2017-01-03, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Otydlig? Du skriver ord som inte använts i något av domsluten vilket stör mig. Alla som kan tänka vetatt han inte haft skor på sig. Det har ju ingen betydelse utan det är det kraftiga våldet i sig han begår mot Lottas huvud som är groteskt. En liten människa hälften så stor och ett stort missfoster på 115 kilo. Reta inte upp mig med såna här fula saker du håller på med. Det är oerhört kraftigt våld mot huvudet som i sin tur gav flera infarkter i hennes hjärna.

Endast huvudet är det så du vill uttrycka dig? Det är just det med huvudet men det fattar inte en aspie som du.

De flesta tycks inte ha läst FUP:n. Många av dem som har läst kommer inte ihåg varje detalj. En del har inte förstått ens huvudsakerna.

Eftersom Martin kom med taxi och 12 minuter senare var dödsmisshandeln över vore det väl MER naturligt att tro att han inte hade tagit av sig skorna och ställt dem prydligt i hallen INNAN han började dödsmisshandeln - än tvärtom.

Vad händer om man retar upp dig?
Citera
2017-01-03, 03:04
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
De flesta tycks inte ha läst FUP:n. Många av dem som har läst kommer inte ihåg varje detalj. En del har inte förstått ens huvudsakerna.

Eftersom Martin kom med taxi och 12 minuter senare var dödsmisshandeln över vore det väl MER naturligt att tro att han inte hade tagit av sig skorna och ställt dem prydligt i hallen INNAN han började dödsmisshandeln - än tvärtom.

Vad händer om man retar upp dig?

Ja om man är efterbliven kan man ju alltid inbilla sig att det inte hade framgått om han hade haft skor på, men man kan inte begära att alla ska begripa så simpla saker iofs. Det spelar ingen roll vad du tror utan vad som är konstaterat.
Citera
2017-01-03, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vet du vad - du skriver riktigt strunt.

En rättsläkare som utför en obduktion inte avgöra hur lätt man blöder. Om du inte visste det innan kan jag avslöja för dig att man vid obduktion är avliden och har slutat blöda. Hjärtat står nämligen still.
Det är mycket svårt att analysera blödningbenägenhet efter döden. Man kan finna stora orsaker såsom ex livecirros, cancer etc, men mer subtila blödningsrubbningar är svåra att avgöra.
Jag tror Lotta hade en blödningsrubbning av någon eventuellt lindrigare form, kanske orsakad av mediciner, som gjorde att hennes mjukdelar i ansiktet svullnade upp så enormt på 20 - 30 minuter. Det är min åsikt och gissning - den åsikten står inte i motsatsförhållande till obduktionsresultaten på något sätt.

Men det kan vara en förklaring varför misshandeln såg så förfärlig ut - både i Lottas ansikte och på väggar och bord - för de som var först på plats. Trots att det "bara" var fem slag och en spark.

Jag vill minnas att det var någon väninna i FUP:n som hade förfärat sig över de massiva blåmärkena som Lotta hade, men då hade Lotta själv viftat bort det och sagt att hon visst fick blåmärken jätte lätt.

Moosky: orkar inte gräva fram någon sidhänvisning. Det får du göra själv..
Citera
2017-01-03, 03:45
Medlem
Psyko Dads avatar
Så det var hon som spelade på hans svartsjuka men det var han som hade en annan "Angelika" vid sidan om.......
Låter lite fel.
Citera
2017-01-03, 04:14
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ja du avgör ju inte det i alla fall det är ett som är fullständigt säkert. Du ska lägga av med att försöka föregå en rättsläkares uttalande om Lottas skador. Där har du ingenting att hämta och rättsläkaren är också sakkunnigt vittne i domstolen vilket inte du är. Du har bara dina egna fnissningar och åsikter på ett forum.- Helt betydelselöst egentligen och samtidigt skrattretande.
Alltid kul när någon leker expert. Hahhahaha...

Jag kan väll knappast föregå rättsläkarens uttalanden - när jag läser vad denne/a uttalat sig om i FUPen. Hur menar du att jag skulle kunnat uttalat mig i förväg..??

Det är många övernaturliga krafter du omtalar. Martins påverkan på alla möjliga kvinnor. - via strålning(?), på Lottas outtalade tankar och nu jag som i förväg ska kunna uttala mig om vad rättsläkaren ska säga. (Fast obduktionen skedde i juni och jag läste FUPen först efter sommaren).

Stark jobbat!
Senast redigerad av Solglittret 2017-01-03 kl. 04:17.
Citera
2017-01-03, 04:30
Medlem
Solglittrets avatar
Jag har gått igenom Lottas journalanteckningar och labbprover från tiden 4-7/6 på KS.
Där framkommer i prov att hon har väldigt låga och störda Trombocyter=blodplättar som är en inte helt ovanlig orsak till blödningsrubbning och att man mycket lätt får blåmärken.
I vart fall har Trombocyterna mycket sämre funktion än normalt,(vill minnas att siffrorna låg kring 8 när det ska vara > 60, ) och även antalet Trombocyter är lågt, liksom Lottas blodvärde vid ankomsten är lågt.

