2016-12-27, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BJonsson
https://minfil.org/M0zcr9b2b6/Screenshot_2016-12-27-10-49-08.png

Ni får nöja er med en screenshot så länge som bevis för mitt påstående

Hmm, varför står det Gävle tingsrätt när det är Hudiksvall som kommer hålla i den?
Citera
2016-12-27, 11:57
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Det är väl ingen som tror att han den misstänkte 20 åringen blev rånad i en liten byhåla, hade detta hänt i Malmö eller i en annan Blatte ställe, då hade man ju kunnat köpa detta.
Citera
2016-12-27, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudeheaven
Varför sitter han hos polisen i Sandviken? Var det Gävle sjukhus han sökte vård i?

Sandviken har en arrest som är bemannad dygnet runt.
Han är ju bara anhållen än så länge och ej häktad!
Blir han häktad antar jag att det blir antingen häktet i Gävle eller Falun som blir aktuellt.
Citera
2016-12-27, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storeture
Hmm, varför står det Gävle tingsrätt när det är Hudiksvall som kommer hålla i den?

Därför att det är Gävle polisens avdelning för grova brott som utreder och dessutom går Hudikvalls tingsrätt under Gävle distrikt. Men jag håller med om att de va lite luddigt.
Citera
2016-12-27, 12:29
Medlem
Flera som jag har pratat med kan inte förstå vad som har hänt. Den här "instabila" sidan som har nämnts i tråden har vi inte märkt av. En genomsnäll kille så upplevs han av många.
Citera
2016-12-27, 12:30
Medlem
WaffeMannens avatar
Häktesframställan.

https://minfil.org/U3zdr6b6b9/Hudiksvalls_TR_B_2486-16_Aktbil_3.pdf
Citera
2016-12-27, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvra
Flera som jag har pratat med kan inte förstå vad som har hänt. Den här "instabila" sidan som har nämnts i tråden har vi inte märkt av. En genomsnäll kille så upplevs han av många.

Jag får en känsla av att han bestämt träff med någon i sommarstugeområdet. Han missar hållplatsen vid Råby och kliver av vid nästa för att gå tillbaka, blir erbjuden skjuts och hoppar av vid korsningen. Han blir försenad till mötet, när han kommer fram finns inte den som han bestämt träff med kvar, denne har förmodligen lovat honom skjuts hem. Mötet med den här personen är känsligt och diskret så han vill inte ringa en kompis eller föräldrarna för att få hämtning mitt ute i skogen, då kommer han att få en massa frågor som han inte kan svara på.

Kanske försöker han sno en bil hos BO. sen slutar det med två döda.
Citera
2016-12-27, 13:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Lutar åt att det är en tredje GM. Kanske taxichauffören?? Ska bli väldigt spännande att följa. 20-åringen kan ha blivit attackerad av samma som mördade paret.

En tredje GM .. vem är då enligt dig GM nummer två?
Citera
2016-12-27, 13:45
Medlem
Universells avatar
http://www.expressen.se/nyheter/misstankte-mannen-svart-skadad-i-handen/

Citat:
Han säger att han varit på ett visst ställe och blivit rånad, men det finns vittnen som med säkerhet säger att där har han inte varit.

Överbevisad?
Citera
2016-12-27, 13:46
Medlem
Kan man utifrån häktesframställan utgå ifrån att morden skett i samma stuga/på samma tomt? När båda morden står på Norra Råbovägen 2
Citera
2016-12-27, 14:09
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
http://www.expressen.se/nyheter/misstankte-mannen-svart-skadad-i-handen/

Citat:
Han säger att han varit på ett visst ställe och blivit rånad, men det finns vittnen som med säkerhet säger att där har han inte varit.

Överbevisad?

Det kan man nog säga, ja. Men inte på grunder som du citerar.
Citera
2016-12-27, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Varför spärra in en person om han ej utgör någon fara för sig själv eller samhället? Det är inte produktivt för någon part. (Nu diskuterar jag alltså efter en avtjänad dom/psykiatri)

Vi kör på rehabiliteringsspåret här i Norden.

Rehabiliteringsspåret har misslyckats. Menar du att det är lyckosamt att två oskyldiga personer blir mördade av en uppenbart psykotisk och farlig idiot som skrivs ut för att rehabiliteras? Hur många människor ska dö eller skadas av utskrivna sjuka människor innan du fattar galoppen?

Den svenska psykiatrin är ett stort misslyckande. Precis som med allt annat i det sjuka svenska samhället litar man till individen och att den på egen hand ska bli frisk. Det är fullständigt vansinne att låta psykotiska människor vandra fritt, eller att inte ta deras psykiska problem på allvar.

Det är väl inte länge sedan ett liknande dåd skedde när en man i 20-årsåldern blev utskriven och bestämde sig för att kniva två oskyldiga människor som nästan ledde till mord? När fan ska vi lära oss att vissa mår bättre att vara inspärrade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in