Citat:
Ursprungligen postat av
Alpha101
I många yrken får man lov att hålla sig strikt logisk om man ska kunna leverera. Det gäller så väl tekniska jobb som helt andra. Hade utvecklare inte varit logiska så hade du inte haft någon dator, tv eller mobiltelefon. Det ligger miljontals strikt logiska arbetstimmar bakom dessa.
Jag har min beskärda del av både hög och lågnivåspråk i ryggsäcken så där håller jag med, dock är en tillgångsbubbla till viss del driven av psykologi och därmed inte 100% logisk och mätbar hur mycket du än skulle önska att så var fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpha101
Och du lär knappas vilja att läkaren på akuten, när du kommer in med magsmärtor, säger att dom får amputera benet på dig (utan någon som helst provtagning). Och när du undrar om dom inte tänker ta några prover, så svarar läkaren att det känns som att du har fel i benet, och att det där med att mäta är det bara robotar som gör.
Njae, din jämförelse haltar lite eftersom provsvar väldigt sällan ger resultatet 1 eller 0, utan mer är en bit i det pussel en läkare lägger för att ställa diagnos, här är även läkarens erfarenhet en viktig faktor, och den är ju knappast helt fakta och logikburen utan mer åt det "mjuka" hållet, dvs svår att mäta och definera, alltså något du ogillar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpha101
Nu får du svara att du hade gärna velat ha ett samhälle med sådana läkare och vara utan nalle/dator/tv.
Nej, kvacksalvare slipper jag helst, och angående vårt samhälle har ju digitaliseringen fört med sig både ett bekvämare liv på många sätt och för min egen del även en berikande karriär både ekonomiskt och själsligt.
Så, det är nog snarare du som vill ha binära läkare, eller?