En del av detta kanske kan förklaras av hennes subduralblödning i höger storhjärna och ansiktsblödningarna, men troligen inte allt -?.

Jag skulle därför gissa hon hade en blödningsrubbning, baserat kanske på dålig funktion hos blodplättarna.
Senast redigerad av Solglittret 2017-01-03 kl. 04:46.
Citera
2017-01-03, 04:38
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ja om man är efterbliven kan man ju alltid inbilla sig att det inte hade framgått om han hade haft skor på, men man kan inte begära att alla ska begripa så simpla saker iofs. Det spelar ingen roll vad du tror utan vad som är konstaterat.

Men det var ju faktiskt du som jämförde Martins misshandel av Lotta - med tidigare misshandel där han med ytterskorna hoppar på offrens huvud.

Det blir ju en viss skillnad i skadebilden mot att sparka en gång med foten med bara strumpa på (+ fem knytnävsslag).

Man kan dödligt skadas av båda händelserna - men skadorna på kroppen blir sannolikt både fler och större av att hoppa utomhus på någons huvud som skedde med Niklas.
Citera
2017-01-03, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Så det var hon som spelade på hans svartsjuka men det var han som hade en annan "Angelika" vid sidan om.......
Låter lite fel.

I fupen stod det att Lotta skulle fika med Angelica,
Kan väl inte vara Martins Angelica?
Nu minns jag inte vad lottas vänner hette som blev förhörda,
Men om det var lottas vän så borde hon ju blivit förhörd.
Någon som minns?
Citera
2017-01-03, 12:54
Medlem
Lova33s avatar
Till er som för en evighetsdiskussion om huruvida brottsoffret hade en övervägande positiv eller negativ personlighet. Vad är syftet?
Vilken funktion uppfyller den informationen?
Citera
2017-01-03, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Till er som för en evighetsdiskussion om huruvida brottsoffret hade en övervägande positiv eller negativ personlighet. Vad är syftet?
Vilken funktion uppfyller den informationen?

Tydligen vill Sno, glittret m fl. starta en folkrörelse. De vill ha en informationskampanj där man tidigt lär tjejerna vilka män, som är rätt alt. fel att falla för.

Kriterierna är tydliga.
Män, med tatueringar och kriminellt förflutet går fetbort. De kan vara psykopater och slå ihjäl dig.
Kvinnor, med en fäbless för träning, solning, nagelvård, hår och stövlar, går också fetbort. Dessa är manipulerande, knarkande skitstövlar, som förvärrar och triggar sådana som Martins våldtendenser. Finnes inga Lottor, så skulle Martinar må bättre. Nu var det: "Helt rätt åt Lotta!", enligt Sno.
Citera
2017-01-03, 13:22
Avslutad
Citat:
Martins dåliga sida var att han råkade knäcka några revben på Lotta när han var på dåligt humör. Ibland kastade han henne på väggen, sparkade henne på rumpan och låren, kastade saker på henne..

Inser du inte själv hur du försöker “normalisera” detta sjuka beteende genom att jämföra det med vanliga, normala mäns “dåliga sidor”?

Knäckta revben och tallrikstora blåmärken är inget som bleknar oavsett hur “kär” man är. Det är just det jag menar när bl.a. DU pratar om “kärlek” när du egentligen borde prata om psykisk ohälsa.

En normal människa kan inte förbise knäcka revben och “tänka på hans positiva sidor isället”. Det existerar inte något så positivt I NÅGON att det skulle kunna överväga detta negativa.

Då pratar vi om psykisk ohälsa.
Vem var sjuk först?
Och vem var/är sjukast?
Kan man bli påverkad/smittad av andras sjukdom, oavsett om den är psykisk eller fysisk?
Citera
2017-01-03, 13:24
Avslutad
Citat:
Martins dåliga sida var att han råkade knäcka några revben på Lotta när han var på dåligt humör. Ibland kastade han henne på väggen, sparkade henne på rumpan och låren, kastade saker på henne..

Inser du inte själv hur du försöker “normalisera” detta sjuka beteende genom att jämföra det med vanliga, normala mäns “dåliga sidor”?

Knäckta revben och tallrikstora blåmärken är inget som bleknar oavsett hur “kär” man är. Det är just det jag menar när bl.a. DU pratar om “kärlek” när du egentligen borde prata om psykisk ohälsa.

En normal människa kan inte förbise knäcka revben och “tänka på hans positiva sidor isället”. Det existerar inte något så positivt I NÅGON att det skulle kunna överväga detta negativa.

DU normaliserar, Jag talar verklighet.
Varför ger du Lottor normala råd i en onormal situation?
Har frågat förr, men får inget svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in