2016-12-28, 20:20
Bannlyst
Någon som har någon info om en bilfirma vid namn Bilomarin i sthlm Ab?

Dom har vid två tillfällen försökt köpa min bil, dom har en "kund" på den, dvs förmedling.
När jag ifrågasätter varför deras "kund" inte kan komma och titta på bilen själv så slänger dom på luren i örat på en.

Luktar skumt på lång väg och att vara trevliga i telefon borde dom träna på.

Har dom ringt på din bil så kanske man borde tänka efter
Citera
2016-12-29, 00:46
Medlem
Är det någon här som har erfarenhet av Car-Center Sthlm?

http://www.carcentersthlm.se/
Citera
2016-12-31, 15:23
Medlem
Link85s avatar
Någon som har erfarenheter om "Nyköpings Bil Marknad" samt "Bilia Sisjön" i Göteborg?
Citera
2017-01-15, 10:00
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr650s
Denna firma fick sin F-skatt indragen 2016. Det har varit ett flertal husrannsakningar i deras lokal i Klockartorpet. Kronofogden har satt lås på deras lokaler nere i Butängen.
De har inte lämnat in något årsbokslut sedan 2014.

Joråsåatt, jag hade nog inte vare sig köpt bil eller satt ut en bil till försäljning där...just saying.

Tillochmed så att sonen i familjen fått lämna ifrån sig sin rs4 och den feta guldkedjan han hade förr
Han såg så ledsen ut på gymmet förra månaden. Stackare! Att man inte ska få vara hur kriminell som helst här i Sverige! Vart är vi på väg?! Öppna era hjärtan för tusan
Citera
2017-01-18, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanlofvensmamma
Varnar ALLA för skruvat. Väntat på en del i 1 vecka som skulle kommit efter 2 dagar. Fått ställa in semester. Min del ska komma om ytterligare en vecka. Avbeställde skiten, bad kundservice som var otrevliga både på mail och telefon o dra åt helvete, och beställde från autoexperten. Tog en dag, rullade in i verkstaden. Monterat o färdigt!

Beställ ALDRIG från skruvat. Pinsammaste företaget, dessutom verkar det som dom gör massa fake recensioner om sig själva på trustpilot!

Mvh

Har samma erfarenhet av skruvat, varan fanns i lager på deras hemsida så tänkte det tar väl någon dag innan man får den.

Var lite panik så beställde, tog 3 veckor innan jag fick den och kunde använda bilen. Dryg kundtjänst som tyckte dom inte gjort något fel.
Citera
2017-01-19, 20:48
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Men varför i herrans namn gör du bilaffärer med zigenare?

Nu ska ni få höra. Den absolut bästa begagnadebilhandlaren i Norrköping drivs av en zigenare. Även hans bror sägs driva ännu en mycket bra bilfirma. Då detta är en tråd för varningar om oseriösa bilhandlare skriver jag inte ut namnet på firman här. Dessa två utgör troligen undantaget som bekräftar regeln. Bra bilar, priser, bemötande och uppföljning.
Citera
2017-02-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NumberLock
Är det någon här som har erfarenhet av Car-Center Sthlm?

http://www.carcentersthlm.se/

Köpt ett par bilar där ifrån, köper/säljer mycket och dom är helt OK. Dem som skrivs på blocket har stämt alla gånger för min del och bilarna har varit som utlovat.
Citera
2017-02-01, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mossigagubben
Har samma erfarenhet av skruvat, varan fanns i lager på deras hemsida så tänkte det tar väl någon dag innan man får den.

Var lite panik så beställde, tog 3 veckor innan jag fick den och kunde använda bilen. Dryg kundtjänst som tyckte dom inte gjort något fel.

Beställde en motor från dom för 1år sen den kom fram på 2 dygn
Citera
2017-02-07, 14:26
Medlem
dovAkins avatar
Kindwalls verkstäder? Läst både bra och dåliga recensioner på nätet.

Erfarenheter ?
Citera
2017-02-22, 09:54
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Kindwalls verkstäder? Läst både bra och dåliga recensioner på nätet.

Erfarenheter ?

Nya erfarenheter har jag inte men på 90-talet var det en ren chansning att lämna in bilen hos dem, om de över huvud taget gjorde något med bilen så var det lekskole kvalite på jobbet. Service tog de fullt betalt för men det enda de gjorde var att sätta en stämpel i serviceboken.
Det här är som sagt rätt länge sedan men om de inte har bytt ut hela personalen så kan det vara likadant fortfarande.
Citera
2017-02-22, 14:37
Medlem
Brinkas avatar
https://www.blocket.se/alvsborg/Jeep_Grand_Cherokee___Gor_det_sjalv_71759632.htm?c a=15&w=3

Vill varna för den här försäljaren. Han säljer en del Jeep på blocket lite då och då.

Han kallar sig Ulf, bor i Herrljunga och säger sig köpa defekta Jeep/Chrysler bilar för att reparera dem och sedan sälja. Bilarna han äger är registrerade på HOG FARM SWEDEN, BOX 535, 114 79 STOCKHOLM vilket han säger är sitt eget bolag registrerat i Thailand.

Jag har köpt en Jeep av honom tidigare, han är mycket trevlig och tillmötesgående.

Mitt tips, köp inte bil utav honom.
Citera
2017-02-23, 00:57
Medlem
trenbiffs avatar
Borde man inte vända sig till officiela reperatörer? Jag vågar iallafall inte lämna in min till skumrasken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in