2016-12-16, 11:33
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjullet
Haha fyfan att läsa i denna tråd, Leif Ivan har fan rätt så fort det går bra för någon ska man trakassera och leta fel för att man är avundsjuk. Älskar denna man, han är en sann super entreprenör och att han lyckats tjäna så bra med pengar tycker jag är fantastiskt. Verkar som en riktigt härlig familj.

Alla som blir lite förlöjligade och liknande börjar direkt med det tramsiga försvaret att "så fort det går bra för någon i sverige ska man trakassera dem", skylla på jantelagen o.s.v. Så är det inte. Är man en dåre är det klart att folk kommer snacka, oavsett förmögenhet. Du kanske noterar att det bara i Sverige finns tusentals personer med mer pengar, mer framgång o.s.v än Leif-Ivan och ändå finns det inga långa trådar om de flesta av dem. Leif-Ivan är smaklös och därför snackas det. Hade han inte åtrått rampljuset så förbannat hade han inte heller blivit "utsatt".
Citera
2016-12-16, 12:20
Medlem
Det finns de som påstår (o de vet vem Leif-Ivan är) att han är väldigt pengakåt
och skulle sälja sin morsa om så vore för att berika sig.

Deski o bekant som träffat honom några ggr (läs känner honom liiiteee)
känner inte igen detta - vi har båda uppfattat honom som väldigt juste
och just icke-girig - vi har å andra sidan inte köpt bilar av honom.

Hans bilmuseum är faktiskt väldigt juste
Citera
2016-12-27, 12:57
Medlem
backflasherns avatar
Han hade specialbilcenter i Luleå som konkade, folk körde bilar därifrån och gömde dem-startkapital?
Citera
2016-12-27, 14:35
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjullet
Haha fyfan att läsa i denna tråd, Leif Ivan har fan rätt så fort det går bra för någon ska man trakassera och leta fel för att man är avundsjuk. Älskar denna man, han är en sann super entreprenör och att han lyckats tjäna så bra med pengar tycker jag är fantastiskt. Verkar som en riktigt härlig familj.

Kan bara tala för mig själv, men jag har inget emot personer som lyckats tjäna ihop sig en förmögenhet eller hur man använder sina pengar. MEN när man utnyttjar folk för att tjäna pengar då är man ingen bra människa, Leif-Ivan, Bert, Jan Emanuel borde alla ställas inför en avrättningsskvadron för hur dom har utnyttjat den desperata situationen med flyktingar till att skoningslöst tjäna massvis med pengar, och då givetvis Alliansen för att överhuvudtaget möjliggjort detta.
Citera
2016-12-27, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
, MEN när man utnyttjar folk för att tjäna pengar då är man ingen bra människa, Leif-Ivan, Bert, Jan Emanuel borde alla ställas inför en avrättningsskvadron,.

Men tandläkare bemanningsläkare o f f a bemanningsföretagen o hyresvärdar som hyr
ut gamla lägenheter för dyra pengar - ofta är årshyran dubbla produktionskostnaden

Vad säger du om dom dåå - o bärgningsföretagen som utnyttjar folks olyckor o utsatta
situationer
Citera
2017-01-31, 08:33
Medlem
Citat:
Tv-profilen Leif–Ivan Karlsson tvingas ta massor med mediciner för sitt dåliga hjärta.
Och trots att han måste vila, jobbar han för fullt.
– Jag är ju arbetsnarkoman och har säkert alla bokstavskombinationer man kan stava till, säger han.

Citat:
Leif-Ivan Karlsson poängterar att han trots sitt tillstånd jobbar för fullt när han är i Florida.
– Vi var på stranden en gång 1986, skojar han. och fortsätter:
– Vi är inte på semester här, här jobbar vi, säger han och berättar att han bland annat exporterar veteranbilar till Sverige.

http://www.expressen.se/noje/leif-ivan-karlsson-om-sina-hjartproblem/
Citera
2017-01-31, 15:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Han framstår (och framställs) som en nyrik zigenare med tattarbakgrund...vilket han förmodligen har.

Däremot har han ju definitivt affärssinne.

Jag får också sådana vibbar, resande, tattare etc. Fenotypen påminner om det.
Citera
2017-01-31, 15:34
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag får också sådana vibbar, resande, tattare etc. Fenotypen påminner om det.

Tja, kan vara att han har sameblod i släkten. Har lite sådana drag i ansiktet tycker jag. Vad tror ni?
Citera
2017-03-08, 22:54
Medlem
Min brors kusins avatar
Nu har han satt ett av sina bolag i KK

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/leif-ivan-karlsson-gar-i-konkurs-med-flit-vill-bli-av-med-personalen/repqch!X28QwIlL6LFy9gN2KNgSBA/
Citera
2017-08-06, 12:21
Avslutad
Hur mycket pengar har Leif Ivan just nu?
Citera
2017-08-15, 18:10
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Fråga vettja Han ska ha avslutnings fest i slutet av September.
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Citera
2017-08-16, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen

Det vill jag gärna veta också, alltså hur mycket han har på riktigt.
Drt kan ju hända att han fifflar med skatten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in