Citat:
Ursprungligen postat av
Handsekreteraren
Det finns per definition inga "ogiltiga" respektive "giltiga" bevis. Vi bor inte i USA.
I Sverige råder fri bevisprövning, vilket innebär att även om beviset tillkommit på att otillåtet vis, t.ex. genom en olaglig husrannsakan, så kommer beviset att vara giltigt i domstol.
Den som gjort den olagliga husrannsakan kan därefter komma att dömas för brott i sin tur (tjänstefel och/eller hemfridsbrott i det här exemplet), men det gör alltså inte beviset ogiltigt i det första fallet.
Sekretessbelagd information? En dubbelmördares personliga integritet får sägas väga mycket lätt ställt mot allmänintresset.
Självfallet är det så att jägare tycker om att döda, annars hade de inte jagat.
I dag behöver man som bekant inte jaga för att överleva.
Allt snack om "naturupplevelser", "viltvård" och så vidare är just mest snack, det är helt enkelt inte socialt acceptabelt att säga att man jagar för att man tycker om att döda.
Nej, jag är inte mot jakt. Ja, jag har jagat själv under många år.
Så du menar att när jag fiskar och knackar fisken så gör jag det för att jag gillar att mörda och se blod?
Vidare så skulle jag kunna mörda en människa?
Sluta nu.. Skäms med dig.
Jägare jagar bland annat för spänningen och upplevelsen, och inte minst för att slippa stödja de dåliga förhållanden som uppfödda djur får genomlida för att sedan bli upphängda i en sele och få halsen avskuren på ett slakteri. Ett exempel bara.
Att jägares och/eller slaktares avkommor skulle bli kallblodiga mördare pga vad deras föräldrar har för jobb eller hobby är ju helt galet.
Då är hela min släkt mördare.
Vi har jagat så långt bakåt i tiden som det finns spår av min släkt.
Du säger att du har jagat, och sen har du din syn att jägare gillar att mörda..
Lägg in dig. Snarast. Du är en fara för samhället.