Citat:
Ursprungligen postat av
Flickpojken
Måste säga att jag är ganska road av detta forum. Jag läser de inte som seriösa inlägg mellan jämbördiga parter snarare känns de som om feministerna kan jämställas med gnälliga tillrättavisade dagisfröknar medans antifeministerna framstår som interligenta barn med "psykopatoida drag" som driver hänsynslöst med sina feminister/dagisfröknar.
Så de jag funderar på är om detta inte bara är en lekstuga och att antifeministerna gör en ironisk tvist på den "seriösa" konsensus debatt som bedrivs av feminister? De känns som om antifeministerna ofta inte riktigt tror på de dom skriver men samtidigt utgör inläggen givetvis en motpol till den offentliga debatten som är minst lika befängd.
Jag slås ofta av antifeministernas kreativitet och förmåga att vrida till saker, roliga små tankeexperiment, ironiska utfall, skruvade jämförelser osv. Medans feministerna framstår som tråkiga ointelligenta dagisfröknar som på fullt allvar tillrättavisar och förklarar.
I mitt fall kan jag tycka att det mesta är på skoj, med en allvarsam tanke bakom. Oftast för att belysa hur absurdt eller korkat något kan vara.
När det kommer till MGTOW är jag allvarlig.
Positionerar man sig rätt mot en dikterande ideologi som feminismen och kan roa sig över eländet. Så har man mycket, väldigt mycket att tjäna av situationen / potentialen som skapats.