Citat:
Ursprungligen postat av
Kinuski
Trots att sjön ligger alldeles intill den potentiellt vältrafikerade Vestre ringvej så förefaller det på Google Maps street view (sommarbild) vara vegetation som skymmer det mesta av sjön, sett från ringvägen. Jag förmodar att den/de skyldiga helt enkelt ställt sig på den lilla gästparkeringen, grusplanet, belägen invid sjön och omedelbart intill Vestre ringvej, möjligen kört längre in för på grusvägen, och utfört dumpningen i mörkret. Förmodligen har den/de endera lokalkännedom eller i det allra minsta rekognoscerat medan det varit ljust, för att sedan dumpa när det är mörkt. Grusvägen mot Regnemarks Bakke är rak i flera hundratals meter, vilket gör det väldigt exponerat att parkera på den dagtid. På natten är det en helt annan sak.
Det allra diskretaste vore nog att ställa sig på den lilla gästparkeringen, kika längs Vestre ringvej om det är fritt och längs Regnemarks Bakke att det är fritt, och sedan hiva ut BO och bära eller släpa några få meter till sjöns brink som har buskage. Om inte dessa är för täta kan sedan den/de skyldiga i lugn och ro placera BO längs med sjöns nordöstra hörn i skydd av vegetationen och mörkret.
Jag drar samma slutsats, och konstaterar också att det inte tvunget måste ha varit mycket vatten i sjön för att platsen uppfyllde kravet på ett bra gömställe, det räcker gott och väl med vass och annan relativt hög vegetation för att dölja kroppen.
Jag tror inte att mördaren är väldigt bekant med området, det räcker med att vara bilburen i jobbet så känner man till de flesta bra ställen som man kan stanna och pissa på längs med en väg man brukar köra. Intill landsvägen, precis där grusvägen börjar finns det en minde grusplan, inte osannolikt att den ofta används av yrkestrafikanter som behöver slå en drill.
Tjafset om campingplatsen tror jag kommer visa sig vara helt fel spår.
Dumpningsplatsen valdes därför att det var en känd plats längs med vägen, tog inte alltför mycket extra tid att svänga av där. Jag tror att mördaren gjorde något oplanerat, han råkade se EM i Korsör, hon våldtogs och det var tvunget att mörda henne därefter, kanske vid dumpningsplatsen, sedan fortsatta mördaren hemåt.