2016-12-27, 16:19
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Exakt så! Mycket väl formulerat. Men det finns också en dimension av snällhet här: polisen är beordrad (antar jag) att inte utnyttja ordningsstadgan fullt ut eftersom det anses som att sparka på liggande. Vilket väl i någon mening är sant, även om det inte hjälper de närboende.

I ett större perspektiv är det värt att tänka i termer av "follow the money". Romerna beter sig naturligtvis inte såhär för att jävlas, utan för att det över en lång tid har visat sig ekonomiskt optimalt. Att lösa DEN gåtan är förmodligen rätt mycket krångligare än att bli av med fekalierna i cykelstället...

Zigenare är undermänniskor och skräp, samt totala idioter. När de nu efter 100-tals år skaffat sig ett guldläge, som du verkar anse deras liv vara, så måste de vara degenererade och ha ett IQ på under deras skostorlek då de skitar ner i de områden där de skall tjäna sina penningar. Tänk dig hur mycket mer de skulle kunna få ihop om de inte vara sådana svin och äckliga varelser, som skiter när andan faller på.

Tänk dig om de endast tiggde och sedan tog hand om allt skräp de nu lämnar efter sig likt soptippar... De skulle tjäna 100 ggr mer för då skulle mångt fler personer vilja ge dem något. Nu skapar de sin egna olycka genom att få de infödda emot sig.

Djävla, nötter!
Citera
2016-12-27, 16:41
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoppsmäll
Det finns en enkel lösning; Kliv ut ur EU så att vi kan köra ut dom ur landet! Tyvärr så lär det väl aldrig hända.

//SS

Det finna massor av lösningar. Problemet är att majoriteten av svenska medborgare inte vill lösa problemet.
Citera
2016-12-27, 16:48
Medlem
AttCzas avatar
Jag förstår ärligt talat inte varför politikerna inte vill kriminalisera tiggeriet. Det skulle vara en effektiv metod att göra våra gator och torg fria från tiggarna. De begriper inte att man inte kan bekämpa tiggeriet med att man ger pengar till tiggarna. Fattigdom kan inte bekämpas med allmosor. Dessutom tvivlar jag på att alla som tigger är så pass fattiga som många tror.
Senast redigerad av AttCza 2016-12-27 kl. 17:01.
Citera
2016-12-27, 16:48
Medlem
Mad monks avatar
Men det är ju för fan de som skapat dessa problem med sin oansvariga politik. Eller är det SD:s fel i såna fall hur är det det? Hade ni sett till att förbjuda tiggeri och rivit olagiga bosättningar hade detta inte varit ett problem.
Citera
2016-12-27, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Brukade vänta vid Lunds centralstation varje natt runt 1-2 på bussen hem. Farligt skulle jag absolut inte beskriva det som men satan vad det finns tiggare. Har blivit stoppad flera gånger och fått lyssna på diverse rövarhistorier om barnbarn som behöver medicin som endast finns att köpa i Rumänien osv... får alltid samma svar av mig - dra åt helvete. De som ger zigenare pengar är huvudsakligen pensionärer.
Det har jag också märkt. Pensionärerna i Sverige har i årtionden röstat för massinvandring och mångkultur men tydligen är det synd om dem när de får vad de röstar på. Som om Gunnar 75 under alla gånga val vore helt oförmögen att själv tänka lite innan han lägger rösten i valurnan.
Citera
2016-12-27, 17:48
Medlem
Jaha, vad kommer hända? Där jag har bott och dom skolor jag gått på har det varit "rasistiskt" att säga så mycket som ögonfärg.

Vi vet att det inte är Karl Johansson och Albert Svensson som skiter i parken och beter sig så här.

Men, det kommer aldrig att gå för vi är för fega och äckliga kräk. Media ljuger för oss som in i helvete.

Fyfan, väx upp säger jag bara.
Citera
2016-12-27, 18:09
Bannlyst
Vilka skitar ner? Vilka borde inte vara här? Basala frågor.
Citera
2016-12-27, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterst.Krankt
Vilka skitar ner? Vilka borde inte vara här? Basala frågor.
En del påstår att det är romer.
Citera
2016-12-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lva
Dom har sin rastplats vid 7-11 mitt emot. Gott om bänkar och nära till bolaget. För var det mest lokala alkisar där men de har ersatts av ziggar.

Eller hur. När jag pluggade i Lund satt det alltid alkisar vid de bänkarna och när jag var i Lund för någon månad sedan var det en invasion med zigenare på de bänkarna. Säkert 20-30 st som stod och gapade och förde ett jävla liv. Fattar inte att 7/11 och Espresso house inte försöker att få bort dem. Antar att de hotat a-lagarna och heltenkelt tagit bänkarna ifrån dem.
Senast redigerad av Agarebagare 2016-12-27 kl. 18:21.
Citera
2016-12-27, 18:18
Medlem
Innerfittefetts avatar
Inför hårda straff för ziganism och utvisa äcklen på livstid!
Citera
2016-12-27, 18:52
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
En del påstår att det är romer.

Det är zigenare, då vi ser dem dagligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Eller hur. När jag pluggade i Lund satt det alltid alkisar vid de bänkarna och när jag var i Lund för någon månad sedan var det en invasion med zigenare på de bänkarna. Säkert 20-30 st som stod och gapade och förde ett jävla liv. Fattar inte att 7/11 och Espresso house inte försöker att få bort dem. Antar att de hotat a-lagarna och heltenkelt tagit bänkarna ifrån dem.

Återigen; alkisarna sitter på Clemenstorget.
Citera
2016-12-27, 19:00
Medlem
Nu får vi nog ta de lite lugnis i tråden. Jag är dagligen vid Lunds station och kan säga att det knappast endast är tiggarnas fel. Mycket pundare/alkisar hänger i närheten och de bidrar säkerligen till ordningen de med. Även om det antagligen är romerna som står för de mesta av nedskräpningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in