2016-12-27, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Klart de inte vill, det är vuxna män som leker barn

Citat:
Ursprungligen postat av Cataphract
För det andra så är det inte en "tillfällig flyktingvåg" utan en ny folkvandring av framför allt unga män på jakt efter bättre liv både materiellt och sexuellt.

Det här håller jag med om till 100 %.

Det känns väldigt bakvänt att de som flyr hit som ensamkommande barn, egentligen är unga män i sin bästa ålder.

Vart är alla riktiga barn? Vart är kvinnorna? De äldre??? Varför är det så få på regeringsnivå och på migrationsverket som reagerar på detta? Ingen alls verkar det som.
Citera
2016-12-27, 11:58
Medlem
Flufffens avatar
Hon lever i en fantasi där alla Svenskar, enligt henne, har det superbra och är helt utan ångest och problem. Punkterna hon listar kan man applicera på många Svenskar. Slutsats, hon är dum i huvudet.
Citera
2016-12-27, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Ja även föräldrarna kan ju haft flyt.

Förtjänar vi den fina teknologi vi har idag? Jag har inte utvecklat min telefon eller dator. Inom teknik precis som välfärdssystem står vi ju på andra axlar tänker jag. Jag har jobbat och betalt för min telefon. Men det gör jag även för välfärden.
Du har verkligen haft tur. Hoppas du gjort dig förtjänt av den.
Citera
2016-12-27, 12:47
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmeraldForest
Det här håller jag med om till 100 %.

Det känns väldigt bakvänt att de som flyr hit som ensamkommande barn, egentligen är unga män i sin bästa ålder.

Vart är alla riktiga barn? Vart är kvinnorna? De äldre??? Varför är det så få på regeringsnivå och på migrationsverket som reagerar på detta? Ingen alls verkar det som.

Landsmän och asylaktivister som jobbar på migrationsverket. Innan regeringens nya lagar började gälla gav personal mer lättvindigt än innan ut uppehållstillstånd.

http://www.svd.se/asylaktivism-pa-migrationsverket

Följer order, ekonomiskt incitament, oförmågan att se framtida konsekvenser av dagens beslut, naivitet och så vidare.
Senast redigerad av de.Montfort 2016-12-27 kl. 13:17.
Citera
2016-12-27, 13:14
Medlem
Allt åt alla!
Ingen har rätt att äga någonting, alla har rätt till allting.
Din cykel är min cykel.

Det finns bara ett stort problem med det här tankesättet, det är inte förenat med verkligheten.
Varför ska ett slumbarn i Indien sitta i en pappkartong när han lika gärna kunnat bo tillsammans med IT-miljonären och dennes barn längre bort i det fina kvarteret?
Dessa barn har väl inte större rätt till ett fint hem bara för att dom råkat födas in i det?!
Och varför ska svenskar sitta o huttra i den nordiska kylan när dom lika gärna kunnat sitta i ett Hollywood-hus i varma Kalifornien?!

Förklara gärna hur all världens rikedomar ska kunna delas upp så att alla har exakt lika mycket av allting.
Och hur mycket som måste förstöras för att det helt enkelt inte finns nog av det för o räcka till alla, det vore ju djupt orättvist om någon plötsligt fick något som inte alla andra också hade.

Eller så skiter vi helt enkelt i orättvisorna och konstaterar istället att någon har arbetat hårt för att just vi ska få ha det bra och att inte vara tacksamma för detta faktum och bara vilja ge bort allting till andra är som att spotta nämnda personer i ansiktet.
Citera
2016-12-27, 13:20
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogster
Emelie Åkerlind Ungdomsterapeut på Ätradalens HVB-hem för ankarmän, som blivit ivägskickade till landet med floder av honung och mjölk, förfasas över det faktum att vi kan döma andra människor från världens alla hörn att inte ta del av honungen och mjölken som vi svenskar inte själva förtjänar.

http://www.hn.se/%C3%A5sikter/ordet-%C3%A4r-fritt/n%C3%A4r-ditt-%C3%B6de-ligger-i-n%C3%A5gon-annans-h%C3%A4nder-1.4066913

Vad säger ni. Har hon rätt? Har vi som svenskar rätt till honungen och mjölken eller skall vi frikostigt dela med oss till alla som så önskar?

Hon borde skickas till Afghanistan som en förrädare.
Citera
2016-12-27, 13:23
Medlem
Zlatan hade väl också tur, när han föddes med förutsättningarna för att bli en fotbollsstjärna.

Jag håller med om att alla borde ha samma mänskliga rättigheter, samma möjligheter och förutsättningar, för att skapa ett tryggt och stabilt liv. Däremot förstår jag inte, varför man måste komma till Sverige, för att få detta. Borde man inte försöka ändra förhållandena i deras hemländer istället?
Citera
2016-12-27, 13:25
Medlem
om jag och min familj inte förtjänar välfärden som tillkommit av mina förföräldrars hårda slit, deras blod, svett och tårar, och nu mitt och min frus egna hårda arbete, va FAN skall jag jobba och anstränga mig mer för då?!?!? jag VILL HA ALLT SERVERAT... GE MIG, VAR ÄR MITT?!?!?!?

ptvvvi fan för vänsterpack som denna satans människa, försöker få oss att känna skam för att vi byggt något bra här uppe i bistra norden...
Guilt, Shame, White Privilege klockrent, dra åt helvete
Citera
2016-12-27, 13:54
Medlem
Sueonias avatar
Med hennes logik ska arv förbjudas och alla barn ska tas om hand om av staten. Annars blir det orättvist eftersom vissa föräldrar kommer bry sig mer.
Citera
2016-12-27, 13:55
Medlem
Komiskt är ju hon garanterat i nästa andetag beklagar sig över den vite mannens kolonialism... varför skulle afrikaner ha rätt till sitt land om den här typen av logik ska följas?
Citera
2016-12-27, 13:59
Medlem
Citat:
Det enda som skiljer ”dom” och ”oss” åt är vilken plats på jorden vi är födda. ”Vi svenskar” har inte förtjänat vår välfärd; Vi hade turen att födas in i det.
Så kan man tycka. Varför skulle det innebära att folk från hela världen ska få bosätta sig här i Sverige?
De svenskar som tycker så kan väl flytta till "flyktingarnas" hemländer istället om de nu inte tycker de förtjänar sin välfärd.
Citera
2016-12-27, 14:13
Medlem
Betongsossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Gynnsamt och tur är två skilda saker.

Kalla det vad du vill, poängen är densamma.

Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Lite vagt, så jag uttrycker saken med en enklare fråga: Menar du att vi har en skyldighet att ta emot tonårspojkar från Afghanistan eftersom folk i låglöneländer producerar det vi köper och att andra än vi själva drabbas av den miljöförstöring vi bidrar till?

Nej, det har vi givetvis inte. Det finns dock en poäng i att vi har turen att befinna oss där vi befinner oss och att förklara vårt välstånd med att våra föräldrar eller att deras föräldrar jobbade hårt, som många i tråden gör, är historielöst och oärligt.
Senast redigerad av Betongsossen 2016-12-27 kl. 14:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in