2017-01-03, 02:20
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunikativ
Jag tror inte att de vill veta sanningen för det säljer inte helt enkelt.
Media tjärnar mer pengar på smaskiga historier. Eller de kanske gav fan i om det var sanning eller inte vad vet jag. Inte för att på något vis för mitt liv försvara Martins handlande mot Lotta men, jag tycker media med hjälp av Camilla framställt Martin som ett monster som nu hela Sveriges befolkning hatar och att Lotta var helt oskyldig till hans svartsjuka.
När jag läser i FUP tycker jag att Lotta verkade vara en Drama Queen med ett starkt bekräftelsebehov. Hon spelade på Martins svartsjuka och njöt av det. Det tycker jag är det äckliga i den här historien.
Är det inte äckligare med stora starka män som slår och sparkar kvinnor i huvudet?
Citera
2017-01-03, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det var väl den då som bidrog till Lottas död…

Märkligt hur du alltid vet bäst - utan att vara expert på något område..

Du ville säga vad... Mer precist.
Citera
2017-01-03, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunikativ
Jag tror inte att de vill veta sanningen för det säljer inte helt enkelt.
Media tjärnar mer pengar på smaskiga historier. Eller de kanske gav fan i om det var sanning eller inte vad vet jag. Inte för att på något vis för mitt liv försvara Martins handlande mot Lotta men, jag tycker media med hjälp av Camilla framställt Martin som ett monster som nu hela Sveriges befolkning hatar och att Lotta var helt oskyldig till hans svartsjuka.
När jag läser i FUP tycker jag att Lotta verkade vara en Drama Queen med ett starkt bekräftelsebehov. Hon spelade på Martins svartsjuka och njöt av det. Det tycker jag är det äckliga i den här historien.

Med Liza Marklunds "Gömda" var det precis likadant. Media struntade i att gräva utan litade blint på vad Liza ljög för sina journalistkompisar. De som visste att verkligheten inte motsvarade mediabilden förblev tysta, eftersom den sortens reportage inte skulle ha sålt som Lizas "sanna historia" gjorde.

Det är lite äckligt att tänka att Lottas död ska användas på det här sättet till vissa människors egna agendor.

Det är dock lite svårare nu - än på Gömda-tiden - att få folk att svälja vad som helst. Internet finns och Flashback finns. Och folk nöjer sig inte längre med att bli itutad något som inte verkar stämma..
Citera
2017-01-03, 02:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
I Hovrättsdomen slog man fast att Martin slagit Lotta med fem knytnävsslag och en spark i strumplästen. Hon hade flera ansiktsfrakturer med krossat näsben och okben som håller upp ögonbotten.

Citat:
Tingsrätten har utförligt redogjort för varför den funnit att det är ställt utom rimligt tvivel att Martin Jonsson har utfört gärningen med likgiltighetsuppsåt. Hovrätten instämmer i de bedömningar som tingsrätten har gjort i denna del. Hovrätten vill särskilt lyfta fram att det kraftiga våld som Martin Jonsson har utövat mot Anncharlotts huvud typiskt sett måste anses vara förenat med livsfara, vilket Martin Jonsson också måste ha förstått

Hovrätten vill särskilt belysa det kraftiga våld han utövat mot hennes huvud. Så dina ord om strumplästen finns inte med i något av domsluten.

Citat:
Slagen har enligt Louise Steinhoff varit kraftiga, högst sannolikt knytnävsslag, eftersom det i flera fall rör sig om rena benbrott och inte endast sprickor.
Enligt Louise Steinhoff är dödsorsaken de hjärnskador som Anncharlott fått till följd av blödningar uppkomna efter skall- och ansiktsskadorna
Senast redigerad av Moosky 2017-01-03 kl. 02:34.
Citera
2017-01-03, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Är det inte äckligare med stora starka män som slår och sparkar kvinnor i huvudet?

