2016-12-30, 19:05
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är inte alls bra att åklagaren presenterar sin sakframställan och bevisning för domstolarnas ledamöter innan rättegången börjar. De kan påverkas, liksom vittnen, typ "Jaså, var han där, då kan det inte ha varit honom jag såg". Ofta tillämpas yppandeförbud av just den anledningen, jämför Lisa Holm, där inte mycket läckte ut.

I detta fall borde man överväga att belägga åklagaren med restriktioner.

Det är som du säger, stor risk för att rättegången kommer att bli väldigt svår att genomföra på ett objektivt sätt.

Hemma får han med all säkerhet inte en syl i vädret, stackarn.
Citera
2016-12-30, 19:11
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
(Apropå pudlar.)

Du har rätt. Jag hade fel men har lärt mig nu. Jag får skylla på att jag aldrig åker buss.

Däremot tror jag att han klev av vid någon utav dessa båda hållplatser eftersom att han blev skjutsad sista biten av en taxi. Den resan hade varit onödig om han klev av vid Råbo.

Tacksam för att du rättade mig iaf.
Ingen fara. Ingen är ofelbar.
Det är så mycket uppgifter, fram o tillbaka så man blir rent kollrig. Jag har själv blivit rättad om de där hållplatserna. Det var många år sen jag åkte buss den där sträckan.
🙄
Om han klev av vid någon av de andra hållplatserna så måste det räknas som en ren flax att det strax kom en taxi, fick syn på honom i mörkret och körde honom in på Råbovägen - eller?

Skulle verkligen en psykotisk människa klara av att hoppa på bussen, visa reskort/lösa biljett och åka i lugn och ro för att sedan fortsätta resan i taxi, utan att förevisa ett märkligt och avvikande beteende... vilket han då uppenbart plötsligt gör när hans "minnesförlust" föranleder BO att ringa 112???
Får inte ihop detta.
Hoppas Sammens får det.
Citera
2016-12-30, 19:26
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är inte alls bra att åklagaren presenterar sin sakframställan och bevisning för domstolarnas ledamöter innan rättegången börjar. De kan påverkas, liksom vittnen, typ "Jaså, var han där, då kan det inte ha varit honom jag såg". Ofta tillämpas yppandeförbud av just den anledningen, jämför Lisa Holm, där inte mycket läckte ut.

Men det dröjer väl inte länge innan SP erkänner faktiskt, då spelar det ju ingen roll.
Citera
2016-12-30, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Om han skulle träffa någon, borde inte den personen ha kontaktat polisen då?
Mgm kanske upplevde det som ett bra tillfälle eftersom det var på hemvägen, samtalet kan varit tidigare, flera veckor eller han kan ha hittat en annons när han satt på bussen.
Vi vet heller inte om Bo skulle sälja något.
Samtalet till SOS kan fått Mgm att överreagera och överfalla BO:erna, genom rädsla att bli intagen t ex.
bli omhändertagen av polis eller sjukvårdspersonal.

Mest troliga han irrade omkring och kom fram där han såg det ev var upplyst, resten vet vi nästan.
Citera
2016-12-30, 19:43
Medlem
5549s avatar
Om man spekulerar i annat än en psykos eller förvirrat beteende. Han kan ju ha velat ta sig just till stugorna för att begå något brott men helt enkelt hoppat av bussen vid fel hållplats. Det kan vara så enkelt. Att han inte tagit sig dit själv med bil eller moped kan bero på att han inte har körkort, eller tillgång till någon moped. Sen har han kanske blivit upptäckt på gården och i all hast hittat på historien om att han är förvirrad och inte vet vad han gör där.
Av kvinnan får han komma in i farstun, men hör därifrån på avstånd hur mannen har ringt larmcentralen och pratar med polisen. Då har det slagit slint, eftersom GM precis innan har gjort inbrott i ett närliggande hus (den krossade rutan). Han är även en i grunden ostabil person som ändå gått runt med tankar på att döda. Varför inte nu? Allt går jättesnabbt och han skadar sig i tumultet i handen eftersom hans kniv saknar parerskydd. Eller pga att mannen beväpnat sig.
Han flyr ut i skogen, och ser chansen att ta sig hem längs med vägarna utan att bli upptäckt som minimal, så han stannar där ute så länge han orkar. Jag kan tänka mig att han under den här tiden använder sin telefon och att det kommer vara en del i bevisningen.

