2016-12-28, 07:00
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
Dom sa i dom danska nyheterna (tror kanske det var TV2), att sjön ligger väldigt tätt på avfarten till motorvägen, så det vill inte vara svårt att köra från Korsør i bil och slänga Emilie i sjön.

Den gemensamma nämnaren, känd för oss, är för närvarande motorvägen. BO var tvungen att passera den påväg hem och sågs då kanske av GM. Fyndplatsen ligger bara ett par hundra meter från en avfart från motorvägen.

Då blir frågan varför GM valde just den avfarten för dumpning? Han passerar flera avfarter före denna på vägen från Korsør, förvisso ser flera av dessa ut att ha tätare bebyggelse men ändå och varför svänga vänster upp till sjön efter avfarten istället för höger?
Citera
2016-12-28, 07:07
Medlem
Vem är ute och kör bil kl 04.00 på morgonen?
Fanns det en möjlighet att någon kunde se om hon klev in i bilen frivilligt eller inte?
Varför lämnade väninnorna henne? Det var väl den sommaren som Lisa Holm blev mördad?
Citera
2016-12-28, 08:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Hon var 17 år så det känns mer rimligt att anta att hon drack medköpt alkohol på stan än på något uteställe.

Men troligtvis inte på cafet. Men ofta är uteställena inte lika hårda på legkontroll med tjejer så det är ganska troligt att de faktiskt kommit in på något ställe med 18 eller 20 års gräns. Och de gick väl till vattenpipcafeet först. Ofta har de ju någon typ av lättare rätter också, så de började då möjligtvis sin utekväll med att käka och röka vattenpipa.
Citera
2016-12-28, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag drar samma slutsats, och konstaterar också att det inte tvunget måste ha varit mycket vatten i sjön för att platsen uppfyllde kravet på ett bra gömställe, det räcker gott och väl med vass och annan relativt hög vegetation för att dölja kroppen.

Jag tror inte att mördaren är väldigt bekant med området, det räcker med att vara bilburen i jobbet så känner man till de flesta bra ställen som man kan stanna och pissa på längs med en väg man brukar köra. Intill landsvägen, precis där grusvägen börjar finns det en minde grusplan, inte osannolikt att den ofta används av yrkestrafikanter som behöver slå en drill.

Tjafset om campingplatsen tror jag kommer visa sig vara helt fel spår.

Dumpningsplatsen valdes därför att det var en känd plats längs med vägen, tog inte alltför mycket extra tid att svänga av där. Jag tror att mördaren gjorde något oplanerat, han råkade se EM i Korsör, hon våldtogs och det var tvunget att mörda henne därefter, kanske vid dumpningsplatsen, sedan fortsatta mördaren hemåt.

Är det torvmosse kan marken också vara ganska mjuk och möjligtvis har han försökt dölja kroppen med att helt enkelt kasa undan "jord", det stod att det varlite slyigt på platsen, rycker man upp sly får man ofta stora kokor av marken med sig, och att täckningen av kroppen nu har regnat bort?
Citera
2016-12-28, 08:06
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Jag såg det. Stackars lilla flicka. Jag sörjer för dig. Gå inte ensam om du kan undvika det. Man får inte bära vapen står det i lagen Känn ditt grannskap. Jag vet var jag kan gå ensam och var jag bör undvika det.

Vilket idiotiskt resonemang. Gång på gång ältas av vissa typer av personer att tjejer "minsann inte borde vara där/klä sig så/whatever anledning till att brott inträffat". Osmakligt och jävligt ynkligt.

Är det någon som inte borde röra sig fritt någonstans så är det monstret till GM som mycket troligt (när han åker fast vilket han nog gör) uppdagas varit uppmärksammad i tidgare sexual/våldsbrott.
Citera
2016-12-28, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PW-Gersson
Den gemensamma nämnaren, känd för oss, är för närvarande motorvägen. BO var tvungen att passera den påväg hem och sågs då kanske av GM. Fyndplatsen ligger bara ett par hundra meter från en avfart från motorvägen.

