Flashback bygger pepparkakshus!
2016-12-30, 13:47
Medlem
Mohaves avatar
Världens äckligaste människa, Fredrik Reinfeldt? Ja, han är en stark kandidat till det. Och vad är vi för folk som röstat fram en sådan idiot till ledare. Vi bör vara självkritiska här.

Han har jobbat hårt på att förstöra vårt land genom sin idiotiska politik. Nu försöker han framstå som statsman med sin intervjuserie på TV. Bra av Condi att hon läxade upp honom.

Fredrik är en sån nolla. Det finns många sådana. De bör dock inte hamna i beslutsposition.
Citera
2016-12-30, 14:52
Medlem
Manajungs avatar
Ibland de aningslösa sommarlediga Jetsetet skördar Generalen från Knapptryckarkompaniet fortfarande lagrar....

http://www.hd.se/2016-12-30/reinfeld...ranslosa-moten
Citera
2016-12-30, 15:06
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manajung
Ibland de aningslösa sommarlediga Jetsetet skördar Generalen från Knapptryckarkompaniet fortfarande lagrar....

http://www.hd.se/2016-12-30/reinfeld...ranslosa-moten
"Gränslösa möten" är ett utmärkt namn på denna turné. Fredrik är fullkomligt gränslös. Inte bara genom att han öppnade Sveriges gränser på ett helt vansinnigt sätt. Som saknar like bland andra europeiska länder.

Har han någon dotter? Om hon blir våldtagen av någon importerad pygmé, skall vi öppna våra hjärtan då för den stackars apan?
Citera
2016-12-30, 16:09
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
"Gränslösa möten" är ett utmärkt namn på denna turné. Fredrik är fullkomligt gränslös. Inte bara genom att han öppnade Sveriges gränser på ett helt vansinnigt sätt. Som saknar like bland andra europeiska länder.

Har han någon dotter? Om hon blir våldtagen av någon importerad pygmé, skall vi öppna våra hjärtan då för den stackars apan?
Ebba Reinfeldt, född år 2000:

https://www.facebook.com/ebba.reinfeldt.75
Citera
2016-12-31, 20:25
Medlem
Hjalmars avatar
Med viss tvekan ger jag mig in i denna tråd dominerad av icke-analytiskt hatarsnack och frågar varför FR var så tam i intervjun med Condoleezza Rice? Inga tuffa följdfrågor om Irakkrigets konsekvenser, utan hon fick fritt lägga ut sina vanliga bortförklaringar. Han måste ha massvis med initierade frågor att ställa om han ville, men tamt rövslickeri ägnade han sig åt.

Inte är han väl så jävla inskränkt så han inte kan ställa mer belysande frågor än så? T ex om Ryssland hade behövt bli den skurkstaten den är om inte USA hade valt att knäcka dem helt efter murens fall och lämna Ryssarna åt sitt öde.

Redan intron med en välstylad FR med kavajen korrekt coolt placerad över axeln gav föreningar om vad för väloljad gegga som komma skulle.

Vad är hans mål? Vart vill han? Vilken internationell karriär kan han sikta på? Jag frågar inte allmänhatarna nu, utan er som känner FR och hans sort.
Citera
2016-12-31, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmar
Med viss tvekan ger jag mig in i denna tråd dominerad av icke-analytiskt hatarsnack och frågar varför FR var så tam i intervjun med Condoleezza Rice? Inga tuffa följdfrågor om Irakkrigets konsekvenser, utan hon fick fritt lägga ut sina vanliga bortförklaringar. Han måste ha massvis med initierade frågor att ställa om han ville, men tamt rövslickeri ägnade han sig åt.

Inte är han väl så jävla inskränkt så han inte kan ställa mer belysande frågor än så? T ex om Ryssland hade behövt bli den skurkstaten den är om inte USA hade valt att knäcka dem helt efter murens fall och lämna Ryssarna åt sitt öde.

Redan intron med en välstylad FR med kavajen korrekt coolt placerad över axeln gav föreningar om vad för väloljad gegga som komma skulle.

Vad är hans mål? Vart vill han? Vilken internationell karriär kan han sikta på? Jag frågar inte allmänhatarna nu, utan er som känner FR och hans sort.

Det är tydligen fler än du som tycker han är en slätstruken person

Citat:
Gärna politikerintervju - fast utan Reinfeldt
http://www.expressen.se/kultur/garna...tan-reinfeldt/

Citat:
Fredrik Reinfeldt är en man som kämpar med sig själv och världen.
http://www.expressen.se/kultur/sa-tr...eldts-nya-bok/
Citera
2016-12-31, 21:17
Medlem
0rvars avatar
Citat:
Är det överhuvudtaget journalistik eller en återträff för föredettingar?

Ord och inga visor!
Citera
2016-12-31, 21:25
Medlem
Hjalmars avatar
Tack, ja fler har tydligen reagerat. Citat Expressen:

"Bara han bjussat på*något*som kunde motivera att just han är programledare, hade jag till och med kunnat förlåta honom hans retroslips i Alliansen-orange."

Förslaget "Återträffen" är helt rätt istället för "Toppmötet", vilket det inte var. Ett möte är personer i ömsesidig dialog, detta var mer "Klassens nörd ber coolaste tjejen berätta om sitt framgångsrika liv".
Citera
2016-12-31, 21:26
Medlem
Om jag tänker på den värsta människan på jorden: den allra mest ruttna och avskyvärda skräphögen som finns just nu, så är det inte Ice-Pick killer utan Fredrik R. Vilket jävla as.
Citera
2016-12-31, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmar

Han har redan jobb internationellt bl a Wall Street-firman Bank of America Merrill Lynch

http://www.va.se/nyheter/2016/03/15/...tunga-uppdrag/
Citera
2017-01-01, 17:11
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Han har redan jobb internationellt bl a Wall Street-firman Bank of America Merrill Lynch

http://www.va.se/nyheter/2016/03/15/...tunga-uppdrag/
Det jobbet består ju i att sitta hemma och fundera på sakernas tillstånd och rapportera djupsinnigheterna han kommit fram till. Precis som bankens övriga hundratals frilansande "funderare" världen över. Vi pratar inte precis personligt kontor på Manhattan med ekboaserade väggar. Mera Fredde i strumplästen hemma i Täby. Världspolitikern som blev utkastad av både hustrun och svenska folket.

Och - just här ligger förklaringen till det lama och ofarliga utfrågandet på TV. Han ser sig nämligen inte som en grävande journalist som har ett jobb att göra - UTAN SOM EN JÄMNLIKE. En statsman som avspänt samtalar med en annan.

Vissa sopor inser inte att det är över trots att soptunnan slagit igen.
Citera
2017-01-01, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Mera Fredde i strumplästen hemma i Täby. Världspolitikern som blev utkastad av både hustrun och svenska folket.

Vill inte vara petig, men bor inte Reinfeldt i samma hus som Shyffert (Nour) och Lindström - Eastmanhuset vid vasaparken. Tänk vilka sköna diskussioner som uppstår i trapphuset - "jag gav faktiskt mest till han utanför Ica".

Förmodar att en fast baserad tiggare baserad utanför just deras fastighet bör tjäna en del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in