Citat:
Ursprungligen postat av
fluff995
Vet inte hur det är där du bor, men där jag bor börjar det skjutas fyrverkerier redan i november.
Personligen skulle jag rösta för ett förbud mot smällare och raketer, om så bara för att slippa oroa mig för skottlossning eller bomber varje gång invandrargängen smäller av en smällare i en container nere på gatan.
Det där är ju en ren polisiär fråga och du har antagligen hjälpt till att rösta hit invandrargänget på gatan utanför också så att skrika efter ett förbud mot smällare är väl lite att angripa problemet från fel infallsvinkel..
Börja med att ringa polisen när det pågår dylik verksamhet på gatan utanför,
ring varje gång, uppmana dina grannar att ringa dom med!
Jag bor i svensk glesbygd utanför allt vad stadsplanering heter.
Här får man t:ex avlossa upp till 5000 skott om året på egen mark utan att söka tillstånd, en granne en bit bort nyttjar det faktum ganska generöst.
Ligger inbäddad bland en massa 50 hektar hit och 100 hektar dit där det jagas älg, rådjur, vildsvin m.m så här kan det också smälla hela året utan att uppfattas som hotfullt.
Närheten till Remmene skjutfält gör också att tillvaron ibland förgylls av kulsprutesmatter, artillerield m.m
Bara för att jag har rediga grannar och inte orcer som du så måste du ju inte agitera för ett förbud mot någonting som ger vanliga människor 5 minuter effektiv fyrverkeritid max 2 gånger om året.