2017-01-02, 15:28
Medlem
Belavias avatar
Varför marknadsför de sig inte bättre, många är väldigt duktiga. Johan är fantastiskt lugn, smart, har alltid kött på benen.

Sen Erik, han är nog den kunnigaste, otroligt vad han letar och har omvärldskoll!

Men de borde få fler visningar! De sätter ibland slarviga rubriker, uppdaterar inte youtube sidan alltid, och verkar inte finnas på andra plattformar för att locka tittare, är inte det märkligt?

Här är Erik senaste förresten, fantastisk, haha, killen är så total bortgjord!

http://www.granskningsverige.se/eriks-kanal/
'
Citera
2017-01-03, 01:21
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Varför marknadsför de sig inte bättre, många är väldigt duktiga. Johan är fantastiskt lugn, smart, har alltid kött på benen.

Sen Erik, han är nog den kunnigaste, otroligt vad han letar och har omvärldskoll!

Men de borde få fler visningar! De sätter ibland slarviga rubriker, uppdaterar inte youtube sidan alltid, och verkar inte finnas på andra plattformar för att locka tittare, är inte det märkligt?

Här är Erik senaste förresten, fantastisk, haha, killen är så total bortgjord!

http://www.granskningsverige.se/eriks-kanal/
'

Att både Johan och Erik levererat riktigt bra på senaste tiden håller jag med om. De har tonat ned den som jag upplevde det, oförskämda attityden och är mer hövliga och samlade.

Angående antalet visningar tror jag beror på flera saker:
Tidigare avsnitt av GS så tror jag att de tappade på de ständiga videorna där folk skulle ta avstånd från kommunism. Jag förstår tanken med dessa men tillvägagångssättet blev något krystat.

Själva youtube-kanalen har inte alltid så väl uppdaterad. Ett tag så kom flera bra videor från Eriks egen kanal inte upp på GS kanal vilket ledde till att jag började gå in på respektive kanal för att se om något nytt kommit ut (ja jag vet att man kan klicka på subscribe) vilket jag tror många tröttnar på. Folk vill ha det samlat och komplett.

Det kan ha varit ett tapp p.g.a. youtubes subscribe-problem som gjort att folk inte får upp GS nya videor. Nu vet jag dock inte hur subscribe/view ration är i genomsnitt för kanaler men GS ser ut att ha en ganska ok ratio.

Hur kommer det sig att de inte använder patreon?
Varför gör inte Erik och Johan podcast-avsnitt?
Varför hänger de inte här mer och håller tråden levande?

Kort och gott: De saknar en PR-strateg och en marketing-avdelning för att bygga och stärka GS som varumärke.
Å andra sidan: Hur fan ska de hinna med allt?

Trots att jag inte håller med om allt så gör ni på GS ett otroligt starkt jobb!
Det GS visar tydligt är att vi har avlönade journalister som gör ett långt sämre jobb än ett gäng amatör-journalister som gör det på sin fritid. All heder åt er för det.
Citera
2017-01-03, 02:03
Medlem
halvarvinkels avatar
När jag ändå fick upp lite tempo...

Vad hände med den eminenta David Larsson(https://www.youtube.com/channel/UCseQThB1RK5P-jICZic-1dw)? Han levererade video efter video av hög kvalitet och det känns väldigt tråkigt om han helt slutat.

Svensk kritik (https://www.youtube.com/channel/UCjhMBCFijuudtIM1ffEWyeQ) har varit ett trevligt tillskott. I vissa fall tycker jag han tummar all för mycket på att hålla det genomtänkt och ibland rentav helt saknar ett uns av objektivitet.
I den här videon (https://www.youtube.com/watch?v=XZnfoPfzOVs) tycker jag att han får ett fullgott svar att dom (salafisterna) har fått en bokning godkänd och hon säger även att så länge föredrag som hålls är inom lagens råmärken så är det ok. Därefter får han ett bra svar angående om det skulle vara ok om nazister bokade. Därefter är han så inställd på att prata om islamism, koranen, sura, etc in absurdum att han helt slutar lyssna på vad hon faktiskt säger. Här står hon upp ganska väl för yttrandefriheten vilket är sällsynt bland dagens värdegrundsbesatta politiker och fokus borde ligga på att pressa med frågor som kan avslöja om hon drar gränsen för vad lagen tillåter eller om hon sätter politiska gränser och agerar värdegrundspolis.

