Citat:
Det är skillnad på att analysera andras val och att upphöja sina egna preferenser till ett ideal för samtliga. Om du på allvar älskade pluralism skulle du inte resonera så här, då skulle du förstå att andra har annorlunda livsstil än du och att de därför har andra preferenser. Förstår du inte det är du inskränkt även om du inbillar dig själv att du inte är det.
Det finns ingen objektiv sanning som säger om en villa ute i obygden är bättre eller sämre än en liten 1:a i innerstan. Allt beror på subjektiva preferenser. Om man t.ex. veckopendlar är kanske just den lilla 1:an det självklara valet framför en villa i förorten.
Det finns ingen objektiv sanning som säger om en villa ute i obygden är bättre eller sämre än en liten 1:a i innerstan. Allt beror på subjektiva preferenser. Om man t.ex. veckopendlar är kanske just den lilla 1:an det självklara valet framför en villa i förorten.
Fråga: har jag skrivit såhär: "Alla ska bo och tycka som jag, alltid".
Svar: nej
Så lägg av ...Jag råkar kritisera ett par lägenhetsköp, och så blir jag kallad stalinist och lite annat fult

Det är ju skitlöjligt.
Jag förstår att 99% av alla människor inte är som jag - har jag ändå rätt att kritisera? Ja.
Var hamnar vi utan kritik? I ett IQ-befriat träsk.
Det måste finnas nåt sunt kriterium för vad som är en bra bostad, men du tycker inte det, och du kommer väl att applådera när en oventilerad jordkällare säljs för 10 miljoner
För nån ville ha det så, och då ska jag och alla andra hålla käften

Joråserusåatte ... som sagt var, detta kallas pissliberalism.
Vi får inte problematisera andras val, för då är vi stalinister
Och detta slappa tänkande finns tryggt inbäddat i bostadsbubblan ...
På med skygglapparna, låt alla vara de risktagare de innerst inne vill vara, sköt ditt och skit i resten ... denna livsstil kanske är skön ett tag, men den är inget att bygga en ekonomi på ...
Och bubblan växer och växer ...