2016-12-26, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Tjejgänget kan definitivt ha varit förföljda av en eller flera gärningsmän från det att de lämnade caféet och när hon sedan blev själv så såg gärningsmannen/männen sin chans och slog till.

Jag har inte följt det här så noga men man får väl anta att polisen jobbat hårt med att identifiera alla som var i lokalen den kvällen?
Fanns övervakningskameror i lokalen eller utanför?

Tror snarare att hon träffat någon arabisk charmör på caféet och att hon tagit sig mellan Korsør och Borup frivillgt. Att hon ville gå hem kanske är ett vit lögn för att möta upp en arab att följa med hem.
Citera
2016-12-26, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Tjejgänget kan definitivt ha varit förföljda av en eller flera gärningsmän från det att de lämnade caféet och när hon sedan blev själv så såg gärningsmannen/männen sin chans och slog till.

Jag har inte följt det här så noga men man får väl anta att polisen jobbat hårt med att identifiera alla som var i lokalen den kvällen?
Fanns övervakningskameror i lokalen eller utanför?

Ja man ska nog inte snöa in för mycket på "Anders Eklund-chauffören", det är ju trots allt lite av en hög-oddsare.

GM kan mycket väl vara någon hon träffat tidigare under kvällen.
Citera
2016-12-26, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Iallafall serievåldtäktsmän, tror jag. De är bekväma av sig, så aktionsradien blir begränsad, med hemmet som utgångspunkt. Undantag finns förstås: de tillfälliga våldtäksmännen och utstuderade mördare som Ted Bundy. Sen kan man tänka sig, helt spekulativt utan egentlig bäring på detta case, att en yrkeschaufför kan vara hemtam på många orter och om vederbörande är en förbrytare, det kan finnas en stor area att begå brotten på; med lokalkännedomens fördel kombinerad med anonymiteten hos en relativ främling/utsocknes.

En yrkeschaufför var nog min första tanke när jag tittat på kartan för platsen där hon senast sågs i livet och platsen för kroppen. Det kan ju naturligtvis också vara en person som bor i området.
Överfallet i sig liknar det brottet du syftar på (Ida i U-V) med vad som kommit fram än så länge, då kan ju GM i fallen vara av samma karaktär.

Vi får väl vänta och se om de fynd som gjorts i området har med brottet att göra, men det låter väl inte helt otroligt. Då har polisen en mycket bra utgångspunkt till att hitta rätt person.
Citera
2016-12-26, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Man vad tror du då om den taxichaufför som skjutsade hem de andra tjejerna. Han måste väl ha uppfattat situationen och kanske även sett i backspegeln hur Emelie borrade in sina hörlurar.

Det behövde inte ha tagit lång tid om tjejernas hem låg i närheten. Han kan ha fått idéer och åkt tillbaks och begått övergreppet. Han är naturligtvis förhörd men förmodligen inte som misstänkt.

Jag är övertygad om att polisen kommer att syna honom igen och även andra tidigare hörda/misstänkta.
Citera
2016-12-26, 15:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinaSpirulina
Vittnesuppgifter tyder på en vit skåpbil och det för ju tankarna till en chaufför. Däremot tror jag inte att gm utförde brottet under arbetstid. Brottet känns planerat och ingenting man klämmer in under en kaffepaus. Tror att det rör sig om en gm som kör vit skåpbil på jobbet men som även har tillgång till den under sin fritid. Gissar på egen företagare.

Varifrån kommer det där om vit skåpbil från början? Sett det varit uppe i tråden men är osäker på ursprungskällan.
Citera
2016-12-26, 15:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Cafét hon var på under kvällen.

https://www.instagram.com/shisha_licious/

Av bilderna att döma ett tillhåll för araber och naiva danskor.

Tror inte GM finns i caféet, eller på tåget. De på tåget är vad jag förstår avförda, och svårt att med bil följa efter en person på ett tåg.
Citera
2016-12-26, 15:38
Medlem
Citat:
Man vad tror du då om den taxichaufför som skjutsade hem de andra tjejerna. Han måste väl ha uppfattat situationen och kanske även sett i backspegeln hur Emelie borrade in sina hörlurar.

Det behövde inte ha tagit lång tid om tjejernas hem låg i närheten. Han kan ha fått idéer och åkt tillbaks och begått övergreppet. Han är naturligtvis förhörd men förmodligen inte som misstänkt.
Taxibilar är väl ganska hårt monitorerade numera, deras körsträcka menar jag? Om det inte var en svarttaxi Emilies vänner tog. Ett alternativ är att taxichaffisen t ex skulle ha kunnat tipsa över mobil till eventuella kumpaner på utländska, att det finns ett ensamt offer. Men jag invecklar mig inte i den spekulationen utan mer info som underlag.

