2016-12-27, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbkepsen
För att systemet är överbelastat och inte fungerar mot dagens situation. Rättssystemet är uppbyggt på att du har ett svenskt personnummer, ett arbete, att du pratar svenska och att du anser det skamfyllt att bajsa i cykelstället.
(---)

Exakt så! Mycket väl formulerat. Men det finns också en dimension av snällhet här: polisen är beordrad (antar jag) att inte utnyttja ordningsstadgan fullt ut eftersom det anses som att sparka på liggande. Vilket väl i någon mening är sant, även om det inte hjälper de närboende.

I ett större perspektiv är det värt att tänka i termer av "follow the money". Romerna beter sig naturligtvis inte såhär för att jävlas, utan för att det över en lång tid har visat sig ekonomiskt optimalt. Att lösa DEN gåtan är förmodligen rätt mycket krångligare än att bli av med fekalierna i cykelstället...
Citera
2016-12-27, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Alkisarna sitter på Clemenstorget nu, där även poliserna är titt som tätt. Vid stationen är de aldrig, där de faktiskt behövs.
Intressant att alkisarna trivs bättre med poliser än vid stationen... Säger en del om miljön där.
Citera
2016-12-27, 15:22
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbkepsen
För att systemet är överbelastat och inte fungerar mot dagens situation. Rättssystemet är uppbyggt på att du har ett svenskt personnummer, ett arbete, att du pratar svenska och att du anser det skamfyllt att bajsa i cykelstället.

Det fungerade väl hyfsat smärtfritt så länge det var lokala alkisar som förstod en åthutning och hade lite skam i kroppen. Pröva att säga åt en rumän som rycker på axlarna.

Alternativen som kvarstår är ungefär böter för offentlig urinering eller för nedskräpning, verkningslöst då de ej har pengar till eller kommer betala dem.

Köra bort dem? Visst men de är tillbaka lika fort igen.

Återstår att heltidsanställa vakter som får hålla på med en tröstlös katt och råttalek, om man skulle uppnå något resultat att tala om känns dock tveksamt.

Ändra lagen så man kan betalningssäkra bötesbeloppet redan vid gripandet. För gripa dem kan man göra vid bötesbrott om man behöver klarlägga identitet.
Citera
2016-12-27, 15:35
Medlem
Sitkins avatar
Det är som sagt zigenarpack som håller sig på stationen och tiggar pengar. Jag fullständigt ignorerar dem men svenskar är tyvärr för snälla för sitt eget bästa och svarar dessa tiggare.
Citera
2016-12-27, 15:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Skönt att även idioterna i Lund får känna på hur trevligt det är med zigenare. Kommunen har ju även upplåtit diverse platser & lokaler för övernattning så man vill ju uppenbarligen ha dit zigenare. Bara att passa på att njuta.
Citera
2016-12-27, 15:39
Medlem
Liberaler är för goa.

Först släpper de på allt skit. Sen när de inser det inte fungerar ska det dras tillbaka.

Ännu ett bevis att Liberalism bara fungerar i teorin.
Citera
2016-12-27, 15:43
Medlem
Gubbkepsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Exakt så! Mycket väl formulerat. Men det finns också en dimension av snällhet här: polisen är beordrad (antar jag) att inte utnyttja ordningsstadgan fullt ut eftersom det anses som att sparka på liggande. Vilket väl i någon mening är sant, även om det inte hjälper de närboende.

Snarare så att de är fullsketna med mer pressande saker samt att det de åtgärder de kan utföra inte leder till någonting varpå man struntar i att göra det.

Citat:
Ändra lagen så man kan betalningssäkra bötesbeloppet redan vid gripandet. För gripa dem kan man göra vid bötesbrott om man behöver klarlägga identitet.

