Citat:
Ursprungligen postat av
Glidarmannen
Jag håller med om att frågorna var lite väl lätta, totalt sett. Dock tycker jag att han var bra och spelade livlinorna bra förutom att han tog 50/50 efter att hans polare var stensäker på Poutiers.
50/50 på flaggfrågan hade inte varit dumt att ha, nu vek han inte ut sig i något längre resonemang men hade han kunnat en eller kanske två flaggor hade det varit annorlunda.
Ja, man kan vrida och vända på när 50/50 skulle använts. Personligen hade jag litat på vännen där och tanken på att ha använt 50/50 på flaggfrågan och fått kvar Somalia som felaktigt alternativ hade ju varit mumma...
Citat:
Ursprungligen postat av
peterj76
Speciellt med tanke på att publiken de tar in uppenbarligen är efterbliven.
Jag tycker alltid publiken antingen ser ut att vara 15-16 år (vilket i sig begränsar kunskaperna) eller pensionsmässig (vilket även det begränsar kunskaperna) det är sällan jag tycker mig se en blandning. Det leder ofta till att det antingen är en "kan allt om Bieber"-publik eller en "Kan allt om Ragnar Dahlberg"-publik.
Personligen är jag förvisso inte pensionär men jag hade bara använt publiken som en livlina att lita på om det handlat om dagens ungdomskultur och ungdomsmusik (jag är röten på radiomusik t.ex.).