Den här videon var för mig ett lågvattenmärke och det måste vara ok att leverera videor som kanske inte alltid håller måttet när det inte är ens profession. Practice makes perfect

Till sist. Kudos till alla de som tar sig tid att svara på GS frågor när de ringer (även om de använder möte som ursäkt ibland så är det mycket troligt att de som blir uppringda spenderar mycket tid i möten).
Speciellt kudos till Anders Bolling på DN som i den här videon (https://www.youtube.com/watch?v=i9ZvlHPCILA) verkar vara självrannsakande och sympatisk.

Perkele vad klockan går! Nu blir det en trött dag på jobbet imorgon igen
Citera
2017-01-03, 07:59
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Att både Johan och Erik levererat riktigt bra på senaste tiden håller jag med om. De har tonat ned den som jag upplevde det, oförskämda attityden och är mer hövliga och samlade.

Angående antalet visningar tror jag beror på flera saker:
Tidigare avsnitt av GS så tror jag att de tappade på de ständiga videorna där folk skulle ta avstånd från kommunism. Jag förstår tanken med dessa men tillvägagångssättet blev något krystat.

Själva youtube-kanalen har inte alltid så väl uppdaterad. Ett tag så kom flera bra videor från Eriks egen kanal inte upp på GS kanal vilket ledde till att jag började gå in på respektive kanal för att se om något nytt kommit ut (ja jag vet att man kan klicka på subscribe) vilket jag tror många tröttnar på. Folk vill ha det samlat och komplett.

Det kan ha varit ett tapp p.g.a. youtubes subscribe-problem som gjort att folk inte får upp GS nya videor. Nu vet jag dock inte hur subscribe/view ration är i genomsnitt för kanaler men GS ser ut att ha en ganska ok ratio.

Hur kommer det sig att de inte använder patreon?
Varför gör inte Erik och Johan podcast-avsnitt?
Varför hänger de inte här mer och håller tråden levande?

Kort och gott: De saknar en PR-strateg och en marketing-avdelning för att bygga och stärka GS som varumärke.
Å andra sidan: Hur fan ska de hinna med allt?

Trots att jag inte håller med om allt så gör ni på GS ett otroligt starkt jobb!
Det GS visar tydligt är att vi har avlönade journalister som gör ett långt sämre jobb än ett gäng amatör-journalister som gör det på sin fritid. All heder åt er för det.

Håller med om allt du skriver, bra inringat! Förutom en sak, vem orkar med fler podcasts? Herregud, i en tid då alla håller på och fånar sig med podcasts. Ska inte säga att det är fånigt förresten, men alldeles för många har hoppat på trenden,
Citera
2017-01-03, 09:36
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Håller med om allt du skriver, bra inringat! Förutom en sak, vem orkar med fler podcasts? Herregud, i en tid då alla håller på och fånar sig med podcasts. Ska inte säga att det är fånigt förresten, men alldeles för många har hoppat på trenden,

Det är nog mer att jag gillar deras långa avsnitt där de får tid att resonera och verkligen underbygga deras poänger med eventuella källor också.

En annan sak jag som jag blev lite besviken på var Eriks besatthet av katolicismen. Jag hoppas att det inte färgar av sig för mycket på kommande videor.
Citera
2017-01-03, 16:06
Medlem
Belavias avatar
Otroligt viktig institution Granskning Sverige. Den här Erik, jag kan inte föreställa mig någon som jagar objektivitet som honom, han följer varje nyhet ner till källan, hur många steg det än går åt, han söker oberoende information på plats, olika observatörers utlåtande från oroshärdar, kontrollerar samstämmighet, eller utreder brist på densamma.

