2016-12-28, 19:07
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen-nescio
Men uppdateras den irl? de byter ju nest ställen titt som tätt?
Var 14e dag är det nest-migration (torsdagar har jag för mig), men ja den uppdateras av communityfolk som vill hjälpa varandra, fungerar väl bäst i storstäderna, vissa städer är helt tomma har jag sett.

Du ser ju själv confirmed/frågetecken, och kommentarer och datum så du kan se själv.
Senast redigerad av NirvanA 2016-12-28 kl. 19:13.
Citera
2016-12-28, 20:05
Medlem
Glorkass avatar
Var det inte tänkt att bulbasaur, charmander och squirtle skulle bli vanligare under eventet?
Hittills har jag sett och fått i ägg följande antal:
Bulbasaur: 0
Charmander: 0
Squirtle: 0

Tack för ingenting!

Har nu också råkat ut för en annan skandal, står nu på noll ägg och inga nya ägg kommer ur stoppen!
Är ute i en mindre stad över julhelgen, med bara två pokestop. Snurrat dessa fyra gånger idag utan att få ägg! Finns det "sterila" stop som inte föder ägg eller vafan är problemet??
Citera
2016-12-28, 20:35
Medlem
kryptonits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Var det inte tänkt att bulbasaur, charmander och squirtle skulle bli vanligare under eventet?

Tack för ingenting!

Har nu också råkat ut för en annan skandal, står nu på noll ägg och inga nya ägg kommer ur stoppen!
Är ute i en mindre stad över julhelgen, med bara två pokestop. Snurrat dessa fyra gånger idag utan att få ägg! Finns det "sterila" stop som inte föder ägg eller vafan är problemet??

Vad gäller bulbasaur, charmander och squirtle så är det inte än:

Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Eventet är här! http://pokemongolive.com/en/post/holiday2016/

- En gratis single use incubator varje dag när du är på ditt första pokestop (25 dec till 3 jan)
- Större chans att få baby pokemon i ägg
- Större chans att hitta starter pokemon 30 dec - 8 Jan
- Lures varar i en timme
- Santa Pikachu stannar längre

Riktigt jävla nöjd med detta
Citera
2016-12-28, 20:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas

Tack för ingenting!

Finns det verkligen "mindre städer" med bara 2 pokestop? Har du verkligen varit runt överallt? Vet orter med <2000 invånare som har ~10 pokestop. 2 lät väldigt lite
Citera
2016-12-28, 22:46
Medlem
Glorkass avatar
Japp, i centrum finns bara två stops och ett gym, sen finns ytterligare två spridda stops i utkanterna, sen är det slut. Annat det än vad jag är van vid från mitt hem i huvudstaden.
Citera
2016-12-29, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Har kläckt runt femtio ägg sedan eventet startade, har fått följande babies:

Pichu 2
Cleffa 1
Igglybuff 5
Togepi 3
Elekid 1
Magby 3

Saknar nu bara 9 candies för att evolva Togepi till en Togetic samt Smoochum (baby Jynx) sen är Europadexet fyllt igen

Edit: 23:e december hade jag kläckt 657 ägg, nu 746. Tiden går fort när man har roligt. Eller nåt i den stilen

kul att hitta denna tråd! själv har jag 22 candies kvar till Togepi evolve som är den sista jag saknar (inkl.regionspecifika).
Citera
2016-12-29, 15:18
Medlem
halvljuss avatar
Hurra! Fick min första bebispokemon i dag! En Magby. Hittade dessutom hela två Dratini, så minst sagt en lyckad runda .
Citera
2016-12-29, 15:49
Det blev min första också!!!
Citera
2016-12-29, 15:49
Medlem
Yamals avatar
Sååååååå vilka är taggade på eventet imorn? Är lvl 28 och har inte någon av evolutionsen till Charmander eller Bulbasaur, behöver runt 30 candy för Bulba och kanske 70 candy till Charmander, börjar runt 19.00 antar jag?
Citera
2016-12-29, 16:17
Medlem
NirvanAs avatar
Hållit ett gym i över 2 veckor, har levlat upp och nu kan jag inte poweruppa min favorit .. Priset man får betala för enkla inkasserade coins..

