Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Källa på att Lotta hade lättare för att blöda? Du går emot en rättsläkares uttalande och påstår en massa som inte existerar? Eller sjukhuspersonalen och de journaler som är upprättade gällande Lotta och ambulanstransport samt ankomst till sjukhuset? Är det något som är oklart, så tar du fram faktauppgifter och inte sitter som du gör nu och gissar med ord som sannolikt si eller så. Inte heller ska du försöka nervärdera den sjukhuspersonals vittnesuppgifter gällande vad dom sett innan eller så för det kan absolut inte du veta. Nu är det så att Martin är dömd för mord och som alla vet har han sparkat på liggande offer tidigare med efterföljande status på offret som grönsak innan han till slut avled. Så nu håller vi oss till fakta och inte drar iväg med egna påhitt om lättare att blöda osv.
En idiot har sett vilka som fallit offer för Martins våld och dom har inte sett så vackra ut och dom har fan inte lättare att blöda.
1. Jag har skrivit att jag
gissar att Lotta skulle kunnat haft mycket lätt att blöda beroende på blödningen, svullnaden och skadebilden. Svårt att ge källa på min gissning. Men hon tog antidepressiva och hade mens just då.
2. Martin har
hoppat på misshandelsoffrens huvud tidigare - det är rätt mycket större trauma att göra med utomhusskor och stor tyngd.
Då blir offret sannolikt väldigt illa skadad.
3. Jag kan inte minnas några subjektiva uttalanden från
sjukhuspersonalen, där anges endast journalkopior. De enda som sagt något om Lottas utseende är 112-personalen och anhöriga/vänner.
Jag har noga gått igenom alla journalkopior och redovisade skador med ansiktsfrakturer.
De borde inklusive mjudelssvullnaden inte resultera i "den värsta misshandel" 112-personalen sett. Det borde kommit mer svullnad pga blödning än normalt, som givit denna bild, det är min gissning.
Om man hänvisar till subjektiva uttalanden om vad "de som var först på plats" -112-personalen återgivit, som Remark gjorde, är det rimligt att man också få svar på detta påstående.