Citat:
Ursprungligen postat av
Chalmeristen
Just det, det fanns aldrig några pengar
Jag beskrev just hur Kalls skapade de. Du får väl iaf se till att läsa de svar du får.
Inte konstigt att du släpar runt på sådana vansinnigheter som du gör om du totalvägra att ta in information.
Har du några frågor, så får du väl ställa de.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chalmeristen
allting baserades på vad Kalle och banken ansåg båten vara värd,
allting?
Försök vara lite mindre flummig.
För Kalle framstod båten mer intressant än vad han annars vill köpa för 10 kSEK. Det är Kalles val. Ingen annans.
Banken lägger sig inte vad ett sådan litet blancolån skall användas till. Den säkrar att Kalle har tillräcklig inkomst, för ränta och amorteringar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chalmeristen
och dessa värderingar är oftast liberala för banken vill låna ut mycket pengar.
Konspiratoriskt dravel.
Banken vill ha ett räntenetto och i det ingår att undvika kreditförluster.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chalmeristen
Nu lånar Kalle 10 tusen till på båten för båtmarknaden har gått upp säger någon.
Oklart för mig om banken går med på en båt som säkerhet. Då måste det finnas ett hinder för Kalle att sälja den, utan att lösa lånen. Finns det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Chalmeristen
Det är bara det att pengarna aldrig fanns. Kalle får 10 tusen på sitt konto som han tar ut och köper prylar för.
De finns i allra högsta grad. Hur fantiserar du annars om att säljaren skulle ha gått med på försäljningen?
Lämnar säljare i din fantasivärld ifrån sig båten utan att ha erhållit likviden??
För alla andra så ingår att säljaren erhåller betalning.
Du kan inte ha läst vad du själv skriver. Något fel är det iaf.
Och resten av ditt inlägg är lika smockfullt med verklighetsfrånvända galenskaper.
Läs igenom vad du själv skrivit. Och sedan vad jag skrivit. Tänk sedan igenom saken. Ordentligt.
Och återkom inte förrän du kan leda det du påstår i logisk/matematiska bevis.