2016-12-31, 13:55
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men mörkertal på ihjälslagna kvinnor - det finns inte.

Nej det tror jag inte heller ;-)

Iof så vet man ju inte dödsorsak på Linda Chen och Madeleine som hittades ingjuten i en betongsugga. Så de kan ju ha blivit dödade av sina "män"
Citera
2016-12-31, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Mörkertal, hur menar du att de skulle ha mördats då?
Sannolikt finns det ett mörkertal, kanske klassat som suicid eller balkongfall, men dessa brott kännetecknas ju av våldsamma känslostormar och är ofta svåra att dölja i efterhand.

Av de 16-17 i relationsvåld dödade kvinnor, dödas ca 11 stycken av redan kriminella.

Vi reducerar dessa mördade kvinnor antal med över 2/3 delar - nästan 70% färre - per år om kvinnor kunde ge fanken i kriminella karlar.

Det borde för sjutton vara en obligatorisk del i skolundervisning att kriminella våldsmän är just våldsbänagna kriminella. Hur svårt kan det vara att begripa detta, har dessa kvinnor inte haft några varnande mödrar eller fäder?
Det skulle inte kosta några miljarder att informera om detta.

Men frågan är nog om de kvinnor som dras till dessa misshandlande sockerbitar, inte ändå gör det med öppna ögon - likt Lotta. Hon fick höra alla varnade ord från vänner och anhöriga, från polis, målsägarbiträde, kvinnoboende, arbetsgivare och ex-sambo. Men det hjälpte inte.

Problemet är kanske alla som vill frånta kvinnan ansvaret för att ha gett sig i lag och fortsätta förhållande med en kriminell?
Och sådana anhöriga som systern Camilla som vill ljuga om hela bakgrunden!

Vi skulle kunna nöja oss med en MILJARD var för detta "forskningsresultat"

Det behövs inte 5 miljarder till för att konstatera självklarheter.
Citera
2016-12-31, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej det tror jag inte heller ;-)

Iof så vet man ju inte dödsorsak på Linda Chen och Madeleine som hittades ingjuten i en betongsugga. Så de kan ju ha blivit dödade av sina "män"

Men dessa fall är så få per år att de försvinner i statistiken.

Redan antalet ihjälslagna per år är försvinnande litet..
Citera
2016-12-31, 14:04
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Men dessa fall är så få per år att de försvinner i statistiken.

Redan antalet ihjälslagna per år är försvinnande litet..

Tycker du förresten att lågbegåvade Mats Alm ser ut som den typiska kvinnomördaren? ( ja jag är övertygad om att han hade ihjäl henne och fick hjälp av någon i familjen att "gömma" kroppen)

Fanns där några signaler menar jag, i ditt tycke? Han var en slarver med ekonomi och hade stulit pengar från sitt arbete, men annars ostraffad. Inte ett ansikte med massa tatueringar osv. Han ser tvärtom snäll och menlös ut. Ondskan kan ha många ansikten...
Citera
2016-12-31, 14:09
Avslutad
Citat:
Hon ville inte att anhöriga skulle lägga sig I. Hon ville bara att de skulle rikta sin uppmärksamhet mot henne pga att hon mådde dåligt. Precis som Per skulle trösta Lotta stup I kvarten för att hon var ledsen när Magnus återigen hade varit otrogen mot henne eller när relationen med Martin inte verkade fungera.

Väninnorna skulle vara förskräckta över de bilder som Lotta skickade till dem - men de skulle inte ge henne några goda råd.

Allas fokus skulle vara riktad mot Lotta medan Lottas fokus skulle enbart vara riktad mot Martin. Ingen skulle heller få ställa några krav när det gällde Lotta. Gällde det krav skulle man titta på Martin – som bevisligen inte var normal I huvudet..

Det är som om någon skulle skära sig och sen skicka sina blodiga kläder till släkt och vänner “ifall något allvarligt kommer att hända I framtiden”..

Och du förstår inte att detta var en del i Martins plan? Att isolera henne från vänner, släkt jobb osv.

Vi är några här, som försöker få er att begripa hur Martinar jobbar. Trots att det övergår ert förstånd, så anser ni att Lottor ändå "borde veta", samt kunna förklara sitt beteende för er. Detta när inte ens de själva förstår hu det gick till.
De isolerar sina offer, trycker ner deras självkänsla samt självförtroende samt gör sig själva åtråvärda genom att göra partnern osäker på deras kärlek och vilja till framtid. Den man inte får, vill man ha, du vet.

