2016-12-27, 23:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Att parkeringen skulle vara något slutmål har jag inte haft för avsikt att antyda. Minns bara att jag läste någonstans att de skiljdes åt på parkeringen och drog ingen nämnvärd slutsats av det. Det var säkert i vart fall taxiparkering i direkt anslutning till spåren så det känns som en ganska betydelselös uppgift om de skiljdes åt några meter hit eller dit.

Ok, reagerade över ordet "till" - men jag kanske missförstod då. Nog om det.
Citera
2016-12-27, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej, men om någon av mina vänner skulle bestämma möte med någon på ett visst ställe så skulle jag med 99 procent säkerhet få veta det. Sedan är det ju rent logistiskt en rätt märklig grej att göra - bestämma möte med någon i en annan stad klockan halv fem på morgonen.

Dessutom inbillar jag mig att de inte bara typ bytt ett par ord, om de bestämmer sig för att ses två-tre timmar senare.

Ditt scenario är väldigt ihåligt. Varifrån kommer förresten dina uppgifter om vilket ställe de var på i Slagelse?

Det behöver inte vara 100% säkra. Googlade och det var det enda jag fann. Stängde kl 02:00.
Citera
2016-12-27, 23:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det behöver inte vara 100% säkra. Googlade och det var det enda jag fann. Stängde kl 02:00.

Du googlade på caféer i Slagelse och det stället var det enda du hittade som stängde 02? Kan säkert vara det stället men bara undrar hur du kommit fram till det.

Ser förresten inte så mingelvänligt ut av bilderna att döma.

Edit: Teater Caféen verkar också stänga 02 på lördagar. Tog tre minuter att hitta.

Edit II: Du bör kanske inte skriva:

Citat:
Cafét hon var på under kvällen.

https://www.instagram.com/shisha_licious/

Av bilderna att döma ett tillhåll för araber och naiva danskor.

Om du inte vet att det var där hon var. Även om just det stället passar bra in i dina fördomar.
Senast redigerad av Troian 2016-12-27 kl. 23:53.
Citera
2016-12-27, 23:55
Medlem
Citat:
Du googlade på caféer i Slagelse och det stället var det enda du hittade som stängde 02? Kan säkert vara det stället men bara undrar hur du kommit fram till det.

Edit: Teater Caféen verkar också stänga 02 på lördagar. Tog tre minuter att hitta.

Googlade på vandtpibecaféer i Slagelse som det uttryckligen stått att hon varit på. Fick flera träffar men de mesta var butiker som sålde vattenpipor och enbart ett ställe var vandtpibecafé med nattöppet.

Ser inte relevansen med att det tog 3 minuter att hitta Teater Caféen när det framkommit att hon varit på ett vandtpibecafé.
Citera
2016-12-27, 23:56
Medlem
Citat:

Edit II: Du bör kanske inte skriva:

Om du inte vet att det var där hon var. Även om just det stället passar bra in i dina fördomar.

Fördom när det framkommer att hon varit på ett vandtpibecafé och det verkar att vara det enda sådana stället?
Citera
2016-12-27, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Okej, därav benämningen "arabcaféet" alltså. Hur som helst så har du tidigare nämnt att vattenpipa är typiskt arabiskt och det har du förstås rätt i, men nu för tiden röker ungdomar/unga vuxna vattenpipa på var och varannan förfest (har mer och mer börjat övergå i e-cigg) oavsett de heter Hussein eller Löfqvist i efternamn.
Jag menar alltså att du inte ska fästa dig vid användandet av vattenpipa som förklaring till något annat än att det är en vanlig sysselsättning för unga och alltså inget tecken på att någon "gillar olika".

Du har förmodligen missat bilderna från cafeet. väldigt stor andel invadrare där på på alla bilder och som unga 17 åriga tjejer går man inte på ett sånt ställe om man inte är hjärntvättad vänsternisse.

Säger såhär; Nej, tjejer berättar inte allt för tjejer även om man är bästa kompisar. Speciellt nåt sånt om man just träffat nån lite äldre och ska ses sen för en snabbis kanske.
Dom kanske bestämde redan på cafeet att han skulle hämta upp henne vid tåget och knulla?

Detta är aboslut inget konstigt att 17,18 åriga tjejer drivs av nyfikenhet och övertalas. Att det inte finns sms osv ser jag heller inte som konstigt då det bara var 2 mil från cafeet till stationen.

Så, dom bestämmer utan vänners vetskap att han ska ta sin bil och plocka upp henne när hon kommer hem med tåget.

Han kanske är lite äldre , 23 kanske och hon skäms lite men vill ändå och säger hon ska gå hem.

Han hämtar upp henne och.. vad som händer då är svårt att svara på. kanske dog hennes mobil pga lite batteri? Kanske stänger hon av den frivilligt för att inte störas? Kanske stänger gm av den?

Dom kanske åker hem till honom ligger? därav har ingen sett nån bil stå konstigt parkerad tex i området som man skulle göra om man tänkte ligga i bilen. Ser absolut inte detta som omöjligt även om hon utåt sett var en skötsam tjej betyder inte det att hon inte gör hastiga och ogenomtänkta beslut vad gäller kärlek/sex.

En påstridig kille kan mycket väl ha lyckats med detta och det tror jag dom flesta håller med om.
Citera
2016-12-28, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dengronafenn8
Vad är det för källa du citerar?