Vad kan man förvänta sig av en psykiskt störd, kriminell jubelidiot?
Citera
2017-01-03, 02:33
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Källa på att Lotta hade lättare för att blöda? Du går emot en rättsläkares uttalande och påstår en massa som inte existerar? Eller sjukhuspersonalen och de journaler som är upprättade gällande Lotta och ambulanstransport samt ankomst till sjukhuset? Är det något som är oklart, så tar du fram faktauppgifter och inte sitter som du gör nu och gissar med ord som sannolikt si eller så. Inte heller ska du försöka nervärdera den sjukhuspersonals vittnesuppgifter gällande vad dom sett innan eller så för det kan absolut inte du veta. Nu är det så att Martin är dömd för mord och som alla vet har han sparkat på liggande offer tidigare med efterföljande status på offret som grönsak innan han till slut avled. Så nu håller vi oss till fakta och inte drar iväg med egna påhitt om lättare att blöda osv.
En idiot har sett vilka som fallit offer för Martins våld och dom har inte sett så vackra ut och dom har fan inte lättare att blöda.

1. Jag har skrivit att jag gissar att Lotta skulle kunnat haft mycket lätt att blöda beroende på blödningen, svullnaden och skadebilden. Svårt att ge källa på min gissning. Men hon tog antidepressiva och hade mens just då.

2. Martin har hoppat på misshandelsoffrens huvud tidigare - det är rätt mycket större trauma att göra med utomhusskor och stor tyngd.
Då blir offret sannolikt väldigt illa skadad.

3. Jag kan inte minnas några subjektiva uttalanden från sjukhuspersonalen, där anges endast journalkopior. De enda som sagt något om Lottas utseende är 112-personalen och anhöriga/vänner.

Jag har noga gått igenom alla journalkopior och redovisade skador med ansiktsfrakturer.
De borde inklusive mjudelssvullnaden inte resultera i "den värsta misshandel" 112-personalen sett. Det borde kommit mer svullnad pga blödning än normalt, som givit denna bild, det är min gissning.

Om man hänvisar till subjektiva uttalanden om vad "de som var först på plats" -112-personalen återgivit, som Remark gjorde, är det rimligt att man också få svar på detta påstående.
Senast redigerad av Solglittret 2017-01-03 kl. 02:37.
Citera
2017-01-03, 02:40
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
1. Jag har skrivit att jag gissar att Lotta skulle kunnat haft mycket lätt att blöda beroende på blödningen, svullnaden och skadebilden. Svårt att ge källa på min gissning. Men hon tog antidepressiva och hade mens just då.

2. Martin har hoppat på misshandelsoffrens huvud tidigare - det är rätt mycket större trauma att göra med utomhusskor och stor tyngd.
Då blir offret sannolikt väldigt illa skadad.

Du har en rättsläkares utlåtande och för att rubba på det utlåtandet krävs en betydligt mer meriterad rättsläkare. Och information om skadornas omfattning i den del som är sekretessbelagd i denna FU.
Så med andra ord kan du köra upp dina gissningar som inte har minsta relevans för detta mord.
Det är två domstolar som lyssnat och sett skadornas omfattning samt flera sjukhuspersonal vittnesmål och läkarens vittnesmål. Dödsorsaken är fastställd och du försöker med lätta blödningar och ska låtsas att du är något förmer än dom som arbetat med fallet? Dra åt helvete med det du!
Senast redigerad av Moosky 2017-01-03 kl. 02:43.
Citera
2017-01-03, 02:43
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vad kan man förvänta sig av en psykiskt störd, kriminell jubelidiot?
Det finns en massa kriminella jubelidioter som inte misshandlar kvinnor till döds men med hänsyn till hans historia är drt förstås inte konstigt att han slog ihjäl henne. Inte oväntat åtminstone.

Kommunikativ tycks dock anse att det äckligaste i hela historien är att stackars Lotta spelade på Martins svartsjuka och njöt av det. Det är inte i närheten av att misshandla folk enligt min åsikt.
Citera
2017-01-03, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Var tror Du att kvinnomisshandel sker? Precis, i Hemmet utan vittnen.

Du kanske skulle djupdyka i BRÅs statistik över kvinnomisshandel.

Grotta ner dig där, kanske du lär dig något.

