Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-12-28, 21:24
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ja usch, det kanadensiska hotet är en extrem fara, Trump borde verkligen bygga en mur mot Kanada eller rent av invadera dem...Twitter påståenden om illegala röster är inte bevis för obehöriga röster (Illegala invandrare som skulle ha röstat) sluta tramsa.
Bevisen kommer. Än så länge handlar det om ett antal dokumenterade småfusk, men jag litar på att det tillsätts en ordentlig undersökning inom kort.

Du tjatar fortfarande om din mur mot Kanada. Har vi inte ältat klart dina suspekta fantasier redan?

Hur som haver är valet avgjort och den bäste mest välrenommerade herren vann - Trump.

Är det inte dags att torka tårarna och gå vidare med livet.? Var glad över att det inte blir något krig mot Ryssland. De deplorable räddade jorden!
2016-12-28, 21:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Bevisen kommer. Än så länge handlar det om ett antal dokumenterade småfusk, men jag litar på att det tillsätts en ordentlig undersökning inom kort.

Du tjatar fortfarande om din mur mot Kanada. Har vi inte ältat klart dina suspekta fantasier redan?

Hur som haver är valet avgjort och den bäste mest välrenommerade herren vann - Trump.

Är det inte dags att torka tårarna och gå vidare med livet.? Var glad över att det inte blir något krig mot Ryssland. De deplorable räddade jorden!

Muren mot Kanada är ett rakt hån mot Expertens så kallade bevis för fuskandet där hans egna bevis sa att 44% av obehöriga väljare var vita medan Latinos var omkring 12-20%

Så det är väl snarare ni som ska sluta leta efter bortförklaringar, acceptera och gå vidare i väntan på att se vem Trump faktiskt är, ingen av oss (Skeptiker som supportrar) kan säga rakt och ärligt att vi vet med 100% hur han kommer att bli, speciellt inte efter att han erkände att vissa aspekter (Drain the Swamp och Lock her upp) endast var "trams" (kommer inte på ett bättre ord så det får ersätta tills någon annan kan komma med ett bättre ord) från hans sida och att han inte menade det.

Han kan som jag tidigare har sagt bli en frisk fläkt men han kan lika väl vara domedagen för hela högervinden då han kan bevisas vara en lurendrejare och en "falsk profet"
2016-12-28, 21:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Förklara. Det måste vara något med valsystemet som jag inte kan.

Blir det för mycket extremism låtande från senatorer så kommer väljarna att fly till näst bästa alternativet, Demokraterna hade det problemet under förra senatorvalet när de började låta som bibelrunkare vilket ledde till att det republikanska partiet van stort, börjar republikanerna bli för svamliga eller börjar låta som riktiga galningar ala Palin så kommer demokraterna eller något annat parti att få ett enormt svängrum. (Extremism oavsett från vem funkar inte i alla lägen)
2016-12-28, 21:47
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Muren mot Kanada är ett rakt hån mot Expertens så kallade bevis för fuskandet där hans egna bevis sa att 44% av obehöriga väljare var vita medan Latinos var omkring 12-20%

Så det är väl snarare ni som ska sluta leta efter bortförklaringar, acceptera och gå vidare i väntan på att se vem Trump faktiskt är, ingen av oss (Skeptiker som supportrar) kan säga rakt och ärligt att vi vet med 100% hur han kommer att bli, speciellt inte efter att han erkände att vissa aspekter (Drain the Swamp och Lock her upp) endast var "trams" (kommer inte på ett bättre ord så det får ersätta tills någon annan kan komma med ett bättre ord) från hans sida och att han inte menade det.

Han kan som jag tidigare har sagt bli en frisk fläkt men han kan lika väl vara domedagen för hela högervinden då han kan bevisas vara en lurendrejare och en "falsk profet"
Tror du jag och Experten är samma person? Varför skriver du annars hån riktat mot Experten när du citerar mig? Mycket konstigt av dig, måste jag säga. I fortsättningen kan jag alltså inte vara säker på om det är till mig eller någon annan du skriver, när du citerar mig. Okej. Då vet jag det.

Jag behöver inga bortförklaringar. Bara kul att reta de som drar upp "popular vote" som om deras bjäfsande skulle ha någon betydelse.
2016-12-28, 21:51
Medlem
Citat:
Blir det för mycket extremism låtande från senatorer så kommer väljarna att fly till näst bästa alternativet
Är det val till senaten nästa år?
2016-12-28, 22:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Är det val till senaten nästa år?

Jag har för mig att senatorvalet är nästa år...men jag kan minnas det fel
2016-12-28, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är lite väl mycket nu, ja. Men sen är frågan vad som är spel runt Trump, och vad som är Trump själv. Det verkar inte ens vara han själv som skriver tweets längre. Kolla på den här t.ex. (en av de senaste)

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/813945096269860866

"Thanks Donald!". Det har inte Donald själv skrivit, och det var inte vidare snyggt av den anställde som skulle låtsas vara Trump att göra ett sånt misstag. Vem har skrivit alla Israeltweets?

Jodå det är säkert han som har skrivit det. Han talar ofta om sig själv i tredje person.
2016-12-28, 23:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jodå det är säkert han som har skrivit det. Han talar ofta om sig själv i tredje person.

Har du något som backar det?

För det om något är ett dåligt tecken
2016-12-28, 23:48
Medlem
heiss avatar
Citat:
han kan lika väl vara domedagen för hela högervinden då han kan bevisas vara en lurendrejare och en "falsk profet"
"Change is Gonna Come" they've said.. "Choose hope" they've told us.. Och tillslut kom det. Bättre sent än aldrig, thanks Donald!
Trump massproducerar hope and change bara via säga vad han tycker och tänker, han är presidenten först om en månad.

https://twitter.com/SR_gmvarlden/status/797027031666016256
Senast redigerad av heis 2016-12-28 kl. 23:57.
2016-12-28, 23:55
Medlem
Citat:
Har du något som backar det?

För det om något är ett dåligt tecken

Det är bara att lyssna på hans tal:

http://us.blastingnews.com/news/2016/11/donald-trump-starts-rambling-in-the-third-person-during-odd-campaign-speech-001229161.html
2016-12-29, 01:20
Medlem
Citat:

Glöm din kära Kanada-mur nu. Trump kommer vinna i nordöst nästa presidentval trots alla kanadensare som röstar. Kom ihåg att du bad om "studien" eller "källan" och jag gav den till dig. Du ska vara tacksam, inte försöka flamsa. Det funkar inte för dig.

Citat:
Jag har för mig att senatorvalet är nästa år...men jag kan minnas det fel

Precis som varje gång du skriver "jag kan minnas fel" så minns du fel. Kongressvalet sker naturligtvis i november 2018.
2016-12-29, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterst.Krankt
Ska Trump heja på denna förflyttning eller även ta del av den? Ska han gå emot FN och många andra staters åsikter i frågan? Hur ska han lyckas med det?

Vad babblar du om? Om Obama och Kerry lagt veto mot senaste FN-tramset så hade de "gått emot FN och många andra staters åsikter i frågan".

Det är inte direkt ovanligt att detta sker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in