Bara spekulerande!
Citera
2016-12-30, 19:56
Medlem
Ni som lyssnat på samtalet till SOS, hör man allt där? Är lite rädd att må illa om man hör allt som hände
Citera
2016-12-30, 20:00
Medlem
meadowstreets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millan8950
Ni som lyssnat på samtalet till SOS, hör man allt där? Är lite rädd att må illa om man hör allt som hände

Samtalet är inte publicerat.
Citera
2016-12-30, 20:13
Medlem
Crustaceas avatar
Min teori är relativt enkel

SP har ju som vi vet varit inne på psyket i en vecka, har själv erfarenheter av det och det ända de har möjlighet att göra på en v är att medicinera en.

Lugnande samt insomningstabletter är poppis, sen när de fått dig "frisk" hänvisar det dig till öppenvården samt recept på div mediciner.

Jag tror helt enkelt att han innan eller på bussen tagit typ zolpidem/stilnoct.
Att han hoppade av bussen behöver alltså inte ha ngn logisk förklaring. Att han gick till huset kanske var att han frös.

Har själv fått erfara halucinationer av zolpidem, blev t. om filmad då.
Dagen efter är denna tidpunkt helt väck.

Att mgm sa att han hade tappat minnet kan ju vara helt riktigt i hans halucinationer, sen flippat och mördat

Att bilföraren ansåg mgm som "vanlig" kan bero på att iaf zolpidemruset är borta efter ca 6-7 timmar..

Min teori
Citera
2016-12-30, 20:15
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea

SP har ju som vi vet varit inne på psyket i en vecka, har själv erfarenheter av det och det ända de har möjlighet att göra på en v är att medicinera en.

Lugnande samt insomningstabletter är poppis, sen när de fått dig "frisk" hänvisar det dig till öppenvården samt recept på div mediciner.

Att han hoppade av bussen behöver alltså inte ha ngn logisk förklaring. Att han gick till huset kanske var att han frös.

Att mgm sa att han hade tappat minnet kan ju vara helt riktigt i hans halucinationer, sen flippat och mördat

Att bilföraren ansåg mgm som "vanlig" kan bero på att iaf zolpidemruset är borta efter ca 6-7 timmar..

Min teori

Min fråga till dig är då: Hur många har du mördat??
Citera
2016-12-30, 20:18
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Min fråga till dig är då: Hur många har du mördat??

Haha ingen, men snubben i onsalamordet mördade två
Dock så har jag för mig att han hade tvångstföreställningar
Åt zolpidem gjorde han iaf och hade i sin strumpa när han greps

Inne på psyket en tid innan oxå
Citera
2016-12-30, 20:19
Medlem
yessyys avatar
Citat:

Min teori

Bör inte taxichaffören märkt av detta beteende isåfall? Det kanske han dock har, utan att vi vet om det. SP kanske sagt till taxichauffören att han bodde i närheten och blir avsläppt nära "hans hem", alltså i stugområdet där morden begåtts. Isåfall undrar man om SP var så förvirrad att han trodde att han var vid hans hem, eller om han helt enkelt ljög för taxichauffören.
Citera
2016-12-30, 20:20
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Haha ingen, men snubben i onsalamordet mördade två
Dock så har jag för mig att han hade tvångstföreställningar
Åt zolpidem gjorde han iaf och hade i sin strumpa när han greps

Förstår det, men vad jag menade var att allt detta i kombination med trasig uppväxt och slakt blodtörstighet och dödande i barndomen genast sätter sina spår...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in