2016-12-28, 00:30
Medlem
Citat:
Til Ekstra Bladet fortalte efterforskningsleder ved Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi, Kim Kliver, at man i samarbejde med teleselskaber havde fået adgang til 20.000 mobiltelefonnumre, der var koblet op på mobilmaster i Korsør omkring det tidspunkt, hvor Emilie Meng forsvandt i sommer. 200 telefoner blev d. 21. december fortsat betegnet som »interessante« af efterforskningslederen.

Angående registrering av mobildata och utlämning av data i Danmark:

Citat:
For det andet er det forskelligt fra teleselskab til teleselskab, hvor flittigt og finmasket registreringen sker. For det tredje søger en mobiltelefon ikke altid den mest nærliggende mobilmast. Faktisk kan en mobiltelefon springe op mod 30 kilometer.

»Det er som at kaste terninger, for der er en del ubekendte. TDC er flittigst til at registrere deres brugere og gør det mellem 50 og 100 gange på et døgn. Andre selskaber registrerer kun en gang i timen,« siger Christian Panton.

Det kræver en forbrydelse med seks års strafferamme, før politiet kan bruge et indgreb i meddelelseshemmeligheden til sin efterforskning. Det er i kategorien mistanke om mord, brandstiftelse eller handel med narkotika.

http://www.b.dk/nationalt/mobiltelefon-kan-have-sladret-om-emilie-mengs-morder
Citera
2016-12-28, 00:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Släpp Slagelsespåret.

I fall hon velat se någon hon träffat tidigare på kvällen, men önskade hemlighålla för vännerna, vore det bra mycket enklare säga att hon inte ville följa med till sista stället (Donken) utan istället stanna kvar på det föregående (alternativt lämna gänget någon annanstans med samma motivering) och komma senare till stationen Och så ”missa” tåget till Korsör två mil bort.

Att tro tjejer/killar i den åldern timmar tidigare bestämmer sig för när och hur de ska åka hem efter en kväll på ”stan” visar på okunnighet om tonåringar, skötsamma eller ej, eller en väldigt udda egen ungdomstid. Samma sak ifall någon tror att kompisar ute på ”äventyr” i en grannstad tydligt berättar att de är från en mindre ort utanför. Enda möjliga platserna i Slagelse för en obekant GM att säkert uppfatta såväl hemort eller tidpunkt för hemresan är sista stället (Donken?) eller på själva stationen.

Lägger man så till att Emilie bestämmer sig för att inte åka med de andra i taxin utan gå hem och det beslutet antagligen tas på tåget, oavsett; full/trött på kompisarna/pengalös/frisk luft, vore det helt otroligt att tjejgängets besök i Slagelse har något att göra med mordet.

Lösningen finns inte där.

Håller med helt.

Om du tittar vilka i tråden det är som går på vattenpipeteorin är det tydligt att dessa drivs av en politisk agenda.

EM har med väldigt hög säkerhet stött på sin baneman på vägen hem, och de har inte gjort upp möte.

Av någon anledning har jag på känn att det här kommer lösa sig.
Citera
2016-12-28, 00:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Tänk om hon dumpats där först under hösten när regnet och mörkret börjat komma. Jag menar om hon annars skulle ha synts i den grunda eller uttorkade lilla "sjön". Var har hon då hållits gömd tills dess och som död eller levande?

Här ser man faktiskt vilken sjö det är.
Bild från helikopter: https://minfil.org/2229rbb5b1/IMG_0810.PNG
Citera
2016-12-28, 00:48
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Här ser man faktiskt vilken sjö det är.
Bild från helikopter: https://minfil.org/2229rbb5b1/IMG_0810.PNG

Topp-i-pang-tack! Detta är inte en av dem som brukar torka ut under sommaren eller? Kan det omöjligt vara för då skulle hon väl ha hittats tidigare tänker jag..?
Citera
2016-12-28, 00:51
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Håller med helt.

Om du tittar vilka i tråden det är som går på vattenpipeteorin är det tydligt att dessa drivs av en politisk agenda.

EM har med väldigt hög säkerhet stött på sin baneman på vägen hem, och de har inte gjort upp möte.

Jag har samma känsla! Fick den som mest när vi fick reda på fyndplatsen som jag tror kommer leda fram till mål.
Citera
2016-12-28, 00:52
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Du googlade på caféer i Slagelse och det stället var det enda du hittade som stängde 02? Kan säkert vara det stället men bara undrar hur du kommit fram till det.

Ser förresten inte så mingelvänligt ut av bilderna att döma.

Edit: Teater Caféen verkar också stänga 02 på lördagar. Tog tre minuter att hitta.

Edit II: Du bör kanske inte skriva:

Om du inte vet att det var där hon var. Även om just det stället passar bra in i dina fördomar.
Inte en allt för vild gissning är att de hade för avsikt att besöka Café Maraya som öppnade dagen innan (160709), men de kan ju haft ett annat favoritställe.
http://vandpibe.nu/sted/cafe-maraya/
Citera
2016-12-28, 01:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Topp-i-pang-tack! Detta är inte en av dem som brukar torka ut under sommaren eller? Kan det omöjligt vara för då skulle hon väl ha hittats tidigare tänker jag..?