Om man tittar på sjökomplexet kring Regnemarks Bakke via Google Maps satellitbild, så ser man en sjö på södra sidan om den vägen, som är mörkare än alla andra. Då får man anta att den är den djupaste sjön, och utifrån ditt olänkade citat är fyndplatsen. Den sjö jag menar, utifrån din olänkade utsaga, är den vars ö är 840 m österut, från korsningen Vestre Ringvej.
Citera
2016-12-28, 00:05
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Du har förmodligen missat bilderna från cafeet. väldigt stor andel invadrare där på på alla bilder och som unga 17 åriga tjejer går man inte på ett sånt ställe om man inte är hjärntvättad vänsternisse.

Säger såhär; Nej, tjejer berättar inte allt för tjejer även om man är bästa kompisar. Speciellt nåt sånt om man just träffat nån lite äldre och ska ses sen för en snabbis kanske.
Dom kanske bestämde redan på cafeet att han skulle hämta upp henne vid tåget och knulla?

Detta är aboslut inget konstigt att 17,18 åriga tjejer drivs av nyfikenhet och övertalas. Att det inte finns sms osv ser jag heller inte som konstigt då det bara var 2 mil från cafeet till stationen.

Så, dom bestämmer utan vänners vetskap att han ska ta sin bil och plocka upp henne när hon kommer hem med tåget.

Han kanske är lite äldre , 23 kanske och hon skäms lite men vill ändå och säger hon ska gå hem.

Han hämtar upp henne och.. vad som händer då är svårt att svara på. kanske dog hennes mobil pga lite batteri? Kanske stänger hon av den frivilligt för att inte störas? Kanske stänger gm av den?

Dom kanske åker hem till honom ligger? därav har ingen sett nån bil stå konstigt parkerad tex i området som man skulle göra om man tänkte ligga i bilen. Ser absolut inte detta som omöjligt även om hon utåt sett var en skötsam tjej betyder inte det att hon inte gör hastiga och ogenomtänkta beslut vad gäller kärlek/sex.

En påstridig kille kan mycket väl ha lyckats med detta och det tror jag dom flesta håller med om.

om man är 17-årig tjej skäms man INTE över att träffa en kille på 23 eller äldre, men du har väl aldrig varit en 17-årig tjej förmodar jag
Citera
2016-12-28, 00:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Googlade på vandtpibecaféer i Slagelse som det uttryckligen stått att hon varit på. Fick flera träffar men de mesta var butiker som sålde vattenpipor och enbart ett ställe var vandtpibecafé med nattöppet.

Ser inte relevansen med att det tog 3 minuter att hitta Teater Caféen när det framkommit att hon varit på ett vandtpibecafé.

Okej, kände inte till att det var ett vattenpiphak, men det verkar stämma:

Citat:
De havde været i Slagelse på vandpibecafé, drukket et par alcopops og til sidst på McDonalds for at runde turen af.

http://www.bt.dk/krimi/den-uhyggelige-forsvinden-da-emilie-ikke-kom-hjem

Verkar som de gått vidare sen. Ser i alla fall inte ut på bilderna som att vattenpipecaféet har alkoholförsäljning.
Citera
2016-12-28, 00:14
Medlem
Citat:
Okej, kände inte till att det var ett vattenpiphak, men det verkar stämma:

http://www.bt.dk/krimi/den-uhyggelige-forsvinden-da-emilie-ikke-kom-hjem

Verkar som de gått vidare sen. Ser i alla fall inte ut på bilderna som att vattenpipecaféet har alkoholförsäljning.

Hon var 17 år så det känns mer rimligt att anta att hon drack medköpt alkohol på stan än på något uteställe.
Citera
2016-12-28, 00:15
Medlem
Citat:

Har länge haft en känsla av något som ligger i närheten av denna teori. det är dock bara en känsla och allt är möjligt. Den som lever får se, om och när fallet blir uppklarat.
Citera
2016-12-28, 00:24
Medlem
motvalls avatar
Släpp Slagelsespåret.

I fall hon velat se någon hon träffat tidigare på kvällen, men önskade hemlighålla för vännerna, vore det bra mycket enklare säga att hon inte ville följa med till sista stället (Donken) utan istället stanna kvar på det föregående (alternativt lämna gänget någon annanstans med samma motivering) och komma senare till stationen Och så ”missa” tåget till Korsör två mil bort.

Att tro tjejer/killar i den åldern timmar tidigare bestämmer sig för när och hur de ska åka hem efter en kväll på ”stan” visar på okunnighet om tonåringar, skötsamma eller ej, eller en väldigt udda egen ungdomstid. Samma sak ifall någon tror att kompisar ute på ”äventyr” i en grannstad tydligt berättar att de är från en mindre ort utanför. Enda möjliga platserna i Slagelse för en obekant GM att säkert uppfatta såväl hemort eller tidpunkt för hemresan är sista stället (Donken?) eller på själva stationen.

Lägger man så till att Emilie bestämmer sig för att inte åka med de andra i taxin utan gå hem och det beslutet antagligen tas på tåget, oavsett; full/trött på kompisarna/pengalös/frisk luft, vore det helt otroligt att tjejgängets besök i Slagelse har något att göra med mordet.

Lösningen finns inte där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in