Jag skulle kunna skriva en bok om hur dessa Martinar gör. Men det finns antagligen redan, och ni varken orkar eller vill ta till er info. som emotsäger er tes om Lottas egen skuld till sin död.
Citera
2016-12-31, 14:09
Medlem
Citat:
Jag är äldre än Lotta och att Lotta berättat det menar du alltså ska ses som en lögn? Det är folk som vittnat om det, så varför ska vi inte ta det för sanning? Passar det inte in i din historia om Lotta? Det är så "dom jobbar" för att skrämma sina offer till tystnad.

Att känna igen varningstecken har inte bara med utseende att göra. Det har med handlingar och ord att göra desto mer och ex ett taskigt alkoholsinne är ju rätt vanligt. Samt svartsjuka och kontrollbehov. Detta är inget som "står i pannan" på en människa.

Ja hon trodde säkert att hennes kärlek till honom skulle "göra honom till en bättre människa" och framför allt en mer "välmående" människa.

I Martins fall kan jag absolut hålla med om att för mig skulle han också vara ett stort NO NO, men det finns säkert kvinnor som finner honom attraktiv. Personligen gillar jag inte tatueringar och hans tatueringar får min fördomsfulla sida att tänka "kåkfarare" "pundare"
Men alla har inte samma smak....

Jag gillar bara inte att man lägger all skuld på Lotta. Det tycks som ni inte lägger någon skuld på Martin alls. Det är skönt att rättsväsendet gör det iaf. Man får inte mörda folk helt enkelt.

Tyvärr ljög Lotta mycket. Det var en del av tragiken att hon hade ljugit I åratal för Per som ändå betraktade sig som Lottas närmaste.

Lotta behövde en bra ursäkt “varför” hon inte KUNDE lämna Martin trots ALLA varningstecken som syntes på långt håll.

Så fort någon närmade sig en “lösning” så avfärdade Lotta den och sa att vederbörande “stressade henne”.

Lotta ville få det att se ut som ett problem som inte gick att lösa. Hon var allså tvungen att lida vidare och skicka nya bilder till sina vänner..

Det finns något sjukt och hänsynslöst I det beteendet. Inte en tanke på hur hennes vänner och anhöriga mådde pga detta.

Ett helt tillräckligt varningstecken måste ju vara Martins våldsamhet. Detta ihopslaget med hans historia och då finns det ingen anledning att “tro” något gott om karln. Därutöver visste Lotta om hans missbruk – särskilt när hon själv missbrukade med honom..

Det finns uppenbarligen kvinnor som tänds på pundare, men då får de väl tänka ett varv till vad detta innebär för deras framtid.

Det har sagt otaliga gånger redan I tråden att Martin själv bär hela ansvaret för dödandet. Men samtidigt är det ju inte så att Lotta inte skulle ha kunnat göra något åt saken – om hon hade velat.
Citera
2016-12-31, 14:11
Avslutad
Citat:
Ihjälslagna. Nej, jag tror inte det. Forskningen på området tycks inte heller tro på det.

Du vet vad mörkertal är va? Dessa finns av naturliga skäl, inte i någon "forskning" som du refererar till utan länk.
Citera
2016-12-31, 14:12
Avslutad
Citat:
Men mörkertal på ihjälslagna kvinnor - det finns inte.

Varför inte? Finns ju mörkertal, i alla andra sammanhang.
Citera
2016-12-31, 14:14
Avslutad
Citat:
Tyvärr ljög Lotta mycket. Det var en del av tragiken att hon hade ljugit I åratal för Per som ändå betraktade sig som Lottas närmaste.

Lotta behövde en bra ursäkt “varför” hon inte KUNDE lämna Martin trots ALLA varningstecken som syntes på långt håll.

Så fort någon närmade sig en “lösning” så avfärdade Lotta den och sa att vederbörande “stressade henne”.

Lotta ville få det att se ut som ett problem som inte gick att lösa. Hon var allså tvungen att lida vidare och skicka nya bilder till sina vänner..

Det finns något sjukt och hänsynslöst I det beteendet. Inte en tanke på hur hennes vänner och anhöriga mådde pga detta.

Ett helt tillräckligt varningstecken måste ju vara Martins våldsamhet. Detta ihopslaget med hans historia och då finns det ingen anledning att “tro” något gott om karln. Därutöver visste Lotta om hans missbruk – särskilt när hon själv missbrukade med honom..

Det finns uppenbarligen kvinnor som tänds på pundare, men då får de väl tänka ett varv till vad detta innebär för deras framtid.

Det har sagt otaliga gånger redan I tråden att Martin själv bär hela ansvaret för dödandet. Men samtidigt är det ju inte så att Lotta inte skulle ha kunnat göra något åt saken – om hon hade velat.

