2016-06-29, 17:55
Medlem
Hej

Det är så att jag har funderat lite på en bra lösning för hur vi ska göra med Flyktingfrågan och om det finns någon slags slutgiltig lösning på dessa problem. Jag har flyttat 3 gånger nu för att jag vill slippa att bo i närheten av flyktingar och för höga nivåer invandrare. Och kom då på tanken att det inte är jag som Svensk som ska behöva flytta utan det är ju "flyktingarna".

Vi borde någonstans i Norrland där det endast är skog, hugga ner träden mitt i skogen, bygga ett flyktingläger/invandrarläger.

Vi skulle kunna använda såna där Bygg-Baracker som bostäder åt dem, som jag förstår det brukar det finnas toaletter och i vissa fall även dusch i barackerna. Det finns även möjlighet att laga mat.

Vi kan anordna så att lastbilar åker dit 1 gång i månaden med mat, vatten och mediciner. Det är såklart viktigt att denna plats vaktas utav Armé eller Hemvärn och är inringat av antingen mur eller elstängsel så att ingen smiter därifrån. Vill man ta sig därifrån så får man det, men då får man lämna Sverige eskorterad utav polis så att personen i fråga inte kan smita och störa de Svenska medborgarna.

När denna plats är byggd är det dags att jämna de gamla No-go zonerna med marken och bygga nya hus till oss Svenskar(Vi har ju som bekant en hög bostadsbrist i Sverige)

En tanke som slog mig är att eftersom att flyktingar/invandrare får skydd i Sverige så kan dom som tack för det arbeta i lägret, de kan kanske handla om att bryta sten eller hugga skog, vissa kan ju jobba som läkare inom lägret eftersom att det är så mycket högutbildade läkare som kommer till Sverige från mellanöstern och nordafrika.

Hur som helst så får vi på det här sättet material till det kommande nybygget av lägenheter och villor till oss Svenskar.

På så sätt så håller vi också kostnaden på en lägre nivå.

Som tack för att de har arbetat i lägret så ser vi självklart till att Sverige står för hemresan när deras krig är slut. Detta skulle väl gälla alla som kommit de senaste 10 åren eller något liknande.

Vad tror ni, kan det fungera?
Citera
2016-06-29, 18:02
Medlem
Har inte uttryckt mig i de former som du gjort utan framställt det lite mer som en positiv möjlighet.

Nämligen att när det kommer så många att det behöver hundratusentals nya bostäder så är det logiskt att satsa på en helt ny stad. Då slipper man förtäta i områden där folk trivs med hur de bor idag.

Som du nämner så finns det positiva krafter här. Man får möjlighet att arbeta och bygga sin egen framtid. Vi får billig arbetskraft och det blir helt allmänt en oerhörd framåtsanda jämfört med att hamna i en flyktingnläggning i 1-3 år framåt utan möjlighet att påverka sin egen framtid.

Vi slipper också alla konflikter som blir när folk upptäcker att de betalt 6 miljoner för en villa och sedan blir granne med ett helt gäng somalier som dräller runt på dagarna.

Naturligtvis måste Sverige också skärpa sig och ta fast kriminella och sätta de i fängelse samt utvisa dem. Många pk-människor inser inte hur mycket skada de utländska kriminella orsakar för de andra mer skötsamma invandrarna. Vem ska vi kunna lita på? Man ser alltså snett på alla invandrare för man vet att de inte blivit utvisade när de begått kriminella brott. Hade man utvisat mer aktivt så skulle vi inse att de som är kvar har skött sig och därmed få mer respekt.
Citera
2016-06-29, 18:04
Medlem
Ryggradsluss avatar
Jaså det tycker du verkligen.
Vackra och konstruktiva tankar för ett demokratiskt land.

Jag vill att vi ska leva lyckliga tillsammans.
Citera
2016-06-29, 18:25
Medlem
VanligtNamns avatar
Skulle det stå "Arbeit macht frei" vid ingången också?
Citera
2016-06-29, 18:36
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
.
.
.

Vad tror ni, kan det fungera?

En liten motfråga: Minns du de där vivägrarstigaavbussenförviärräddaförvildadjuriskog enincedenterna?
Citera
2016-06-29, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
En liten motfråga: Minns du de där vivägrarstigaavbussenförviärräddaförvildadjuriskog enincedenterna?

Jo dom minns jag, jag tänker att dom får välja mellan att åka tillbaka till sitt land/närområdet eller flyktinglägret i Norrland. Vägrar dom hoppa av så går bussen till närmsta flygplats.
Citera
2016-06-29, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanligtNamn
Skulle det stå "Arbeit macht frei" vid ingången också?

Haha ingen dum idé men dom är ju som sagt fria att lämna när dom vill, vi kan till och med ordna transport till närmsta flygplats om dom vill
Citera
2016-06-29, 18:59
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Jo dom minns jag, jag tänker att dom får välja mellan att åka tillbaka till sitt land/närområdet eller flyktinglägret i Norrland. Vägrar dom hoppa av så går bussen till närmsta flygplats.

Bra idé men Du glömmer att vi bor i ett land med en feministisk regering.
Citera
2016-06-29, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Bra idé men Du glömmer att vi bor i ett land med en feministisk regering.

Jo jag vet, det är ett stort problem såklart :/ Kanske att det skulle kunna fungera när Sverigedemokraterna kommer till makten. Jag menar det är ju lixom inga gaskammare eller nått vi pratar om. Mer ett arbetsläger där man får vara säker från krig och dylikt och samtidigt arbeta sig till en gratis flygbiljett hem när kriget är över :P

Edit: Och kanske ett mindre startkapital att börja med när man återvänt hem
Citera
2016-06-29, 19:53
Medlem
Jackschnuss avatar
Citat:
Jo jag vet, det är ett stort problem såklart :/ Kanske att det skulle kunna fungera när Sverigedemokraterna kommer till makten. Jag menar det är ju lixom inga gaskammare eller nått vi pratar om. Mer ett arbetsläger där man får vara säker från krig och dylikt och samtidigt arbeta sig till en gratis flygbiljett hem när kriget är över :P

Edit: Och kanske ett mindre startkapital att börja med när man återvänt hem

Du glömmer att de absoluta majoriteten av ''flyktingarna'' är ekonomiska invandrare, de flyr inte från krig.
Citera
2016-06-29, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackschnus
Du glömmer att de absoluta majoriteten av ''flyktingarna'' är ekonomiska invandrare, de flyr inte från krig.

Ja men dom säger ju att det är krig när dom kommer och då får dom väl välja mellan att arbeta i arbetslägret eller åka hem igen
Senast redigerad av Logisksvensk 2016-06-29 kl. 20:49.
Citera
2016-06-30, 00:52
Medlem
Jackschnuss avatar
Citat:
Ja men dom säger ju att det är krig när dom kommer och då får dom väl välja mellan att arbeta i arbetslägret eller åka hem igen
Du lever i fel tid, min vän. Arbetsläger kommer inte komma tillbaka. Bara namnet har ett dåligt rykte...

När sa dem det? har du pratat med dem? Åka hem igen, som om de skulle göra det. Lite roligt, varför skulle de åka tillbaka till sitt sketna land. Här behöver de inte göra ett piss och trots det inkassera lite pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in