Då blir frågan varför GM valde just den avfarten för dumpning? Han passerar flera avfarter före denna på vägen från Korsør, förvisso ser flera av dessa ut att ha tätare bebyggelse men ändå och varför svänga vänster upp till sjön efter avfarten istället för höger?

Du tänker på GWs statistikfynd om stt folk som flyr tar till höger eller? Körde han efter vägen mot Roskilde når han platsen genom stt ta av höger därifrån. Jag tror heller inte han behöver känna till platsen väl, på karta syns ju vad det är för typ av topografi så det är väl i princip bara att köra in där till man hittar en plats som är hyfsat utom synhåll för bebyggelse och ingen människa i åsyn?
Citera
2016-12-28, 08:24
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du tänker på GWs statistikfynd om stt folk som flyr tar till höger eller? Körde han efter vägen mot Roskilde når han platsen genom stt ta av höger därifrån. Jag tror heller inte han behöver känna till platsen väl, på karta syns ju vad det är för typ av topografi så det är väl i princip bara att köra in där till man hittar en plats som är hyfsat utom synhåll för bebyggelse och ingen människa i åsyn?

Nej, jag tänkte inte på det utan snarare på att det skulle kunna tala för att han känner till området och visste att en plats lämplig för dumpning fanns just där.
Å andra sidan så kan han ha haft en GPS i bilen som visade att området hade glest mellan hus, vattendrag osv.
Jag tror jag läste tidigare i tråden att någon slags jakt pågick i området den aktuella natten så han bör rimligen ha dumpat kroppen vid ett senare tillfälle.
Citera
2016-12-28, 08:44
Medlem
Citat:
Nej, jag tänkte inte på det utan snarare på att det skulle kunna tala för att han känner till området och visste att en plats lämplig för dumpning fanns just där.
Å andra sidan så kan han ha haft en GPS i bilen som visade att området hade glest mellan hus, vattendrag osv.
Jag tror jag läste tidigare i tråden att någon slags jakt pågick i området den aktuella natten så han bör rimligen ha dumpat kroppen vid ett senare tillfälle.

Ja bockjakten (rådjur) pågick väl. Fast möjligt är kanske att han inte kände till det. Men det där är ett sådant ställe som jag tror han kan ha tagit sig tid till under dagtid också. Som OY skrev, det ser ut som ett ställe man lätt kan svänga av för att ta en paus.
Citera
2016-12-28, 08:47
Medlem
ArseneLupins avatar
BT: Tidligere chef for Rejseholdet: Derfor er gerningsmanden sandsynligvis stadig i Danmark
Citat:
»Hvis gerningsmanden er en dansker eller bor her i landet, vil vedkommende sandsynligvis stadig opholde sig her i landet eller komme tilbage til Danmark i tilfældet af, at vedkommende er flygtet til udlandet. For man skal jo ernære sig på en eller anden måde, så det er meget svært at flygte til udlandet på permanent basis.«
http://www.bt.dk/krimi/tidligere-chef-for-rejseholdet-derfor-er-gerningsmanden-sandsynligvis-stadig-i
Citera
2016-12-28, 09:59
Medlem
Overminds avatar
Har obduktionen visat något? Sperma i vaginan? Dödsorsak? Strypning eller knivhugg i bröstet? Har bläddrat igenom många sidor men icke funnit något svar.
Citera
2016-12-28, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Har obduktionen visat något? Sperma i vaginan? Dödsorsak? Strypning eller knivhugg i bröstet? Har bläddrat igenom många sidor men icke funnit något svar.

Nä det är väl prio på det men det tar väl någon tid, särskilt om fyndet gjordes julafton och labben är stängda. Kroppen var väl i så långt gången förtuttnelse att det kanske är svårt att se okulärt hur hon dog.
Citera
2016-12-28, 10:10
Medlem
Citat:

Vad för typ av område det är syns rätt väl på google maps också även om de inte är lika detaljerade som orienteringskartor avseende topografi. Och det har väl närpå alla i sin telefon nuförtiden. Möjligt är väl att det vid infarten sitter en karta av den typ som just används vid orientering på en slags informationstavla om det är relativt vanligt att folk strövar omkring där.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-28 kl. 10:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in