Bilden kommer från video tagen från en helikopter:

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-12-27-over-100-henvendelser-i-emilie-meng-sag-det-bliver-en-langvarig-proces
Citera
2016-12-28, 01:19
Medlem
Citat:
Håller med helt.

Vattenpipespåret blir ännu mer löjeväckande när man beaktar tjejernas ålder och att Korsör är en småstad. Jag menar, hur många nöjesalternativ har egentligen 17-åringar i vad som i rättvisans namn måste benämnas en håla?
Citera
2016-12-28, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Bilden kommer från video tagen från en helikopter:

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-12-27-over-100-henvendelser-i-emilie-meng-sag-det-bliver-en-langvarig-proces
Bra! Sjön alldeles intill Vestre ringvej, på västra sidan, således.
Citera
2016-12-28, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Bra! Sjön alldeles intill Vestre ringvej, på västra sidan, således.

Dom sa i dom danska nyheterna (tror kanske det var TV2), att sjön ligger väldigt tätt på avfarten till motorvägen, så det vill inte vara svårt att köra från Korsør i bil och slänga Emilie i sjön.
Citera
2016-12-28, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
Dom sa i dom danska nyheterna (tror kanske det var TV2), att sjön ligger väldigt tätt på avfarten till motorvägen, så det vill inte vara svårt att köra från Korsør i bil och slänga Emilie i sjön.
Trots att sjön ligger alldeles intill den potentiellt vältrafikerade Vestre ringvej så förefaller det på Google Maps street view (sommarbild) vara vegetation som skymmer det mesta av sjön, sett från ringvägen. Jag förmodar att den/de skyldiga helt enkelt ställt sig på den lilla gästparkeringen, grusplanet, belägen invid sjön och omedelbart intill Vestre ringvej, möjligen kört längre in för på grusvägen, och utfört dumpningen i mörkret. Förmodligen har den/de endera lokalkännedom eller i det allra minsta rekognoscerat medan det varit ljust, för att sedan dumpa när det är mörkt. Grusvägen mot Regnemarks Bakke är rak i flera hundratals meter, vilket gör det väldigt exponerat att parkera på den dagtid. På natten är det en helt annan sak.

Det allra diskretaste vore nog att ställa sig på den lilla gästparkeringen, kika längs Vestre ringvej om det är fritt och längs Regnemarks Bakke att det är fritt, och sedan hiva ut BO och bära eller släpa några få meter till sjöns brink som har buskage. Om inte dessa är för täta kan sedan den/de skyldiga i lugn och ro placera BO längs med sjöns nordöstra hörn i skydd av vegetationen och mörkret.
Citera
2016-12-28, 03:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Trots att sjön ligger alldeles intill den potentiellt vältrafikerade Vestre ringvej så förefaller det på Google Maps street view (sommarbild) vara vegetation som skymmer det mesta av sjön, sett från ringvägen. Jag förmodar att den/de skyldiga helt enkelt ställt sig på den lilla gästparkeringen, grusplanet, belägen invid sjön och omedelbart intill Vestre ringvej, möjligen kört längre in för på grusvägen, och utfört dumpningen i mörkret. Förmodligen har den/de endera lokalkännedom eller i det allra minsta rekognoscerat medan det varit ljust, för att sedan dumpa när det är mörkt. Grusvägen mot Regnemarks Bakke är rak i flera hundratals meter, vilket gör det väldigt exponerat att parkera på den dagtid. På natten är det en helt annan sak.

Det allra diskretaste vore nog att ställa sig på den lilla gästparkeringen, kika längs Vestre ringvej om det är fritt och längs Regnemarks Bakke att det är fritt, och sedan hiva ut BO och bära eller släpa några få meter till sjöns brink som har buskage. Om inte dessa är för täta kan sedan den/de skyldiga i lugn och ro placera BO längs med sjöns nordöstra hörn i skydd av vegetationen och mörkret.

Jag drar samma slutsats, och konstaterar också att det inte tvunget måste ha varit mycket vatten i sjön för att platsen uppfyllde kravet på ett bra gömställe, det räcker gott och väl med vass och annan relativt hög vegetation för att dölja kroppen.

Jag tror inte att mördaren är väldigt bekant med området, det räcker med att vara bilburen i jobbet så känner man till de flesta bra ställen som man kan stanna och pissa på längs med en väg man brukar köra. Intill landsvägen, precis där grusvägen börjar finns det en minde grusplan, inte osannolikt att den ofta används av yrkestrafikanter som behöver slå en drill.

Tjafset om campingplatsen tror jag kommer visa sig vara helt fel spår.

Dumpningsplatsen valdes därför att det var en känd plats längs med vägen, tog inte alltför mycket extra tid att svänga av där. Jag tror att mördaren gjorde något oplanerat, han råkade se EM i Korsör, hon våldtogs och det var tvunget att mörda henne därefter, kanske vid dumpningsplatsen, sedan fortsatta mördaren hemåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in