2016-12-27, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Nej tyvärr. Mobiloperatörerna lämnar nu bara ut nr man ringt till, datum kl. Inte positioner eller inkommande samtalsnr. som tidigare.

Innehåll i samtal som ljud, text i sms har alltid tidigare bara framkommit bara vid HTA (hemlig telefonavlyssning som sker hos polisen, tullen etc. Där är det ingen skillnad.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6593136
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6596805

Aj fan. Det var ju illa. Trodde det mest var stopp för slentrianmässig informationsinhämtning baserat på föga motiverade skäl.
Citera
2016-12-27, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
/../. MGM skulle ju ha kunnat angripen av en tredje person och försökt avvärja sig. Märkligare saker har hänt.

Har också tänkt att det kan handla om en avvärjningsskada; ev från BO/mannen: han såg ju vad som hände/larmade polis och 'beväpnade' kanske sig innan han sprang över till grannhuset?
Citera
2016-12-27, 19:39
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
D et finns bilder på husen i kvällstidningarnas tidiga rapportering idag.
Jag är bara intresserad av vart husen ligger i förhållande till varandra.
Citera
2016-12-27, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kanske, som jag förstod det sökte de längs efter blodspåren som bitvis försvann. Han kan ju irrat runt ett tag och inte begripit om han var i närheten av var han utgått ifrån. Det verkar ju inte helt rationellt att gömma sig i närheten men han kanske inte var riktigt klartänkt, eller så insåg han inte att andra BO hade hunnit larma polis och trodde han kunde trycka lugnt där?
Han bar en stor väska, förmodligen med sina kläder i. Han kan ha bytt om kläder där i skogen, tagit på sig andra skor osv
då kan hundarna ha tappat spåret.
Citera
2016-12-27, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Tack, det var ju ett allvarligt brott som jag begick, har du något mer att komma med i tråden.Tror du att det är rätt GM som nu sitter anhållen? eller kom handskadan genom att SP slog handen genom rutan till Bussen eller Taxin eller ytterdörren till lillstugan?

Ja det är rätt person. Skadan i hans hand fick han säkerligen på det sätt som du föreslog.
Citera
2016-12-27, 19:52
Medlem
Citat:
Han bar en stor väska, förmodligen med sina kläder i. Han kan ha bytt om kläder där i skogen, tagit på sig andra skor osv
då kan hundarna ha tappat spåret.

Han hade en stor väska? Har missat, hade han den med sig på väg hem el tagen från bo?
Citera
2016-12-27, 19:54
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ja det är rätt person. Skadan i hans hand fick han säkerligen på det sätt som du föreslog.
Angående ditt tidigare inlägg, vart har du läst om att han burit på en stor väska? Det skulle ju ändå kunna peka på att han planerat att begå inbrott? Och nej, hundarna hade inte tappat spår för att han bytt kläder. Han blödde så pass att han behövde uppsöka sjukhus.

Angående detta inlägg, JaBaDaBaDoo föreslog tre olika sätt skadan kan ha tillkommit, då återstår det ändå ett par som han kunnat skadat sig då han hade ihjäl två människor. Har du insyn i utredningen eller vad för sorts skada han fått?
Citera
2016-12-27, 20:02
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jag är bara intresserad av vart husen ligger i förhållande till varandra.

Det är de båda fastigheterna på den lilla återvändsvägen.

https://www.google.se/maps/@61.8242425,17.0494729,191m/data=!3m1!1e3
Citera
2016-12-27, 20:12
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Aftonbladet skrev så här, om angående väskan som diskuteras nu här.

Citat:
”Han liftade”
Men på något sätt ska han ha tagit sig ut till motorvägen. Vid 9-tiden på fredagsmorgonen blev han nämligen upplockad av en kvinna.
– Han stod vid en busshållplats på E4:an och plockades han upp av en person som var på väg till jobbet. Han liftade helt enkelt. Hon släppte av honom vid sjukhuset, säger Christer Sammens.
Reagerade hon inte på blodet?
– Hon noterade inte blodet eftersom han hade handen dold under en väska, säger åklagaren.
Citera
2016-12-27, 20:21
Medlem
Garderobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Tror mer att Garderob syftade på att du är utlandsfödd...
Inte alls. Det har jag stort tålamod med om innehållet vittnar om anständighet och skaplig slutledningsförmåga. Däremot obildade Svennar som är okunniga om sin egen okunnighet.
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Det är de båda fastigheterna på den lilla återvändsvägen.

https://www.google.se/maps/@61.8242425,17.0494729,191m/data=!3m1!1e3
Vad i helvete kan man ha för ärende just dit? Ingen plats man råkar passera precis. Han måste ha känt till BO.
Senast redigerad av Garderob 2016-12-27 kl. 20:28.
Citera
2016-12-27, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Han hade en stor väska? Har missat, hade han den med sig på väg hem el tagen från bo?
Han var på väg hem till julfirande, antar jag.
Han bar på en stor väska, när han fick lift av den kvinnliga bilföraren, på väg till sjukhuset, så uppger denne bilförare att hon inte såg hans högerhand, för han placerade väskan över
magen- handen.
Jag utgår ifrån att väskan var stor då killar åker till sitt föräldrahem, alltid tar med sig kläder, i en stor väska. Ombyte tar man med sig. Och han var väl på väg hem till sitt föräldrahem,
såsom jag fattat det. De väntade på honom -men han kom aldrig.
Han verkar inte vara den typen av kille som reser bara med en bögslunga, där cigaretter och smått får plats.
Citera
2016-12-27, 20:28
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Aftonbladet skrev så här, om angående väskan som diskuteras nu här.

"Hon noterade inte blodet eftersom han hade handen dold under en väska, säger åklagaren."
Detta kan jag bara tolka på ett sätt: Man har funnit hans blod (eller ja, blod, för tidigt för klar dna-analys) i bilen. Varför skulle hon annars notera att hans hand befann sig under en väska? Klart hon blivit tillfrågad om hon såg att han blödde? (det gjorde han, blod på golvet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in