Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-12-28, 20:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Med "väljare" menar jag givetvis de som faktiskt går och röstar. Kanske var otydligt. Hillary fick några illegala att rösta på henne i ett par delstater. Det var allt.

Ja usch, det kanadensiska hotet är en extrem fara, Trump borde verkligen bygga en mur mot Kanada eller rent av invadera dem...Twitter påståenden om illegala röster är inte bevis för obehöriga röster (Illegala invandrare som skulle ha röstat) sluta tramsa.
2016-12-28, 20:29
Medlem
baggebo1s avatar
Netanyahu är också med i det pågående spelet kring demokraterna/Israel/Trump. Mannen som tog avstånd från Trumps uttalande om muslimer och vägrade uttala ett ord i stöd under hela valkampanjen är nu Trumps bästa vän:
Citat:
President-elect Trump, thank you for your warm friendship and your clear-cut support for Israel!
https://twitter.com/netanyahu/status/814129958385831936
2016-12-28, 20:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Man kan ju alltid använda andra regler efter matchen är färdigspelad, men det leder ingen vart. Hade det varit popular vote som gällde hade förmodligen Trump vunnit även det. Då hade kampanjen sett helt annorlunda ut.

Fortsätt räkna antalet hörnor när du förlorat 5-0 i mål. Det är du som är idioten och förloraren.

Du menar att om elektorssystemet inte hade funnits så hade de som röstade på Hillary istället röstat på Trump? Vilka pajaser det finns.
2016-12-28, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Netanyahu är också med i det pågående spelet kring demokraterna/Israel/Trump. Mannen som tog avstånd från Trumps uttalande om muslimer och vägrade uttala ett ord i stöd under hela valkampanjen är nu Trumps bästa vän:

https://twitter.com/netanyahu/status/814129958385831936

Hur är detta inte totalt och extremt väntat? Jag har redan förklarat för dig varför Nettan "tog avstånd" från Trump. Ska jag behöva göra det igen?

Fysisk förflyttning av palestinierna kommer att hända. Börja grina redan nu om du vill.
2016-12-28, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Det är sedan länge konstaterat att ytterst få obehöriga röstar i valen så det FOX-struntet kan du släppa nu.

Hillary fick en klar majoritet av väljarnas röster. Det amerikanska folket vill gå åt vänster, inte till tokhöger som Trumpen vill. Enda anledningen till att han blev president är att USA har kvar ett valsystem från 1700-talet.

Du vet om att unga EU har ett liknande valsystem va? Ingen som klagat på det och det lär inte hända heller förrän det visar sig ofördelaktigt för etablissemanget. Precis som i USA.
2016-12-28, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hawka
Du var nyss bergsäker på att Trump aldrig kunde vinna, nu vann han enkelt trots att Clinton spenderade summor stora som länders BNP på sin kampanj.

Om du misstolkade situationen så grovt för bara ett par månader sedan, varför ska vi tro dig nu, speciellt nu när Trump stiger i popularitet.

Det är skillnad på troll och sådana som är psykiskt sjuka eller instabila. Efter en så här lång tråd så märker man skillnaden.

Republikanerna kommer att vinna så mycket att de på egen hand kan ändra i konstitutionen.
2016-12-28, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Hur är detta inte totalt och extremt väntat? Jag har redan förklarat för dig varför Nettan "tog avstånd" från Trump. Ska jag behöva göra det igen?

Fysisk förflyttning av palestinierna kommer att hända. Börja grina redan nu om du vill.

Ska Trump heja på denna förflyttning eller även ta del av den? Ska han gå emot FN och många andra staters åsikter i frågan? Hur ska han lyckas med det?
2016-12-28, 20:55
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Du menar att om elektorssystemet inte hade funnits så hade de som röstade på Hillary istället röstat på Trump? Vilka pajaser det finns.

Trump hade fått fler röster i till exempel Kalifornien. Dels pga att han skulle förlägga stora delar av kampanjen där, men även för att republikaner som annars stannar hemma i hopplösa stater då skulle gå och rösta.

Men det blir bara spekulationer. Det vi vet är att Trump vann och att din människofientliga ideologi fick retirera.
2016-12-28, 20:59
Medlem
Citat:
Du var nyss bergsäker på att Trump aldrig kunde vinna, nu vann han enkelt trots att Clinton spenderade summor stora som länders BNP på sin kampanj.

Om du misstolkade situationen så grovt för bara ett par månader sedan, varför ska vi tro dig nu, speciellt nu när Trump stiger i popularitet.

Jag har sen över ett år varit bergsäker på att han skulle vinna.

Jag uppfattar Trump som otroligt instabil. Och på grund av det kommer han att ta beslut som är galna. Förutom det så kan han väldigt lite om politik och om omvärlden och det förbättrar ju knappast läget.

Att han stiger nu är också något som kommer att få honom att falla från högre höjd och göra folk galna.

Att Trump också drar in en massa republikanska politiker gör ju att han Trump kommer att färga av sig på dem och därför så kommer Dems att vinna nästa år.
2016-12-28, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blim
därför så kommer Dems att vinna nästa år.
Förklara. Det måste vara något med valsystemet som jag inte kan.
2016-12-28, 21:19
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det är sedan länge konstaterat att ytterst få obehöriga röstar i valen så det FOX-struntet kan du släppa nu.

Hillary fick en klar majoritet av väljarnas röster. Det amerikanska folket vill gå åt vänster, inte till tokhöger som Trumpen vill. Enda anledningen till att han blev president är att USA har kvar ett valsystem från 1700-talet.
Jaja, det är alltid viktigt för barn att ändra reglerna efter att matchen är avgjord. Det handlar om runt 2,5 miljoner illegala som röstade i valet. Att du mest litar på köpt skvallermedia ägt av globala företag är kanske inte så mycket att skylta med.

Var det inte Ryssarna som ordnade att Trump vann också? Hörde det på CNN och läste det i Aftonbladet.

Men gnäll vidare över the "popular vote" som saknar betydelse. Det är skönt att se er gråta.
2016-12-28, 21:21
Medlem
Japhys avatar
Citat:
USA har ett annat valsystem

Det finns där för att Dems ska ha en chans, skulle man använda svensk modell hade Trump vunnit en jordskredsseger eftersom han hade kunnat kampanja i Kalifornien och New York.

Om du kollar på en karta så vann Trump i 2100 av 2150 distrikt, det är ett blått hav med ett par små röda fläckar.
Ja. jag vet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in