2016-12-26, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmeraldForest
Det hade inte behövat vara något tjafsande om övriga EU och även andra länder ställt upp och dragit sitt strå till stacken. Men sverige har tagit emot flest invandrare per capita, vilket gör att det blir en väldig obalans i samhället.

Det är som att säga att riktiga pundare hade setts som normala om alla bara hade knarkat hela tiden.

Svenskar som föds in i välfärden bidrar till att upprätthålla den till skillnad mot import parasiter.
Citera
2016-12-26, 16:07
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Skitsnack. Sveriges välfärd har inget med "tur" att göra - vårt välfärdssamhälle skapades tack vare äldre generationers hårda arbete.
Citera
2016-12-26, 16:11
Medlem
svampdamps avatar
Vi föds och sedan börjar vi jobba för att hålla välfärdsskeppet flytande, med undantag för vissa etniciteter. Oavsett om det är tur eller ej så är det vi som bygger det.

Så vi förtjänar vår välfärd eftersom vi gör rätt för oss och bygger den för framtida generationer.
Citera
2016-12-26, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Det är som att säga att riktiga pundare hade setts som normala om alla bara hade knarkat hela tiden.

Svenskar som föds in i välfärden bidrar till att upprätthålla den till skillnad mot import parasiter.

Du har misstolkat mitt inlägg.
Senast redigerad av EmeraldForest 2016-12-26 kl. 16:16.
Citera
2016-12-26, 16:13
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quietheardat
Nej, vi hade inte turen att födas in det. Det är tack vare våra föräldrar, farföräldrar och deras föräldrar som vi har den välfärd vi har. Det är ingen slump. De får det att låta som om vi vann på tärning och pga vår "tur" är skyldiga alla andra en del av vår vinst.

När delade hon med sig av sin vinst någonsin i något? Skulle hon vinna på Triss av någon anledning, vad är sannolikheten att hon hade delat med sig av sin vinst till alla som inte vann?

Kommunistlogik 101.
Exakt så. Jag är jävligt trött på att höra dessa floskler om tur. Det handlar inte om tur. Det handlar om att jag är född genom mina föräldrars medvetna val. Alternativet är liksom inte att jag skulle kunna ha blivit född som neger i Afrika.
Citera
2016-12-26, 16:20
Medlem
Stantormans avatar
Tur eller inte tur, det är frågan. Hursomhelst så är partyt över nu. Sverige är ett av de länder som är på väg att glida in i ett failed state tillstånd.

Det här med välfärd det kommer vi alla att kunna glömma. Sverige har gått på steroider och ekonomisk doping länge, kraschen kommer att bli hård.

Framför oss har vi tider där de rena överlevnadskunskaperna och det naturliga urvalet kommer att avgöra vilka som kan anpassa sig och klara sig.
Citera
2016-12-26, 16:20
Medlem
Betongsossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Skitsnack. Sveriges välfärd har inget med "tur" att göra - vårt välfärdssamhälle skapades tack vare äldre generationers hårda arbete.

Skulle du säga att äldre generationer i fattiga länder inte jobbade tillräckligt hårt?

Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Exakt så. Jag är jävligt trött på att höra dessa floskler om tur. Det handlar inte om tur. Det handlar om att jag är född genom mina föräldrars medvetna val. Alternativet är liksom inte att jag skulle kunna ha blivit född som neger i Afrika.

Men du som person har ju inte gjort mer för att förtjäna den lyx du har som någon i den fattiga världen saknar.
Senast redigerad av Betongsossen 2016-12-26 kl. 16:25.
Citera
2016-12-26, 16:26
Medlem
BewilderedHulders avatar
Ja, jag är plågsamt medveten om att jag är en bortskämd WT som bör hålla käften och vara djävligt tacksam över tillväxt, importerad befolkningsökning och de eviga pris- och löneökningarna som i själva verket ökar klasskillnaderna för varje år som tickar iväg. På sätt och vis gör det mig bara ännu mer förbannad och hatisk!
Citera
2016-12-26, 16:34
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongsossen
Skulle du säga att äldre generationer i fattiga länder inte jobbade tillräckligt hårt?

Men du som person har ju inte gjort mer för att förtjäna den lyx du har som någon i den fattiga världen saknar.
Det har jag inte påstått heller men det har fortfarande inte med tur att göra. Tur är ett positivt utslag av slumpen.
Citera
2016-12-26, 16:42
Medlem
sylvia.borins avatar
"Vet du hur det känns att leva med ovisshet, otrygghet och osäkerhet?

Vet du hur det känns att vara fullständigt maktlös?

Vet du hur det känns när ens öde ligger i någon annans händer?"

Ja, i likhet med så många andra svenska kvinnor som blivit skändade, trakasserade och hotade av blattar, så vet jag det!

Hoppas att denna jävla Emilie eller vad hon nu hette blir så misshandlad och våldtagen av tio afghaner så att hon får tillbringa resten av sitt liv i rullstol.

Vem fan gav den verklighetsfrånvända godhetsnarcissisten mandat att yttra sig? Inte jag iallafall. #intedinmedsyster #intedinåsiktsfrände
Citera
2016-12-26, 16:43
Medlem
Betongsossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Det har jag inte påstått heller men det har fortfarande inte med tur att göra. Tur är ett positivt utslag av slumpen.

Då världen är kaotiskt är händelserna som lett till vårt nuvarande välstånd relativt slumpartade. Jag skulle säga att vi har tur som föddes i den här tidsåldern på den här platsen. Om vi spolar tillbaka klockan 400 år hade ett liv i Norden varit mycket jobbigare än ett liv i Sydeuropa. När den nuvarande världsordningen kollapsar kommer det förmodligen inte vara särskilt gynnsamt att födas här längre.
Senast redigerad av Betongsossen 2016-12-26 kl. 16:47.
Citera
2016-12-26, 16:45
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Emelie Åkerlind har ett eget ekonomiskt incitament till att försvara ensamkommandes intressen i egenskap av sin yrkesroll. Om floden av behövande "barn" upphör, upphör även behovet av hennes arbetsplats.

Citat:
Vem har rätten att bestämma vem eller vilka som ska få samma privilegier som svenska medborgare?

Regeringen och den skall röstas fram av folket. Har Emelie Åkerlind inte gått i grundskolan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in