2016-10-18, 20:58
Medlem
Fattade inte när angelica beklagade sig att hon va avundsjuk på hennes polare som fick lägenheter och sånt...låt så jävla sjukt med tanke på alla 10-tals, kanske 100-tals miljoner dom e goda för...
Citera
2016-10-18, 21:00
Medlem
Hela familjer visar klart och tydligt att mycke pengar inte har med god smak att göra. Kåken ligger i Tullinge, vem fan vill bo där? och båten hör hemma i havet, inte i en liten insjö.
Jante, som han tjatar så mycke om, är inget han ska oroa sig om. Tror inte de är så många som vill vara en del av familjen. Dottern kille verkar inte ha alla bestick i lådan om man säger
Citera
2016-10-18, 21:14
Medlem
Ja det här här ju en "reality" show som klipps till 44 minuter, är scriptat och klart. Sen tar folk det som något fakta i deras analysering av familjen. Jag har ingen aning om hur skärpta de är, men om de skulle agera så mot kameran så hade i alla fall ingen tv-show blivit av.

Ta det med en nypa salt.
Citera
2016-10-18, 21:43
Medlem
Mikeyjamess avatar
Kommer inte ifrån tanken att Leif-Ivan har en jävligt sunkig aura.
Känns som att TV3 lurat skjortan av honom - hans mål var ju att serien skulle bli storslaget och innovativt för svensk tv men det framställs mer som att det är så här det går när man ger ett WT en jävla massa pengar

Gillar frun och dottern dock. Angelicas röst är extremt behaglig. Hennes kille ser dock ut att vara ett neurotiskt vrak.
Citera
2016-10-18, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av the_hulken
Fattade inte när angelica beklagade sig att hon va avundsjuk på hennes polare som fick lägenheter och sånt...låt så jävla sjukt med tanke på alla 10-tals, kanske 100-tals miljoner dom e goda för...
Eftersom polaren fick lägenheter medan hon får bo hemma? Bara jag som stör mig på hans prutande? Att han är värdelös dvs. Han lever i någon drömvärld där han är världens bästa prutare är en aning förvånande.
Citera
2016-10-18, 23:42
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Kommer inte ifrån tanken att Leif-Ivan har en jävligt sunkig aura.
Känns som att TV3 lurat skjortan av honom - hans mål var ju att serien skulle bli storslaget och innovativt för svensk tv men det framställs mer som att det är så här det går när man ger ett WT en jävla massa pengar

Han framstår (och framställs) som en nyrik zigenare med tattarbakgrund...vilket han förmodligen har.

Däremot har han ju definitivt affärssinne.
Senast redigerad av Moltas666 2016-10-18 kl. 23:48.
Citera
2016-10-19, 00:21
Medlem
mr.demons avatar
Jag tycker han är skitkul. Jag garvar bara jag ser han på tv. Han dotter däremot är så jobbig. hans fru ser nyvaken ut. Men dom är sköna hela högen.
Citera
2016-10-19, 05:31
Medlem
NiccoJs avatar
Man kan ju inte anklaga honom för att bara vilja umgås med andra bemedlade precis vilket annars är vanligt bland nyrika. Andra hade nog dragit ihop en kändisfest som invigning av Birger Jarl, Leif föredrar sina anställda o lite raggarkompisar. Klädkoden verkar vara samma oavsett det är kalas eller om toa tanken ska tömmas.
Dotterns kille kan man inte annat än önska livet ur, vilken obehaglig sak. Dotterns pattar däremot...
Citera
2016-10-19, 06:52
Medlem
Ryggradsluss avatar
Jag har börjat gilla dom. Kul program
Citera
2016-10-19, 07:27
Medlem
Chronicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Hela familjer visar klart och tydligt att mycke pengar inte har med god smak att göra. Kåken ligger i Tullinge, vem fan vill bo där? och båten hör hemma i havet, inte i en liten insjö.
Jante, som han tjatar så mycke om, är inget han ska oroa sig om. Tror inte de är så många som vill vara en del av familjen. Dottern kille verkar inte ha alla bestick i lådan om man säger

Det går alldeles utmärkt att ta sig ut på världshaven från Tullingesjön via någon av slussarna. Detta är Mälaren.
Citera
2016-10-20, 16:39
Medlem
Nochillss avatar
Jag har uppskattat att titta på "Karlssons" betydligt mer än folkkära "Parneviks" även om flera av mina anhöriga tycker att Leif-Ivan är sliskig som person.
Han säger ju självt högt "det är äckligt, äckligt, äääckligt" också när han håller sina formella tal till bjudningar, kanske han är WT-manisk?

Karlssons får jobba ihop till sina inkomster och uppehälle för att bolagen ska gå runt och Leif-Ivan är säkert en riktig snållänning med att låna ut pengar till dem.
Jag bryr mig inte att Leif-Ivan förmodligen har suttit inne nån gång för skattebrott, många företagare har gått den vägen för att få erfarenheten att lura skattmasen.

Tullinge har nog billig skatt om man ska bo fint och stort nära Stockholm och bil-museet ligger alltså i närheten på nån industritomt?

Det är sällan som jag flyger via Arlanda men har nån koll på om det verkligen står "Chateau Eagle Mountain" på en skylt i entré-hallen där?
Citera
2016-10-20, 17:39
Medlem
JBernards avatar
Leif-Ivan är nog en jobbig jävel att ha att göra med, men man får ge honom att han är genuin.

Han är värdelös på att pruta och har kroppskonstitution som en sumobrottare, själv anser han sig vara världsmästare på att pruta och har kondition som en elitidrottsman. Han är väl själva beviset på att man kommer långt med gott självförtroende och frmåtanda.

Sen lär han väl ha näsa för affärer. Well, fler Leif-Ivan och färre arbetsskygga socialfall skulle göra det här landet bättre och rikare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in