Intervjun Erik gör med DNs Anders Bolling är magisk. Erik är inte bara superkunnig, han har inget ego, han är prestigeslös, aldrig inställsam. Han är ingen mästare i retorik och argumentation dock. Men å andra sidan så har sanningen aldrig haft så stor lust till retorik, den behöver inte det. Det är lögnens redskap.

Johan är ju den tryggaste, vettigaste person man kan tänka sig. Och visst är det märkligt, de visar vilken brist det finns på granskande journalistik, det är så skönt att luta sig mot något som klingar sant. Som inte positionerar sig eller har agenda.

De borde verkligen ha en strateg. De är HELT oberoende, men de smutskastas för att vara extrema även om de inte är det. Som ett försvar från lögnmedia. De ljuger rakt ut om GS!!

Nu senast tog Expressen in en gästskribent som HITTADE PÅ att Erik hade kopplingar till Nordisk motståndsrörelse.

DET ÄR FAN INTE OK ATT MSM HÅLLER PÅ SOM DE GÖR!!!

Citat från GS
Johan Andersson ringer oseriöse ledarskribenten, som kallar sig ""Patrik Oksanen" och frågar efter källa på hans olika påståenden. Telefonsamtalet avslutas dock inom ett par sekunder.
-Jag har inget att säga, säger "Patrik Oksanen"!

Faktafelen är uppseendeväckande:
Felaktigt påstående 1: Granskning Sverige är "högerextrema".
Fakta: Granskning Sverige är ett opolitiskt medborgarjournalistiskt initiativ för demokrati.

Felaktigt påstående 2. Nina Drakfors är med i Granskning Sverige.
Fakta: Hon har slutat i Granskning Sverige, vilket hon skrivit på sin blogg. (

Felaktigt påstående: "Pseudonymen"" Erik Johansson har kopplingar till Nordiska Motståndsrörelsen!
Fakta: Erik har ingen koppling till Nordiska Motståndsrörelsen. Påståendet är dock självmotsägande. Om han hävdar att Erik Johansson är en pseudonym, hur kan han då veta att han har kopplingar till Nordiska Motståndsrörelsen?

Felaktigt påstående 4: Erik Johansson för kamp för Putin.
Fakta: Erik är uppenbart kritiskt till NATO:s propaganda (Tex att Irak hade massförstörelsevapen) och ringer och kontrollerar journalister som påstår saker om Ryssland som är felaktiga. Det var ett sådant här samtal som gjorde Patrik Oksanen rosenrasande för ett halvår sedan, när han avslöjades med att skriva saker som han inte hade några som helst bevis för
https://youtu.be/KRqIKvGJUC8

Dessutom skriver han att Erik Johansson hyllas i den pro-ryska nätmiljön "till vänster" som vår Erik Johansson. Var inte Granskning Sverige "högerextrema"?

På två meningar lyckas alltså Expressen få in fyra felaktigheter. Det borde få var och en att förstå hur mycket fel den tidningen har i övrigt.
Ledaren är också skrattretande, eftersom det helt plötsligt avslöjar hur lite Putin faktiskt påverkar Sverige och hur mycket etablissemanget försöker få vanligt folks ögon bort från de problem som Sverige har, genom att skrämmas med kalla-kriget-retorik.
Citera
2017-01-03, 16:34
Medlem
Belavias avatar
För övrigt är Eriks "Trilogi" - "Elitens lögner för att förhinda fred" bland det mest intressanta och viktiga man kan lägga tid på!
Citera
2017-01-04, 01:27
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Johan är ju den tryggaste, vettigaste person man kan tänka sig. Och visst är det märkligt, de visar vilken brist det finns på granskande journalistik, det är så skönt att luta sig mot något som klingar sant. Som inte positionerar sig eller har agenda.

Här tycker jag man ska ha ett kritiskt öga. För varje video bör man reflektera om det kan ligga en agenda bakom. Nu orkar jag inte lyssna igenom intervjun med Lasse Wilhelmsson (https://www.youtube.com/watch?v=WzUl3Vfh0pc) men jag minns det som att jag tyckte att mycket handlade om att propagera för katolicismens förträfflighet. Visst kan man inse att det kanske är mer personliga åsikter som återges men folk har en tendens att ta saker som sanning allt för lättvindigt.

