Citat:
Ursprungligen postat av
Starback
Man vad tror du då om den taxichaufför som skjutsade hem de andra tjejerna. Han måste väl ha uppfattat situationen och kanske även sett i backspegeln hur Emelie borrade in sina hörlurar.
Det behövde inte ha tagit lång tid om tjejernas hem låg i närheten. Han kan ha fått idéer och åkt tillbaks och begått övergreppet. Han är naturligtvis förhörd men förmodligen inte som misstänkt.
Taxibilar är väl ganska hårt monitorerade numera, deras körsträcka menar jag? Om det inte var en svarttaxi Emilies vänner tog. Ett alternativ är att taxichaffisen t ex skulle ha kunnat tipsa över mobil till eventuella kumpaner på utländska, att det finns ett ensamt offer. Men jag invecklar mig inte i den spekulationen utan mer info som underlag.
Det är ju en tämligen ödslig promenadsträcka från Korsør stn söderut, längs koloniområdets östsida, med ett fält och slutligen en viadukt under Vestmotorvejen. Detta är det rakaste spåret att gå hemåt och dessutom en rutt som medierna hävdat att Emilie och hennes vänner var väl förtrogna med. Där skulle en eller flera GM förmodligen med liten risk för upptäckt under ödsliga och mörka timmar kunna överfalla BO och dessutom försvinna med en närbelägen bil. Stora vägar och gles/avlägsen bebyggelse, varför ev skrik kanske inte skulle hörsammas av någon. Inget vittnesmål från någon av kolonistugorna? Notera att det är ca 100 m eller mer från gångstigen Emilie förmodligen valde som gångväg och närmsta kolonistugan.