Och hur vet vi det?
Martin hade kunnat slå ihjäl henne när som.
Citera
2016-12-31, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Och du förstår inte att detta var en del i Martins plan? Att isolera henne från vänner, släkt jobb osv.

Vi är några här, som försöker få er att begripa hur Martinar jobbar. Trots att det övergår ert förstånd, så anser ni att Lottor ändå "borde veta", samt kunna förklara sitt beteende för er. Detta när inte ens de själva förstår hu det gick till.
De isolerar sina offer, trycker ner deras självkänsla samt självförtroende samt gör sig själva åtråvärda genom att göra partnern osäker på deras kärlek och vilja till framtid. Den man inte får, vill man ha, du vet.

Jag skulle kunna skriva en bok om hur dessa Martinar gör. Men det finns antagligen redan, och ni varken orkar eller vill ta till er info. som emotsäger er tes om Lottas egen skuld till sin död.

Skriv den boken. Jag lovar att både köpa den och läsa igenom den. :-)

Jag har redan tidigare läst om psykopater (som Remark alltid hänvisar till) och det förvånar mig när hon exempelvis undrar varför Martin inte tog sitt ansvar när det gäller missbruket och brottsligheten.

Trots att bristen på ansvarstagande är just ett av kännetecknen för en psykopat ;-)

Det som förvånar mig ytterligare är att ni andra inte ser hur Lotta SJÄLV manipulerade sin omgivning. Ungefär som den värsta psykopaten..

Att Per som TRODDE sig vara tillsammans med Lotta fick trösta Lotta då när hon sörjde över de andra relationerna som hon hade bakom ryggen på Per..

Är inte det sjukt? Empatilöst? Och hänsynslöst?

Du tycks också anse att det var enbart Martin som ville begränsa umgänget med vännerna/släktingarna. Så var det ju inte. Lotta var lika angelägen att försöka styra upp vilka av hennes vänner/släktingar fick prata med vem. Släktingarna fick inte prata med Per och Per fick inte prata med väninnorna. Så att Lottas lögner inte skulle uppdagas..
Senast redigerad av sno 2016-12-31 kl. 14:24.
Citera
2016-12-31, 14:19
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag vet var den finns - min dator låter mig inte ladda ner den.
Ska se om jag kan få hjälp med någon sida som omvandlar min IP adress. Jag bor inte kvar i Sverige så det kan vara något i texten som hindrar mig att ladda ner.. inte första gången.

Beklagligt för dig att du inte når det. Jag vistas också mycket utomlands, men når det oftas om jag googlar, men inte alltid via länkade filer här på FB. (i vissa länder kan man dock inte heller googla fritt!).

När Lotta hade gått till polisen onsdag kväll 25/5 ville hon fundera över om hon verkligen skulle göra en polisanmälan (ja hon uppfattade inte att en sådan hade gjorts) hon hade bara kommit till polisen för "att informera om sin situation", som hon uttryckte det.
26/5 samtalar hon med polisen och informerar att hon fortfarande funderar, hon förbjuder också polisen att hämta ut journaler om misshandel.
Efter detta ringer polisen henne flera gånger och försöker övertala henne att gå vidare. Man lägger en anhållan i sin frånvaro på Martin (Lotta vet var han är men säger inget till polisen). Polisen åker till och med hem till henne och hon pratar med polisen sittande i polisbilen.

Man ordnar också ett målsägarbiträde åt Lotta, en mycket erfaren advokat Kerstin Korti, som både träffar och talar med Lotta under följande dagar.

Man ordnar kontakt med jourboende på kvinnohus eller vad det kallades "KvinnoskyddetAnna".
Man till och med fixar ett boende där Lotta kan få ha med och umgås hunden (Vov eller ngt sådant hette det).
Lotta blir flera gånger uppringd under helgen och hon lovar att återkomma - men hon gör aldrig det.
30/5 meddelar Lotta att hon bestämt sig att inte gå vidare, anhållan av Martin upphävs.

Som synes gjorde man väldigt mycket för Lotta från polisen och samhällets sida efter poliskontakten.

Men det är svårt att hjälpa någon som inte vill ha hjälp.
Citera
2016-12-31, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Och hur vet vi det?
Martin hade kunnat slå ihjäl henne när som.

Lotta bodde inte ihop med Martin. Hon skulle ha kunnat flytta till ett skyddat boende utan att Martin fick någon som helst vetskap om saken. Sen bara upphöra med kontakten och radera honom från fejan.

Martin jagade inte Angelica heller när hon gjorde slut. Det var Angelica själv som återigen addade honom på sin feja när det började hetta till i hennes trosor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in