Citat:
Nu senast tog Expressen in en gästskribent som HITTADE PÅ att Erik hade kopplingar till Nordisk motståndsrörelse.

DET ÄR FAN INTE OK ATT MSM HÅLLER PÅ SOM DE GÖR!!!

Easy now Skeeter
Jag håller med dig att vi kan antagligen utgå från att dom inte har en aning om Erik har kopplingar dit eller ej. Skulle dom veta det skulle de uppgifterna vara publicerade i sin helhet.
Anledningen till att dom gör så här är för att de vet att de kan smutskasta GS personalstyrka som valt att vara anonyma. Här riskerar inte Expressen någon förtalsanmälan eftersom Erik måste röja sin identitet som part i målet.
Det är förjävligt att de gör en sån ohederlig sak men som vi alla vet agerar Expressen skamlöst gång på gång

Citat:
Felaktigt påstående 2. Nina Drakfors är med i Granskning Sverige.
Fakta: Hon har slutat i Granskning Sverige, vilket hon skrivit på sin blogg. (

Jag tittade lite snabbt på Ninas blogg och jag hittade inget inlägg där hon skriver det. Jag kan ha missat det och skulle uppskattat om de hade länkat till det Nina skrivit.
Sen så står ju Ninas swish- och kontonummer kvar för donationer till GS. Stämmer det? Om ja, så är det inte ett helt osant påstående. Om nej, varför står hennes uppgifter då kvar?

Citat:
Felaktigt påstående 4: Erik Johansson för kamp för Putin.

Skulle det här påståendet stämma att Erik driver en kamp för Putin, vad spelar det för roll?
De saker som Erik tar upp är att media ska sluta med att cirkelreferera till varandra och komma med pålitliga och ordentliga källor. Det här är återigen simpel smutskastning för att försöka slippa undan att svara på viktiga frågor.

Jag blir så trött. Många journalister har gått på högskola/universitet och har därmed fått en akademisk utbildning men den akademiska och vetenskapliga hederligheten för akademiker är låg i allmänhet men för journalister i synnerhet.
Citera
2017-01-04, 02:08
Medlem
Tuffa utfrågningar av ej förberedda makthavare. Stort underhållningsvärde, verkar som G.S haft en rejält tilltagen säkerhetsbuffert kring sig själva(anonymiteten är fortfarande intakt trots flera års arbete). Det är vinklat och absolut inte den absoluta sanningen. Men en sten i skon på etablisemanget
Citera
2017-01-15, 16:09
Medlem
M Nordströms avatar
Med tanke på den hätska debatt mellan Katarina Janoush och Hynek Pallas angående hennes uttaland i Tjeckisk TV angående tillståndet i Sverige så kan man ju helt klart säga att oberoende media verkligen behövs i Sverige när msm går till attack mot dom som går utanför åsiktskorridoren.

https://www.youtube.com/watch?v=BPFwTHP-cYs
Citera
2017-02-03, 01:45
Medlem
trickydicks avatar
Stor analys av C, många avslöjande från gamla C-rävar och en bra analys varför dom svängt så mycket om mångkulturen. https://www.youtube.com/watch?v=YolmPCzZ9_Q&feature=youtu.be

Sprid detta till alla centerpartister ni känner. Ännu en gång visar GS att alternativ media behövs.
Citera
2017-02-04, 15:11
Medlem
Det här måste väl handla om Granskning Sverige?

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/faktums-chefredaktor-uthangd-efter-svt-debatt

Citat:
Tidningen Faktums chefredaktör Sarah Britz deltog i ett samtal i SVT Opinion i förra veckan. Dagen efter debatten blev hon bandad under ett telefonsamtal och nu är hon uthängd på nätet.
– Jag har inte känt mig så lurad tidigare, säger Britz.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in