2016-12-28, 12:02
Medlem
Klubbarna har lyckats, många som borde varit med som inte är med och tvärtom. Det snuten utgår ifrån och stirrar sig blind på har numera blivit något som då även kan användas emot dem.
Citera
2016-12-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revalutian
Expressen idag: http://www.expressen.se/nyheter/de-leder-mc-gangen-dar-du-bor---har-ar-listan/

Några reflektioner från Expressens lista, och den här tråden m.m:

1. Snittåldern på ledarna verkar extremt hög. 50+ måste ju vara lastgammalt för en yrkeskriminell. Har gängen problem med återväxt, eller tar det helt enkelt lång tid att komma upp sig? Åldrarna antyder ju att de här organisationerna borde ha tendens att sanera sig själva.

2. Lokalavdelningarna förefaller ha väldigt få medlemmar. Bygger konceptet på någon slags pyramidspel med en himla massa underhuggare, eller är de här organisationerna helt enkelt mindre än vad media vill ha det till?

För övrigt... HA Norrland??? Jag kan tänka mig trevligare nöjen än att sladda runt på en kass gammal Harley på isiga vägar i minusgrader...
Citera
2016-12-28, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Bygger konceptet på någon slags pyramidspel med en himla massa underhuggare, eller är de här organisationerna helt enkelt mindre än vad media vill ha det till?

Exactamundo!

Ganska likartat koncept bland alla de stora 1% klubbarna.

Precis som ett pyramidspel så fungerar det endast så länge expansionen fortsätter. Skulle det stanna av krakelerar hela bygget. Det måste alltid finnas folk som står med mössan i handen och ber att få komma med. Fullvärdiga medlemmar gör sällan skitgörat.

Kat 1. Supporter/Hangarounds/Prospect etc eller vad nu respektive organisation kallar dem. Har potential att avancera. Lite allmänt slavgöra och ska det begås något våldsbrott eller annat får de visa sin motivationsnivå till att bli medlemmar. Brukar ha en bikerbakgrund, iaf när det gäller HA Sverige. I Bandidos Sverige verkar det vara lite si eller så med den saken. Till Outlaws Sverige är det väl bara överblivet bottenskrap med dödslängtan som söker sig....

Kat 2. Red and White Crew, X-Team, etc. Nyttiga idioter / Kanonmat som sällan avancerar till fullvärdiga medlemmar.

Kat 3. Övrigt löst folk som ser upp till sina "idoler" eller på annat sätt står i skuld etc.
Citera
2016-12-28, 23:48
Medlem
1procentares avatar
En sak som slog mig är att varenda person som är med i antingen HA eller bandidos är extremt muskulösa. Alla har ju armar som mina lår? Hur är detta möjligt? Gymmar dom 24/7?
Citera
2016-12-28, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1procentare
En sak som slog mig är att varenda person som är med i antingen HA eller bandidos är extremt muskulösa. Alla har ju armar som mina lår? Hur är detta möjligt? Gymmar dom 24/7?
Eller kurar?
Citera
2016-12-29, 00:11
Medlem
Citat:

Haha.... dagens garv. Visst finns det ett antal stycken som är rätt bitiga. Men de flesta ser ut som vilken lönnfet 40+ Svenne som helst. Där finns fler isterbukar än kroppsbyggare den saken är klar .
Citera
2016-12-29, 01:12
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime.News.Goinge
Haha.... dagens garv. Visst finns det ett antal stycken som är rätt bitiga. Men de flesta ser ut som vilken lönnfet 40+ Svenne som helst. Där finns fler isterbukar än kroppsbyggare den saken är klar .
Allt handlar om hjärna. Du behöver inte vara stor fysiskt det räcker att du använder hjärnan. Men visst skrämmer det när man är stor och stark som bamse. Hehe.
Citera
2016-12-29, 10:24
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Förmodligen du som har extremt tunna och spröda ben i så fall...
Citera
2016-12-29, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Några reflektioner från Expressens lista, och den här tråden m.m:

1. Snittåldern på ledarna verkar extremt hög. 50+ måste ju vara lastgammalt för en yrkeskriminell. Har gängen problem med återväxt, eller tar det helt enkelt lång tid att komma upp sig? Åldrarna antyder ju att de här organisationerna borde ha tendens att sanera sig själva.

2. Lokalavdelningarna förefaller ha väldigt få medlemmar. Bygger konceptet på någon slags pyramidspel med en himla massa underhuggare, eller är de här organisationerna helt enkelt mindre än vad media vill ha det till?

För övrigt... HA Norrland??? Jag kan tänka mig trevligare nöjen än att sladda runt på en kass gammal Harley på isiga vägar i minusgrader...

Skulle vara kul att se en HA-väst utanpå skoteroverallen och feta dubbdäck på hojen...
Citera
2016-12-29, 13:15
Medlem
1procentares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Förmodligen du som har extremt tunna och spröda ben i så fall...

Jag är thaiboxare så det är inte så konstigt, tjocka ben e ju skitfult. Nu snackar jag inte bodybuilders utan alla e grova. Alla väger minst 100 kg. Ne tanken slog mig, ser man alla kriminella eller mc så är dom väldigt grova, grova händer, hals med feta kedjor osv.

Kan det vara så att alla kör anabola möjligtvis eller helt enkelt så dricks det mycket bir och mat på träffarna :P
Citera
2017-01-01, 20:13
Medlem
Citat:
Jag är thaiboxare så det är inte så konstigt, tjocka ben e ju skitfult. Nu snackar jag inte bodybuilders utan alla e grova. Alla väger minst 100 kg. Ne tanken slog mig, ser man alla kriminella eller mc så är dom väldigt grova, grova händer, hals med feta kedjor osv.

Kan det vara så att alla kör anabola möjligtvis eller helt enkelt så dricks det mycket bir och mat på träffarna :P

Många tränar både för att ha bra fysik och anabola?Nä det är olagligt
Citera
2017-01-02, 02:11
Medlem
Nu på nyår var jag på en privat fest i luleå området. Allt var skönt och alla var glada, en person som försökt att slåss med minst 3-4 pers och jag var en av dom.

På slutet av kvällen var jag och min kompis utanför och väntade på skjutsen, skulle dra in för att pissa men nlev tjafs med en kille från RWC som ville slåss och sa hela tiden han skulle dra fram "nian". Han slog lite på mig men jag är ingen liten kille precis och är erfaren inom sporten ville inte göra nåt onödigt. Sen efter han jagat mig och kompisen 1km bort så drog han fram fingerpistol och låtsades skjuta. Garvade rejält senare, varför vill man bråka med nån som ska gå på toaletten?
Senast redigerad av Sinaku 2017-01-02 kl. 02:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in