2016-12-28, 18:40
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Det tar max 5 minuter att skjuta av ett normalt fyrverkeri, folk börjar näthata fyrverkerierna redan i November månad...

Vet inte hur det är där du bor, men där jag bor börjar det skjutas fyrverkerier redan i november.

Personligen skulle jag rösta för ett förbud mot smällare och raketer, om så bara för att slippa oroa mig för skottlossning eller bomber varje gång invandrargängen smäller av en smällare i en container nere på gatan.
Citera
2016-12-28, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
... folk börjar näthata fyrverkerierna redan i November månad...

De började sälja Semlor dagen efter julafton på det lokala kondiset. Ur led är tiden ...
Citera
2016-12-28, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Vet inte hur det är där du bor, men där jag bor börjar det skjutas fyrverkerier redan i november.

Personligen skulle jag rösta för ett förbud mot smällare och raketer, om så bara för att slippa oroa mig för skottlossning eller bomber varje gång invandrargängen smäller av en smällare i en container nere på gatan.

Det där är ju en ren polisiär fråga och du har antagligen hjälpt till att rösta hit invandrargänget på gatan utanför också så att skrika efter ett förbud mot smällare är väl lite att angripa problemet från fel infallsvinkel..
Börja med att ringa polisen när det pågår dylik verksamhet på gatan utanför, ring varje gång, uppmana dina grannar att ringa dom med!
Jag bor i svensk glesbygd utanför allt vad stadsplanering heter.
Här får man t:ex avlossa upp till 5000 skott om året på egen mark utan att söka tillstånd, en granne en bit bort nyttjar det faktum ganska generöst.
Ligger inbäddad bland en massa 50 hektar hit och 100 hektar dit där det jagas älg, rådjur, vildsvin m.m så här kan det också smälla hela året utan att uppfattas som hotfullt.
Närheten till Remmene skjutfält gör också att tillvaron ibland förgylls av kulsprutesmatter, artillerield m.m
Bara för att jag har rediga grannar och inte orcer som du så måste du ju inte agitera för ett förbud mot någonting som ger vanliga människor 5 minuter effektiv fyrverkeritid max 2 gånger om året.
Citera
2016-12-28, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
De började sälja Semlor dagen efter julafton på det lokala kondiset. Ur led är tiden ...

Ett förbud mot att sälja innan den 27:e december och efter den 1:a januari hade löst problemet, schablonböter på 50.000:- om man gör det, alla fyrverkerihatare kan leka låtsasdetektiver och ringa en jourlinje som skickar ut polis omedelbums.
Citera
2016-12-29, 06:44
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995

Om någon oroar sig för skottlossning och bomber för att någon skjuter smällare, så torde man väl oroa sig för att någon blir knivstucken om man skär upp julskinkan också?
Citera
2016-12-29, 06:54
Medlem
Jag skulle inte vara ett dugg förvånad om ett förbud går igenom. Fyrverkerier är inget problem så länge man tar en liten gnutta ansvar för sina handlingar men visst, det finns totalidioter där ute. Alltså förbjuder man raketer, ni hör väl själva hur logiskt det är?

På gång att förbjudas är sedan bilar, det kan ske olyckor med dem, brödknivar, de kan användas som vapen, och blommor, det finns folk som är allergiska.
Citera
2016-12-30, 09:37
Medlem
Skorpion76s avatar
Jag tycker absolut att de borde förbjudas. Hundarna blir rädda för dem och varje år sker det olyckor där de som skjuter raketer inte sköter det på rätt sätt. Åldersgräns på 18 år finns redan, men den efterföljs inte och dessutom finns det alltid äldre ungdomar som köper ut till yngre. Det är dåligt.
Senast redigerad av Skorpion76 2016-12-30 kl. 09:40.
Citera
2016-12-30, 10:54
Medlem
scoremaxs avatar
Förbjud isåfall alkohol.

Finns väl knappast någonting som ger så många dråp, misshandel, Trafikolyckor..ja, dödsfall i stort plus allting annat.

Om man nu är sådan jävla do-gooder-riddare.

Historiskt sett så har ju just alkoholförbud visat sig funka jävligt bra.

Eller inte, men Why not, förbjud allt!
Citera
2016-12-30, 11:00
Medlem
Det är dags för ett förbud. De används som vapen, för att sprida rädsla och skräck.
är det egentligen någon som tycker om att se amatörer skicka upp fyrverkerier längre?
Citera
2016-12-30, 11:11
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
Det är dags för ett förbud. De används som vapen, för att sprida rädsla och skräck.
är det egentligen någon som tycker om att se amatörer skicka upp fyrverkerier längre?

Vilka använder dom som ett vapen för att sprida rädsla och skräck?
Citera
2016-12-30, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax

förortsungar/tonåringar. finns på nyheterna
Citera
2016-12-30, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ungdomar-skjuter-raketer-mot-bilar-i-malmo
http://www.dn.se/nyheter/sverige/fyrverkerier-mot-manniskor-och-hus/

etc etc etc etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in