Citat:
Hur var förhållandet mellan P och Annelie när de var tillsammans? Finns det någon indikation på där att han skulle kunna vara tänkbar GM där någon mördar sin flickvän? Jag tänker på om han var dominant, kontrollerande eller liknande? Jag har lite svårt att föreställa mig det då de fortsatt att umgås som vänner därför blir jag tveksam att han skulle blivit så våldsam gentemot Eva om hon, som det påstås, ville göra slut på ett förhållande som inte var mer utvecklat än att knappt någon kände till det.
Eller är det här diagnos ska pressas in, att förhållandet med just Annelie var normalt och behövs inte rotas i men när han var tillsammans med Eva var han sinnessjuk?
Eller är det här diagnos ska pressas in, att förhållandet med just Annelie var normalt och behövs inte rotas i men när han var tillsammans med Eva var han sinnessjuk?
Vem har sagt att förhållandet med A var helt normalt? Jag tycker f.ö. att P's förhållande med A. är väldigt intressant att diskutera, detta har tidigare knappt gjorts i tråden.
Personer som vet med sig att dom är "annorlunda" eller udda på ett eller annat sätt kan innerst inne vara "rädda" för relationer och dra sig för att flytta ihop med någon. I det här fallet så bodde ju P inte ihop med A. utan dom bodde på olika håll. Det skulle inte förvåna mig det minsta om P. inte ville bo ihop med A, han kanske ville slippa ha någon inpå sig eftersom han visste att hans "riktiga" personlighet förr eller senare visa sig och att hans ev. sjukliga eller negativa sidor och andra svagheter tids nog skulle blottläggas inför A. Därför kan det ha varit perfekt för P att ha A på ett betryggande avstånd så hon inte skulle ha möjligheten att kunna lära känna honom "på riktigt", den människa som han verkligen är.
Förhållandet verkar ha tagit slut under senare halvan av -86 detta kanske var tungt och en "svår "förlust" att leva med för P, ett förhållande på 3 år sätter givetvis sina spår. Vem vet kanske var det A som var P's livs kärlek, och något han aldrig riktigt kom över? Några månader senare i mars -87 avled hans pappa vilket även det måste ha haft en viss påverkan på honom på ett eller annat sätt.
Nej, det är klart att det inte ska pressas in en diagnos här, varför skulle det göras det? vad är det för ett konstigt uttalande?
Vem har påstått att P. var frisk när han var tillsammans med A och sinnesjuk när han var tillsammans med Eva? (om han nu ens var tillsammans med henne?), endast du och ingen annan, ett uttalande som är både hånfullt och oseriöst tycker jag. Kan man inte diskutera detta på ett seriöst sätt? hålla en schysst nivå på det vi diskuterar?
P. kan mycket väl ha blivit psykiskt labil efter att det tog slut med A. och fadern avled och kanske hamnat i någon form av livskris vad vet jag? Han lär dock knappast ha blivit psykiskt sjuk eller s.k. "sinnesjuk" som du drar till med.
Inte något som jag ensidigt skulle rikta in mig på av risk att hamna i ett nytt Sture.