Det är ju en tämligen ödslig promenadsträcka från Korsør stn söderut, längs koloniområdets östsida, med ett fält och slutligen en viadukt under Vestmotorvejen. Detta är det rakaste spåret att gå hemåt och dessutom en rutt som medierna hävdat att Emilie och hennes vänner var väl förtrogna med. Där skulle en eller flera GM förmodligen med liten risk för upptäckt under ödsliga och mörka timmar kunna överfalla BO och dessutom försvinna med en närbelägen bil. Stora vägar och gles/avlägsen bebyggelse, varför ev skrik kanske inte skulle hörsammas av någon. Inget vittnesmål från någon av kolonistugorna? Notera att det är ca 100 m eller mer från gångstigen Emilie förmodligen valde som gångväg och närmsta kolonistugan.
Senast redigerad av Kinuski 2016-12-26 kl. 15:42.
Citera
2016-12-26, 15:39
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
En yrkeschaufför var nog min första tanke när jag tittat på kartan för platsen där hon senast sågs i livet och platsen för kroppen. Det kan ju naturligtvis också vara en person som bor i området.
Överfallet i sig liknar det brottet du syftar på (Ida i U-V) med vad som kommit fram än så länge, då kan ju GM i fallen vara av samma karaktär.

Vi får väl vänta och se om de fynd som gjorts i området har med brottet att göra, men det låter väl inte helt otroligt. Då har polisen en mycket bra utgångspunkt till att hitta rätt person.

Jag gissar nog på en lokal "förmåga" beroende på att dumpnings-gölen verkar ha legat ganska otillgängligt till. Polisen som klättrade i slänten ned till vattenhålet hade en hel del besvär med att inte halka ned.

Mycket sly i slänten på väg ner mot diket. Vore konstigt om en förbipasserande skulle ha haft turen att "stöta på" detta utmärkta gömställe. Att gömstället var bra framgår av den långa tiden mellan försvinnande och upphittandet.

Trots sökande av Missing People och hundförare tog det lång tid att hitta rätt.
Senast redigerad av Starback 2016-12-26 kl. 15:42.
Citera
2016-12-26, 15:39
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Varifrån kommer det där om vit skåpbil från början? Sett det varit uppe i tråden men är osäker på ursprungskällan.
Citat:
Men nu har den danska polisen ett nytt spår - en vit skåpbil som har setts i området.
http://www.expressen.se/kvallsposten/nya-heta-sparet-efter-forsvunna-emilie-17/
Citera
2016-12-26, 15:40
Medlem
Jag har tidigt i tråden nämnt vägkamerorna och jag tror fortfarande starkt på att GM bil finns inspelad i någon av dom. Jag menar, det bör ju finnas en del vid stationen och vid in- och utfart till/från motorvägen? Nu vet jag att man redan tittat igenom en del kameror, men nu när man vet platsen för kroppen öppnar sig fler möjligheter till att hitta rätt fordon. Bilen bör finnas i någon av dessa.
Citera
2016-12-26, 15:41
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Cafét hon var på under kvällen.

https://www.instagram.com/shisha_licious/

Av bilderna att döma ett tillhåll för araber och naiva danskor.
Vart har du läst att hon varit där?
Citera
2016-12-26, 15:44
Medlem
Citat:
Jag gissar nog på en lokal "förmåga" beroende på att dumpnings-gölen verkar ha legat ganska otillgängligt till. Polisen som klättrade i slänten ned till vattenhålet hade en hel del besvär med att inte halka ned.

Mycket sly i slänten på väg ner mot diket. Vore konstigt om en förbipasserande skulle ha haft turen att "stöta på" detta utmärkta gömställe. Att gömstället var bra framgår av den långa tiden mellan försvinnande och upphittandet.

Trots sökande av Missing People och hundförare tog det lång tid att hitta rätt.
65 km är ett stort avstånd att gissa sig till. Efterklokt kanske man kunde vänta sig att efterforskningar i drev skulle plöjt hela Själland och Fyn, på 100 m marginal på ömse sidan om E20 med hundpatruller... Var det förresten inte hundflanörens hunds nyfikenhet som på julaftonen lokaliserade fyndet? Hunden, människans bäste vän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in