2016-12-27, 12:25
Medlem
vad tror ni om denna tanke, om alla invandrare bodde i samma stad låt oss säga malmö, känner att de kanske har ett visst försprång. då slipper vi all tjat om att de borde utvisas då det ej kommer ske
Citera
2016-12-27, 12:27
Medlem
wasd1234s avatar
Malmö har 60% invandrare. Om drygt 10 år så kan du räkna med att 80-90% är invandrare / har invandrarbakgrund.

Kommer bli spännande!
Citera
2016-12-27, 12:29
Medlem
whaks avatar
Jag tycker tvärtom att invandrarna borde beblandas mera med oss Svenskar.
Jag tror att det är en nyckel till att lösa segregationen och "utanförskapen".

Felet är att det skapades områden som Rosengård, Rinkeby, Tjärna ängar mfl
Citera
2016-12-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak

ja du har rätt. men folket vill inte ha integration. tror de nyanlända skulle må bättre om de bodde i en invandrartätt ort, inga onda blickar, man hör språk man redan talar o man skulle känna sig hemma helt enkelt. men jag vet att det inte löser alla problem
Citera
2016-12-27, 12:52
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

Går inte att beblanda dom är redan så många att den soppan kommer att bestå av 50% invandare.

Hur hade du tänkt göra det tvångsomflyttningar som Stalin höll på med? Tvång pistolhot? Döda dem som bor där som Mugabe i Zimbabwe gjorde. Men han var åt det andra hållet vill bara ha de svarta kvar.
Citera
2016-12-27, 12:56
Medlem
Citat:
om alla invandrare bodde på en o samma plats..

Vilket jäkla stort bögkalas det skulle ha blivit,, världens längsta tåg
Citera
2016-12-27, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Går inte att beblanda dom är redan så många att den soppan kommer att bestå av 50% invandare.

Hur hade du tänkt göra det tvångsomflyttningar som Stalin höll på med? Tvång pistolhot? Döda dem som bor där som Mugabe i Zimbabwe gjorde. Men han var åt det andra hållet vill bara ha de svarta kvar.
nja inget tvång skulle vara nödvändigt. tror man skulle gilla att bo med folk av samma ''sort''/''ras''
Citera
2016-12-27, 13:56
Medlem
SadrOlMoteallehins avatar
Det skulle uppstå konflikter mellan olika invandrargrupper ganska snabbt. IS-sympatiserande sunniter skulle anfalla kristna och shiiter, medans kurder skulle börja kräva självständighet någonstans i Malmö. Snart skulle vi ha ett nytt Mellanöstern i mini-version.
Citera
2016-12-27, 14:38
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
nja inget tvång skulle vara nödvändigt. tror man skulle gilla att bo med folk av samma ''sort''/''ras''

Jo lika barn leker bäst heter det, eller hette alltid förr. Nu är det korrekt att hävda att alla andra ska leva efter raka motsatsen, blandat.

Men samhällsintegratörerna har väl förstått att svarta inte kan leva tillsammans då blir det kaozz där. Inget funkar. Samma gäller om än i något mildare grad, sandnegrerna. För många sandnegrer då börjar de skjuta på varandra men mest skjuter de på dem som inte är sandnegrer tills det ändå bara bor sandnegrer där. Och sedan kommer kaozzet och skottlossningen.

För allas bästa låt dem bo i etniska enklaver. Då håller Sverige ut längs. Men det är ingen lösning den kommer när vi bombar bort dessa enklaver.
Citera
2016-12-27, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
vad tror ni om denna tanke, om alla invandrare bodde i samma stad låt oss säga malmö, känner att de kanske har ett visst försprång. då slipper vi all tjat om att de borde utvisas då det ej kommer ske

Jag skulle mycket hellre vilja ha det än "integration". Bygg ett megastort flyktingläger mitt i en skog i Norrland någonstans där de får bo tills kriget är över. Under tiden får de jobba med att hugga träd och hacka sten eller annat för att bidra till kostnaden för en väldigt stor militär eller polisiär styrka som konstant bevakar dem så att ingen smyger iväg och stör oss Svenskar.

Jag har gjort en tråd där jag förklarar lite djupare här:

(FB) En intressant idé för Flyktingläger/Invandrarläger i Sverige.
Citera
2016-12-27, 16:50
Medlem
Citat:

Jaså det tycker du, att invandrare borde beblandas mer med oss svenskar.

För några år sedan var det en invandrar familj som ville bo bara med svenskar till grannar, deras barn skulle bara vara med svenska barn. MIGG fixade en lägenhet, svenskarna i området sa Nej.

Saltsjöbaden 2 mil från sthlm, ville inte har några invandrare som skulle bo i en barack, dem fick bygga i Fisksätra i stället. Dem flyttade in i somras.

Det är inget fel på rosengård, rinkeby eller tjäna ängar, problemet är människorna.
Om dem skötta sig - skulle inte svenskarna flytta därifrån.

Jag minns rinkeby när det byggdes på 70-talet ( jag är +50 ) och då bodde bara svenskar där.
Sedan flyttade några invandrare dit, och några till, sedan kom resten...
Skulle det idag bo några svenskar där så är det mindre än 5 %, men jag kan ha fel.

Vet inte vilket kön du är - men invandar män vill gärna beblanda sig med svenska tjejer, i form av bo ihop eller gå hand i hand. Det är också ett sätt.
Invandare tycker det är nyckeln till utanförskap och integrationen, dvs pengar och fitta.
Citera
2016-12-27, 16:53
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Malmö har 60% invandrare. Om drygt 10 år så kan du räkna med att 80-90% är invandrare / har invandrarbakgrund.

Kommer bli spännande!
Kan det bli mer spännande än vad det är nu? Kanske. Men det kommer nog få effekten att militär sätts in så att ingen kan ta sig därifrån. Invånarna i Malmö kommer då ha lyckats med bedriften att skapa ett fängelse likt det i filmen Flykten från New York.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in