Citat:
Ursprungligen postat av
mnish
ja du har rätt. men folket vill inte ha integration. tror de nyanlända skulle må bättre om de bodde i en invandrartätt ort, inga onda blickar, man hör språk man redan talar o man skulle känna sig hemma helt enkelt. men jag vet att det inte löser alla problem
* stirrar på ditt inlägg *
Tyvärr funkar det så här att när invandrar kommer till Sverige har dem kompisar eller släkt som bor i tillex Södertälje eller någon annan stad i Sverige, då flyttar dem dit.
Vi minns ju hur det var när kristna kom från Irak, dem ville bara till Södertälje. Det var den enda staden i Sverige dem kunde. Vi läser i flera trådar att invandrar inte vill bo i Östersund, eller Kalmar eller var MIG nu väljer att placera dem i brist på bostäder, - dem ska till det 3 stora städerna i Sverige. Det kan även vara så att pappan bor i tillex Uppsala då flyttar mamman och barnen dit.
Jag är så gott som övertygad om att invandrar inte vill vara med oss svenskar, dem vill bo med varandra. När då en familj eller ett par vill blanda sig med oss, - stöter vi bort dem.