut för Hellner med lite sällskap på jakten (Iversen). Har just nu Tönseth/Manificat/Heikkinen på behörigt avstånd. Räknar bort Harvey från en slutlig pallplats och vad gör snöfallet med Ustiugov och Sundby som får köra helt alena.

Burman fortsatt bra med en 18:e plats. På tal om Burman är det någon som vet om Jens har någon connection med Kent Burman som vann 7-milaloppet 1977 och kom 9:a på SM-femmilen året efter? Farfar?

Kan vågen möjligtvis gå vid 4:00 i herrloppet?

är de samma varv som idag ? dom tog väl ca 6 min om jag räkna rätt för herrarna.. går vågen då 4 min efter täten då blir de ju rätt upp åkt för dom första ändå eftersom många åkare i vågen då passerat nyligen
2017-01-03, 18:17
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Vad är de med Rydan någon som hört något ? för så här dåligt ska de ju bara inte vara utan någon större orsak

är det rydqvist du tänker på? trodde hon hade lagt av men de enda hon verkar göra är att gnälla.
2017-01-03, 18:18
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
är de samma varv som idag ? dom tog väl ca 6 min om jag räkna rätt för herrarna.. går vågen då 4 min efter täten då blir de ju rätt upp åkt för dom första ändå eftersom många åkare i vågen då passerat nyligen

Vet inte. Borde vara samma varv som idag. Just det, det tog bara 6 min, då kanske vågen vid 3:30? Blir ju hur många som helst i den så kallade vågstarten.
2017-01-03, 18:19
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Du har aldrig vart i en tävlingssituation va? Med adrenalin sprutade..då är det inte ett pluttinuttigt blogginlägg man tänker på i första hand..
Klart man blir förbannad!

Det är ju därför man gillar Hellner, han vågar bli förbannad.
2017-01-03, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Vet inte. Borde vara samma varv som idag. Just det, det tog bara 6 min, då kanske vågen vid 3:30? Blir ju hur många som helst i den så kallade vågstarten.

Hoppas på att de blir 3 min för damerna och 4 för herrarna eller 3.30 herrarna lär åka ifatt några i vågen då förhoppnings vis inte för många så de strular.. men rätt bra om dom är nära ändå då hinner inte spåren snöa igen helt om de blir mkt snö
2017-01-03, 18:26
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Dyrbara fall för Burman.
Hade behövt starta 15 sekunder tidigare för att komma med i tåget

Gissar att damernas våg blir 3.00 och herrarnas 3.15

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in