Citat:
Ursprungligen postat av
Oantastlig
Otroligt att du lyckades läsa liknelsen utan att överhuvud taget förstå den. Avsaknad av en skillnad betyder inte att det inte att det finns medfödda skillnader utan kan betyda att skillnaden inte blivit triggad av rätt stimuli. Det var ju själva poängen med att det var mindre könsskillnader i ex. aggressivitet/våldsanvändning eftersom vi haft en stark rättsstat som tagit hand om dessa konflikter åt oss. Det var därför jag skrev att du får titta på marginalen ex. bland kriminella för att se skillnaden.
Vilket även ger motsatsen. Existensen av en skillnad behöver inte betyda medfödda skillnader utan kan handla om att vissa får en begränsad stimuli.
exakt därför en idiotisk liknelse, vilket du inte ens fattar även om jag förklarade det för dig.
samma individ med exakt samma gener för att bilda förhårdnader, bildar inga sådana om hens hud inte utsätts för nötning. Exakt samma fallenhet för matematik kan ge helt olika utslag beroende på om individerna får undervisning, betraktas av sin omgivning som mattebegåvad, får lov räkna dagligen etc etc.
Citat:
Nu kan vi ju enas om att kvinnor ges stora möjligheter att utveckla vilka akademiska begåvningar de vill. Låt mig citera: "Even though female high school students are better prepared academically than their male classmates on many different measures, both overall and for mathematics specifically, female high school students score significantly lower on the SAT math test, and the +30-point differences in test scores favoring males has persisted for generations and exists across all ethnic groups."
Så trots att tjejer är ännu bättre förberedda för matematiska studier är det män som är bäst på det (gissa vilka som blir professorer?)
Tittar vi globalt så kan vi inte alls enas om det.
Sen vet du lika väl som jag att du har flera studier som inte alls visar detta, har vi redan ältat in absurdum...vad tjänar det då till att sitta och citera samma studie du förmodligen redan fått nerkörd i halsen 300 ggr redan? måste man köra ner den i din hals 301 ggr? eller hur många gågner behövs det?
Citat:
I stället för att de kom dit på egna meriter undergrävs trovärdigheten av att många(?) blir ditkvoterade. De ses ned på av både sina manliga och kvinnliga kollegor (kvinnorna eftersom de själva blir underminerade att mindre lämpade kvinnor kommer in på grund av sitt kön i stället för sin kompetens).
Kan inte du ge något exempel på någon bra forskning som genus"vetenskapen" bidragit till?
Tja du...genusvetenskaplig forskning ex.