Du är så enkelspårig att man baxnar..

Jag har just konstaterat att hustrumisshandlare visst kan kontrollera sitt beteende. Men inte överallt. Bara då när det finns vittnen.

Och då påpekar DU för MIG att jag borde läsa BRÅS statistik över kvinnomisshandel för att JAG skulle lära mig VAR kvinnomisshandel sker. :-o

Citera
2017-01-03, 02:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Hovrätten vill särskilt belysa det kraftiga våld han utövat mot hennes huvud. Så dina ord om strumplästen finns inte med i något av domsluten.

Om jag varit otydlig i hänvisningen ovan ber jag om ursäkt. Det är Martin som sparkar henne i huvudet i klädd en strumpförsedd - men ej skogbeklädd - fot. Lotta hade inga strumpor, förutom trosor var hon naken. Martins skor stod uppställda i hallen.

Lottas skador var i "endast" huvud och ansikte och har enligt HR uppkommit genom fem slag med knuten näve och en med strumpa försedd fot som sparkat - allt tillhörande Martin.
Senast redigerad av Solglittret 2017-01-03 kl. 02:57.
Citera
2017-01-03, 02:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Om jag varit otydlig i hänvisningen ovan ber jag om ursäkt. De är Martin som sparkar henne i huvudet i klädd en strumprsedd - men ej skogbeklädd - fot. Lotta hade inga strumpor, förutom trosor var hon naken. Martins skor stod uppställda i hallen.

Lottas skador var i "endast" huvud och ansikte och har enligt HR uppkommit genom fem slag med knuten näve och en med strumpa försedd fot som sparkat - allt tillhörande Martin.

Otydlig? Du skriver ord som inte använts i något av domsluten vilket stör mig. Alla som kan tänka vet att han inte haft skor på sig. Det har ju ingen betydelse utan det är det kraftiga våldet i sig han begår mot Lottas huvud som är groteskt. En liten människa hälften så stor och ett stort missfoster på 115 kilo. Reta inte upp mig med såna här fula saker du håller på med. Det är oerhört kraftigt våld mot huvudet som i sin tur gav flera infarkter i hennes hjärna.

Endast huvudet är det så du vill uttrycka dig? Det är just det med huvudet men det fattar inte en aspie som du.
Senast redigerad av Moosky 2017-01-03 kl. 02:55.
Citera
2017-01-03, 02:56
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Du har en rättsläkares utlåtande och för att rubba på det utlåtandet krävs en betydligt mer meriterad rättsläkare. Och information om skadornas omfattning i den del som är sekretessbelagd i denna FU.
Så med andra ord kan du köra upp dina gissningar som inte har minsta relevans för detta mord.
Det är två domstolar som lyssnat och sett skadornas omfattning samt flera sjukhuspersonal vittnesmål och läkarens vittnesmål. Dödsorsaken är fastställd och du försöker med lätta blödningar och ska låtsas att du är något förmer än dom som arbetat med fallet? Dra åt helvete med det du!

Vet du vad - du skriver riktigt strunt.

En rättsläkare som utför en obduktion inte avgöra hur lätt man blöder. Om du inte visste det innan kan jag avslöja för dig att man vid obduktion är avliden och har slutat blöda. Hjärtat står nämligen still.
Det är mycket svårt att analysera blödningbenägenhet efter döden. Man kan finna stora orsaker såsom ex livecirros, cancer etc, men mer subtila blödningsrubbningar är svåra att avgöra.
Jag tror Lotta hade en blödningsrubbning av någon eventuellt lindrigare form, kanske orsakad av mediciner, som gjorde att hennes mjukdelar i ansiktet svullnade upp så enormt på 20 - 30 minuter. Det är min åsikt och gissning - den åsikten står inte i motsatsförhållande till obduktionsresultaten på något sätt.

Men det kan vara en förklaring varför misshandeln såg så förfärlig ut - både i Lottas ansikte och på väggar och bord - för de som var först på plats. Trots att det "bara" var fem slag och en spark.
Senast redigerad av Solglittret 2017-01-03 kl. 02:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in