Man ska definitivt välja ett gym som inte går att nå via väg/bil utan man måste gå en bit för att nå det (då tar man bort bilåkande-only-spelare), sen ska man träna upp ett lvl 4-8 gym (när det inte är gigantiska mängder prestige som krävs) och sen ha turen att de i ditt lag har höga pokemons och sedan fortsätta levla det till lvl10, sen ska du lägga in den med högst CP oavsett då risken att åka ur minskar om nån börjar ta ner gymmet men inte orkar hela vägen.

Väldigt bra upptränare har jag märkt är Raticate med bite-hyperbeam runt 1000CP för den lägst stående som kan ha runt 2000. Ta ner den med typ 2 av dina råttor, lämna, gaina 500, repeat... inget nytt under solen men... se till att samla på Raticate med bite-hyperbeam.

Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Sååååååå vilka är taggade på eventet imorn? Är lvl 28 och har inte någon av evolutionsen till Charmander eller Bulbasaur, behöver runt 30 candy för Bulba och kanske 70 candy till Charmander, börjar runt 19.00 antar jag?

Jag behöver inte ens eventet längre för att fylla EUROpokedex, gick så mycket med ivysaur senaste dagarna och fick ett ägg med 9 bulbasaurcandy i, däremot bulbasaurs att poweruppa venusaur och massor av charmander då min charizard fick sämsta moveset tackar man ju inte nej till

Undra om spawnraten blir som halloweeneventet med gastly och cubone... alltså bokstavligen ÖVERALLT, det hade varit kul
Senast redigerad av NirvanA 2016-12-29 kl. 16:21.
Citera
2016-12-29, 17:01
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hållit ett gym i över 2 veckor, har levlat upp och nu kan jag inte poweruppa min favorit .. Priset man får betala för enkla inkasserade coins..

Man ska definitivt välja ett gym som inte går att nå via väg/bil utan man måste gå en bit för att nå det (då tar man bort bilåkande-only-spelare), sen ska man träna upp ett lvl 4-8 gym (när det inte är gigantiska mängder prestige som krävs) och sen ha turen att de i ditt lag har höga pokemons och sedan fortsätta levla det till lvl10, sen ska du lägga in den med högst CP oavsett då risken att åka ur minskar om nån börjar ta ner gymmet men inte orkar hela vägen.

Väldigt bra upptränare har jag märkt är Raticate med bite-hyperbeam runt 1000CP för den lägst stående som kan ha runt 2000. Ta ner den med typ 2 av dina råttor, lämna, gaina 500, repeat... inget nytt under solen men... se till att samla på Raticate med bite-hyperbeam.

Jag behöver inte ens eventet längre för att fylla EUROpokedex, gick så mycket med ivysaur senaste dagarna och fick ett ägg med 9 bulbasaurcandy i, däremot bulbasaurs att poweruppa venusaur och massor av charmander då min charizard fick sämsta moveset tackar man ju inte nej till

Undra om spawnraten blir som halloweeneventet med gastly och cubone... alltså bokstavligen ÖVERALLT, det hade varit kul
Haha ye, man hoppas ju lite på det! Blir att ta på sig vinterkläderna & geeka ute tills jag har mina evolves iaf, bra IV eller inte : >
Citera
2016-12-29, 17:13
Medlem
janssonkarls avatar
Hej!

Något nytt om att det spawnas fler pokemon, jobbar på en ö där det bor 1500 människor och det finns ett pokestop har idag på kanske totalt 1 timmes spelande fångat, aerodactyl, venusaur, onix och 2 ditto. utöver mycket annat bra, aero och venu var inom 30 minuter.

Såg att jag nu fått ihop 100 dratini godisar på min buddy. 250 km har jag gått den ända buddyn jag haft funderar på porygon just nu dock

MVH JK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in