Det går redan idag, frågan är vad du ska betalningssäkra, en näve mynt och några pantburkar? Rumänerna är sällan identitetslösa utan bär runt på sina pass. Polisen är heller inte jätteangelägna om att gripa folk, lägga 3-4 timmars arbetstid och trassla med tolk och åklagare för något som i slutändan kan rendera i 800 kr i böter som om det delas ut ändå inte betalas.
Citera
2016-12-27, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
"Situationen kring Lunds centralstation måste bli bättre, anser Liberalerna och kräver nu att kommunen gör något för att människor ska kunna känna sig trygga där."
...
Det finns få städer med så hög populationstäthet av flyktingvurmare och zigenareälskare som Lund. Hade kommunfullmäktige fått rösta mellan att avvisa zigenare och ha det som idag, med bajset flytande kring anklarna, så hade alla röstat för att ha det som idag. Detta inkluderar SD som röstat så i hopp om att Jimmy Åkesson ska få gå på Nobelmiddagen om 20 år. Jag hatar att gå i den jävla stan med varenda elskåp nerklistrat av 'Allt åt alla' och statsstödda manshatande feminister mm. Nu kan ni trava om kring bland skit, spy och kriminellt avskum.

Mycket nöje!
Citera
2016-12-27, 15:56
Medlem
Tycker iofs att ziggarna runt centralen är rätt festliga även om man får anstränga sig för att springa ifrån dem.
Skulle vänta på en vän för ett tag sen men det var svårt, fick försöka gömma mig , så fort de såg mig så sprang de efter. Fick ta omvägar.

De verkar iaf glada och färggrannt klädda, inte lika smutsiga som andra ziggar jag sett.

Otrygg runt Lund C pga ziggarna känner man sig inte direkt. De är inte våldsamma.

Skulle nog kunna tänka mig att stödja ziggarna genom att ge dem pengar. Tror jag gett dem mynt nån gång. Tycker vi borde ha fler sådana här "färgklickar" i stan så att svenskar har något att störa sig på. Multikulti är ju bra, har jag fått höra.
Citera
2016-12-27, 16:01
Medlem
Det är över huvud taget extremt ont om tillgängliga offentliga WC i Lunds innerstad, både inom- och utomhus. Staden har sedan länge sparat bort denna diskreta bekvämlighet, och det är inte konstigt att folk då ibland ställer sig och kissar i något undanskymt hörn bakom några träd, i en utkant av bangården eller bortom en parkering. Och då talar vi verkligen inte bara om narkomaner eller zigenare...

Det här är en del av staden där massor med människor strömmar igenom oavbrutet (centralen är ett av de viktigaste naven för bussar och tåg i hela Skåne) och de flesta av dem är *inte* bilburna. Därmed finns inte alternativet att "köra hem snabbt och kila in på muggen där".
Senast redigerad av HepCat-X 2016-12-27 kl. 16:05.
Citera
2016-12-27, 16:11
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Intressant att alkisarna trivs bättre med poliser än vid stationen... Säger en del om miljön där.

Nu menade jag dock tågstationen.
Beklagar om jag var otydlig!
Citera
2016-12-27, 16:15
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Vilket "område vid centralstation i en större stad" någonstans har någonsin varit rent och prydligt?
Man kan vara i en oerhört vacker italiensk stad och så fort man närmar sig en station så är det skumma typer, missbrukare etc. Om ni har varit i exempelvis Florens är ju inte centrala stationen ett skimrande rennässans underverk i vit marmor utan ganska ruffigt. Kort sagt verkar det vara stadsbildens lag att stationerna och området utanför dom, åtminstone i Europa, är tillhåll för ljusskygga typer och allehanda missbrukare.
Jag vet faktiskt inte om det är ett problem. Vad gör man på enstation? Väntar, köper en tidning, på väg bort eller hem. Går in i folk, kollar klockan, har tråkigt, glor på folk.
Jag har inga större krav på stationer. Tycker att lunda borna får skärpa sig lite, ett j.a lyxklagomål i en stad som överallt annars är oerhört lugn (och jävligt tråkig)
Centralstationen i Malmö känns överraskande nog lugn och städad men så har de ju rustat upp den en del dom senaste åren. Fast det har alldrig så länge jag har bott där varit ett skummt ställe. Det har värnhems torget stått för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in