2016-12-27, 09:39
Medlem
GormDenGamles avatar
"Situationen kring Lunds centralstation måste bli bättre, anser Liberalerna och kräver nu att kommunen gör något för att människor ska kunna känna sig trygga där."

"Till exempel har cykelparkeringen blivit toalett. Har själv trampat i bajs några gånger i mörkret. Fyllon, fridstörare, killgäng och andra gör inte uppehållet på Lunds C trevligare"

"Jag upplever att många Lundabor och besökare känner sig otrygga kring Lunds central, inte minst många äldre, säger partiets oppositionsråd Philip Sandeberg i en kommentar:
Det handlar bland annat om att människor antastas, eller rentav trakasseras, när de tar ut pengar i bankomater, köper biljetter i biljettautomaterna eller står i samtal med någon bekant och blir bryskt avbrutna."

Då vi alla vet vilka som gör allt detta, så är då frågorna; varför tillåts dessa människor hålla på så här, och varför görs det aldrig något med det?

Länk: http://www.skd.se/2016/12/27/vill-ha-stopp-for-snusket-vid-stationen/
Senast redigerad av GormDenGamle 2016-12-27 kl. 10:13.
Citera
2016-12-27, 10:01
Bannlyst
Det är liberalerna som tycker att tiggeri är försörjning, nu har dom fått ätit sitt egna bajs genom de kosmopolitiska samhälletsbygget. När man tycker att hela värden skall få komma hit och göra vad dom vill, då blir de som i Lund eller som det var ett tag gången mellan i pendeltågen och tuben.
Citera
2016-12-27, 10:18
Medlem
wasd1234s avatar
Hjärntvätten är enorm, har sett blonda unga tjejer runt 24-25 års åldern ta ut pengar till tiggarna och le samtidigt. Attraktiva tjejer som ser helt normala ut. Detta hände vid centralen i Lund. Jag var helt paff.

Har flertalet gånger bett dessa äckeltiggare dra åt helvete men dom kommer aldrig lämna.
Citera
2016-12-27, 10:42
Medlem
Brukade vänta vid Lunds centralstation varje natt runt 1-2 på bussen hem. Farligt skulle jag absolut inte beskriva det som men satan vad det finns tiggare. Har blivit stoppad flera gånger och fått lyssna på diverse rövarhistorier om barnbarn som behöver medicin som endast finns att köpa i Rumänien osv... får alltid samma svar av mig - dra åt helvete. De som ger zigenare pengar är huvudsakligen pensionärer.
Citera
2016-12-27, 11:22
Medlem
stoppsmälls avatar
Det finns en enkel lösning; Kliv ut ur EU så att vi kan köra ut dom ur landet! Tyvärr så lär det väl aldrig hända.

//SS
Citera
2016-12-27, 11:39
Medlem
Haha, det här har tydligen valsat runt i lokalpressen ett tag. Inte så oväntat tog Miljöpartiet fram rasistkortet direkt (mer korrekt, så tog de fram en royal straight flush inklusive "antiziganism" och andra modernare ord; "rasism" är ju tyvärr lite urvattnat numera).

Som någon skrev ovan, är det väl ett sanitärt problem snarare än ett säkerhetsproblem. Därmed kan man ju undra varför folk väljer att köpa tjänsten romerna erbjuder, men det är å andra sidan mycket man inte förstår idag.

Inom parentes sagt, kan man ju också konstatera att fekalier i cykelparkeringen i utgör ungefär en milliprocent av ett gigantiskt och globalt problem...
Citera
2016-12-27, 11:46
Medlem
Facebacks avatar
Näää meeen, inte kan dom finkulturella Lundaborna tycka detta är ett problem?
Detta med zigenare förhöjer ju bara stadsbilden, lite som en Disneyfilm.
Citera
2016-12-27, 13:06
Medlem
Dom har sin rastplats vid 7-11 mitt emot. Gott om bänkar och nära till bolaget. För var det mest lokala alkisar där men de har ersatts av ziggar.
Citera
2016-12-27, 13:26
Medlem
wasd1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lva
Dom har sin rastplats vid 7-11 mitt emot. Gott om bänkar och nära till bolaget. För var det mest lokala alkisar där men de har ersatts av ziggar.

Exakt, och sorgligt som fan är det. Många av de etniskt svenska hemlösa och alkoholisterna har säkerligen fått bråka med zigenarna om platsen.
Citera
2016-12-27, 13:37
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Hjärntvätten är enorm, har sett blonda unga tjejer runt 24-25 års åldern ta ut pengar till tiggarna och le samtidigt. Attraktiva tjejer som ser helt normala ut. Detta hände vid centralen i Lund. Jag var helt paff.

Har flertalet gånger bett dessa äckeltiggare dra åt helvete men dom kommer aldrig lämna.

Jag skulle ta ut pengar för ett par månader sedan vid stationen.
När jag går mot bankomaten, står en ung, blond tjej, där en zigenare står och tigger bredvid henne på samma gång.
Idioten till tjej ger henne pengarna. Sen när jag är vid bankomaten, ringer hon ett samtal och frågar om någon kan swischa över pengar till henne.
När hon har gått, ger jag en iskall blick åt zigenaren, som snabbt går därifrån utan att fråga mig om pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av lva

Alkisarna sitter på Clemenstorget nu, där även poliserna är titt som tätt. Vid stationen är de aldrig, där de faktiskt behövs.
Senast redigerad av GormDenGamle 2016-12-27 kl. 14:02.
Citera
2016-12-27, 14:22
Medlem
Gubbkepsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
[i]Då vi alla vet vilka som gör allt detta, så är då frågorna; varför tillåts dessa människor hålla på så här, och varför görs det aldrig något med det?

För att systemet är överbelastat och inte fungerar mot dagens situation. Rättssystemet är uppbyggt på att du har ett svenskt personnummer, ett arbete, att du pratar svenska och att du anser det skamfyllt att bajsa i cykelstället.

Det fungerade väl hyfsat smärtfritt så länge det var lokala alkisar som förstod en åthutning och hade lite skam i kroppen. Pröva att säga åt en rumän som rycker på axlarna.

Alternativen som kvarstår är ungefär böter för offentlig urinering eller för nedskräpning, verkningslöst då de ej har pengar till eller kommer betala dem.

Köra bort dem? Visst men de är tillbaka lika fort igen.

Återstår att heltidsanställa vakter som får hålla på med en tröstlös katt och råttalek, om man skulle uppnå något resultat att tala om känns dock tveksamt.
Citera
2016-12-27, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
"Situationen kring Lunds centralstation måste bli bättre, anser Liberalerna och kräver nu att kommunen gör något för att människor ska kunna känna sig trygga där."

"Till exempel har cykelparkeringen blivit toalett. Har själv trampat i bajs några gånger i mörkret. Fyllon, fridstörare, killgäng och andra gör inte uppehållet på Lunds C trevligare"

"Jag upplever att många Lundabor och besökare känner sig otrygga kring Lunds central, inte minst många äldre, säger partiets oppositionsråd Philip Sandeberg i en kommentar:
Det handlar bland annat om att människor antastas, eller rentav trakasseras, när de tar ut pengar i bankomater, köper biljetter i biljettautomaterna eller står i samtal med någon bekant och blir bryskt avbrutna."

Då vi alla vet vilka som gör allt detta, så är då frågorna; varför tillåts dessa människor hålla på så här, och varför görs det aldrig något med det?

Länk: http://www.skd.se/2016/12/27/vill-ha-stopp-for-snusket-vid-stationen/

Orkar någon föra fram elefanten, eller är den för tung att putta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in